Spelrum
| Giraffen | 47 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 65 |
Mobilspel
| Pågående | 20 076 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| 1335991 | 2008-10-12 22:21 | |
![]() | Årets nobelpris i DUMHET Detta MÅSTE bara vara ÅRETS NOBELPRIS i DUMHET och IDIOTI! Hon trodde väl att hon skulle få tröst och komplimanger med att gå till tidningen och ojja sig! www.aftonbladet.se/n...35 18992.ab | |
| DennisPlz | 2008-10-12 22:23 | |
![]() | Jag nominerar trådnamnet. | |
| alfamarie - Ej medlem längre | 2008-10-12 22:23 | |
![]() | Ja, jag har för mig att man skall försöka titta i bilens färdriktning när man kör, inte ner mellan sätena för att hitta diverse saker... | |
| elbin1 | 2008-10-12 22:27 | |
![]() | Idiot! Klart att hon ska dömas för vårdslöshet när hon kör vårdslöst! Varför i hela fridens namn tyckte hon att det var fel? Givetvis anser hon som många andra att inget är deras eget fel! Undrar vem hon anser skulle ta på sig skulden om det nu skett en personolycka... | |
| Perpersa - Ej medlem längre | 2008-10-12 22:30 | |
![]() | Spelar väl ingen roll varför hon gjorde det... kör man så illa att man mejar ner brevlådor så bör man inte ha körkort. Tänk om nån stackare varit ute och hämtat posten t.ex. | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2008-10-12 22:34 | |
![]() | Vilket klantarsle, gråta ut i aftonbladet och skylta med sin underbegåvning. | |
| Lenis2 | 2008-10-12 22:34 | |
![]() | jag läste en rolig grej förut.. minns inte i vilket land det var, men det var en kille som hittat en MINA, och denna ville han öppna. han KÖRDE ÖVER MINAN med bilen och sprängdes och dog. ehm........om man hittar en mina bör man nog inte öppna den. | |
| upa - Ej medlem längre | 2008-10-12 22:55 | |
![]() | Jag tycker det är lite hyckleri att förfasas över ett ganska litet misstag som detta ändå är. Hon må vara korkad som går ut i tidningen men jag tycker knappast hennes brott är förfärligt. Jag tror de allra flesta tar chanser ibland, oftast går det bra, ibland inte. Jag undrar om trådskaparen verkligen har kollat att spisen inte är på eller barnet kan hoppa ut genom det öppna fönstret i vardagsrummet innan hon satte sig och skrev det här inlägget. | |
| alfamarie - Ej medlem längre | 2008-10-12 22:58 | |
![]() | Man kan tycka att misstag är små men att sedan gå ut i Aftonbladet och skylta med hur korkat man betedde sig just då, är inte smart! Sedan kan man ju undvika att vara ouppmärksam och därigenom följa lagen genom att titta på vägen men det är inte olagligt att ha på spisen eller vardagsrumsfönstret öppet om man har småbarn! | |
| ordprofeten - Ej medlem längre | 2008-10-12 23:08 | |
![]() | alfamarie, inte olagligt, men korkat om det händer nåt. Rattfylla och lustmord är också korkat, om man åker fast. | |
| kaparen - Ej medlem längre | 2008-10-12 23:32 | |
![]() | Att ha spisen på utan kontroll kan nog leda till att man fälls för allmänfarlig vårdslöshet ( fettet i stekpannan börjar brinna, elden spider sej till kösfläkten och vidare i ventilationen ) Ett lämnat öppet fönster får nog också konsekvenser om ens barn trillar ut t ex.... Vad gäller trådtiteln så finns det många bra kandidater i vår värld.... | |
| Kardanase | 2008-10-12 23:38 | |
![]() | "alfamarie, inte olagligt, men korkat om det händer nåt." Eller t.o.m. "olagligt" om det händer något. "Frågan om en trafikant gjort sig skyldig till vårdslöshet i trafik bedöms utifrån de krav som lagstiftaren vid varje tid ställer på trafikanterna." (prop. 1994/95:23 s. 58) Förare som inte iakttar "den omsorg och varsamhet som till förekommande av trafikolycka betingas av omständigheterna", eller undlåter att "uppträda så, att han ej onödigtvis hindrar eller stör trafiken", och därmed orsakar olycka, skall som utgångspunkt anses ha begått en brottsbelagd gärning. Lagen om straff för vissa trafikbrott: 1§ "Brister vägtrafikant ...som för motordrivet fordon i väsentlig mån i den omsorg och varsamhet som till förekommande av trafikolycka betingas av omständigheterna, döms för vårdslöshet i trafik till dagsböter." 2 § "Hindrar eller stör vägtrafikant onödigtvis i väsentlig mån trafiken på väg, dömes, där ej gärningen är belagd med straff enligt 1 §, till böter." | |
| ordprofeten - Ej medlem längre | 2008-10-12 23:43 | |
![]() | Kardanase, hur kan det någonsin vara olagligt att ha på spisen eller öppet fönster? | |
| CrazyQ | 2008-10-12 23:54 | |
![]() | Min granne fick 8000:- i böter för allmänfarlig vårdsllöshet för att han glömt en marchall på balkongen som startade en kraftig brand. | |
| JaapConrad - Ej medlem längre | 2008-10-13 00:15 | |
![]() | Jag förvånas över att aftonbladet tror att det inte finns någon gräns för hur omotiverade offerporträtt man kan göra. Vill man på ett trovärdigt sätt kampanja mot alliansen i "det nya kalla Sverige" genom att teckna offerporträtt av tonåringar som aldrig har sökt ett jobb eller medelålders män som aldrig varit med i a-kassan så bör man nog undvika att skriva såna här fadäsartade artiklar. | |
| massamark | 2008-10-13 01:00 | |
![]() | hon var smart som fick AB att betala hennes böter och omkostnader. Bättre att lura AB än ljuga inför rättsväsendet. | |
| micro113 | 2008-10-13 01:18 | |
![]() | ordprofeten Det är inte olagligt att ha på spisen eller ha fönstret öppet -- inte förrän det händer något .... då blir det ett oaktsamhets eller vållandebrott. I fallet med spisen vållande, och i fallet med barnet sannolikt oaksamhetsbrott. | |