Spelrum
Giraffen30
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
35
Inloggade66
Mobilspel
Pågående19 292

Forumkategorier

Användare Inlägg  
josef-792008-10-13 14:54
Antal inlägg: 35

amatörmässiga frisörer
Tror inte det finns någon yrkesgrupp som misslyckas så ofta på jobbet som frisörer. Tycker man dagligen ser folk som kommer ut från frisören och är jättedåligt klippta( mig bla.) Och de som är bra klippta har så mycket gele och och annat i håret så misstagen inte syns förrän man kommer hem.

Visst, dom klipper väldigt många på en dag, och alla kan ju inte bli lika bra. Men ändå, så dyrt som det är, speciellt för tjejer, tycker man att dom borde kunna lyckas bättre.

bizzzy - Ej medlem längre2008-10-13 15:02
Antal inlägg: 3169

Kan hålla med dig där, samtidigt som en del människor har hår som inte vill "lyda" hur man än gör och ända sättet att få rätt med det är att tokspreja.

Satyra2008-10-13 15:03
Antal inlägg: 4561

Som frisör med dryga 20 år i yrket (är inte aktiv längre dock) så måste jag ju i alla fall få försvara mig själv med att säga att mina kunder var nöjda och glada till 99,9% av fallen! Så det så! ;-)

BiNo8 - Ej medlem längre2008-10-13 15:05
Antal inlägg: 3473

josef-79 jag vet inte vart du går till frisören, men om man säger till exakt hur man vill ha det brukar det inte vara några problem, efter min erfarenhet varjefall. och tyvärr är ju gele och andra hårprodukter många gånger ett måste, ivarjefall för oss tjejer om vi vill ha en speciell frisyr:)

Gariam - Ej medlem längre2008-10-13 15:23
Antal inlägg: 2590

Jag brukar inte vara sån, men hos just frisörer brukar jag höra min egen röst automatiskt svara "Bra" på frågan "Hur känns det?" fastän det kanske inte är helt sant. Förmodligen för att jag behöver smälta intrycket lite först. Jag har varit genuint helnöjd en enda gång, och nu var det flera år sedan jag var hos frisören av den orsaken. Dessutom tycker jag att frisörer verkar vilja klippa alla i samma innefrisyr som gäller just då oavsett om man faktiskt passar i den eller inte. Nu förtiden går jag bara till min kära, klippande vän som förstår mig på riktigt. ;)

ryssbrud - Ej medlem längre2008-10-13 15:26
Antal inlägg: 1972

jag klipper mig själv
det är billigt och bra
det brukar jag fira med en muffins från seven eleven
hehe
(nån som sett filmen?)

Afrobeat - Ej medlem längre2008-10-13 15:30
Antal inlägg: 314

Bra rutet, josef. Du verkar ha huvudet (och håret?) på skaft. Betänk dock att två år på gymnasiet knappast är tillräckligt för att jobba med något så krångligt som folks hår.. Lite erfarenhet på det är ju inte fel, men när de väl blir erfarna så är de helt utslitna i armar och axlar (enligt min erfarenhet från de jag känner som är frissor). Så, vad göra. Raka skallen kanske? :o)

cattalinka - Ej medlem längre2008-10-13 15:31
Antal inlägg: 441

Gariam; haha..känner igen det där. Det som kan irritera mig är att jag är en sån som vet på millimetern vad jag vill ha nuförtiden. Så jag brukar förklara dels hur det ska klippas med också vad jag vill ha för look, för att undvika att åka på nån innefrisyr. Likförbannat ska dom trilskas med att säga "ska vi inte busa till det lite i bak" eller "nästa gång kanske vi kan göra det lite fräckare och klippa upp det". What? Här ska inte busas och inte fräckas. Nu senast vägrade en frisör att klippa mig för att hon sa att det inte kommer att se klokt ut. What? är inte det upp till mig? haha.. dagens ilands-problem.

josef-792008-10-13 15:33

Satyra: Jag tror dej :)
Bino8: Har gett en frisör ny frisör tre chanser nu. Blir en ny nästa gång *L*. Kanske är så också att vissa personers hår helt enkelt är hopplöst
omedgörligt och värdelöst :)

josef-792008-10-13 15:35

Cattalinka: du har ju humor!

ryssbrud - Ej medlem längre2008-10-13 15:41
Antal inlägg: 1972

hon är rolig

PA rocks - Ej medlem längre2008-10-13 15:44
Antal inlägg: 23

Jag tycker inte det är dyrt att klippa sig.
Min frisör tar 120 spänn och klipper en herrfrisyr på 10 minuter.
Jag var tveksam i början men jag tror att "vanliga" frisörer låter kunden sitta bra mycket längr ei stolen än nödvändigt, så att kunden tycker att han fått valuta för pengarna.
Jag är mycket nöjd med min frisyr och jag rekommenderar verkligen att särskilt killar går till frisörer från mellanöster-länderna. De kan verkligen klippa och är dessutom billiga.

cattalinka - Ej medlem längre2008-10-13 15:51

Josef...hahaha...du tycks förvånad?
tack ryssen!

vulcan2008-10-13 15:55
Antal inlägg: 7666

Här finns det ju en självklar länk att göra. En av killinggängets absolut bästa :-)

www.youtube.com/watc...qc J2jb-7Bc

cattalinka - Ej medlem längre2008-10-13 15:57

hahahahahaha. tekniskt mumbojumbo. oslagbart.

josef-792008-10-13 15:59

catta: lite.. önskade jag skrev det där själv.. är lite avundsjuk samtidigt :P

Satyra2008-10-13 16:16
Antal inlägg: 4561

Afrobeat - tre års utbildning är det annars. ;-) Eller det var det när jag utbildade mig i alla fall - för hundra år sedan!

Afrobeat - Ej medlem längre2008-10-13 16:17
Antal inlägg: 314

Ja, det är viktigt det där med längd på utbildning.... Själv har jag pluggat fem år på universitet. Och den som säger fyra måste jag ge på käften... ;)

Minta2008-10-13 16:22
Antal inlägg: 20042

Det finns tydligen en kortare utbildning nu som kostar ganska mycket och frisörerna kan öppna egen salong. Men de har svårare att få anställning i en etablerad salong då utbildningen inte anses kvalificerad.

run-marie2008-10-13 16:33
Antal inlägg: 1806

PA rocks, 120,- kr för en klippning, var är det så himla billigt. Priserna brukar ju ligga på 200-300 kr. Får du nånsin ett kvitto när du betalar, annars verkar det vara skattesmitare. I en småstad nånstans i Sverige kanske priserna fortfarande ligger lägre, men runt om Sthlm kan du inte klippa dig "vitt" för den summan.

Norr om Sthlm där jag bor tror jag det är nån slags kartellbildning för där är det lika dyrt hos alla. Själv betalar jag 340,- /gång, det tar ju kanske 35-40 minuter iofs, då klipper man sig inte gärna ofta.

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?