Spelrum
| Giraffen | 35 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 56 |
Mobilspel
| Pågående | 19 287 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Nortonav | 2008-10-14 09:41 | |
![]() | Byta huvudstad, en känslig fråga... Anledningen till varför Stockholm är huvudstad var ju dess placering mitt i dåtida Sverige...Med dagens karta i handen känns ju detta lite, för att inte säga helt fel...Rimligtvis borde vi med den tidens syn ha Östersund som huvudstad i dag. Men med dagens förutsättningar, då vi styrs av ekonomi, inte krigshot, skulle följdaktligen den ekonomiska mittpunkten vara platsen för vår huvudstad. Eller den plats därifrån det är närmast till alla i Sverige. Den platsen ligger i Örebro län och heter Hjortkvarn...hualigen...h emska tanke. Pass upp alla Stockholmare. | |
| imw | 2008-10-14 09:45 | |
![]() | Östersund är ett bra förslag. Det hejar vi på. Sen kan vi reglera Stockholms ström och få ut lite vattenkraft därifrån. Skulle passa att höja vattennivån i Mälaren ca fem meter. Då kan vi knyta roddbåten i grindstolpen ute på tomten i Eskilstuna. | |
| Nortonav | 2008-10-14 09:46 | |
![]() | haha | |
| Alberta | 2008-10-14 10:01 | |
![]() | Hmmm....eftersom Sveriges geografiska mittpunkt anses vara Flataklacken, som inte ligger så långt från Sundsvall så borde det i så fall vara Sundsvall. Men, 08 som jag är, så tycker jag allt att vi behåller Stockholm som huvudstad ;) | |
| Basta - Ej medlem längre | 2008-10-14 10:06 | |
![]() | Jag tycker att vi kan göra Göteborg till huvudstad så att den får en anledning att existera. | |
| Apan Bollo - Ej medlem längre | 2008-10-14 10:08 | |
![]() | Att sätta huvudstaden efter geografiskt mittpunkt känns väl inte helt genomtänkt. Den borde väl rimligtvis flyttas efter befolkningsmittpunkt och då ska den ju egentligen längre söderut eftersom södra Sverige är mer tätbefolkat. | |
| Nortonav | 2008-10-14 10:11 | |
![]() | Bast: Det var ju grundtanken med Stockholm en gång i tiden....Göteborg finns ju ändå | |
| Nortonav | 2008-10-14 10:12 | |
![]() | Hjortkvarn är befolkningsmittpunkt | |
| Apan Bollo - Ej medlem längre | 2008-10-14 10:18 | |
![]() | Betyder det att Norrköping eller Finspång blir ny huvudstad nu? | |
| Nortonav | 2008-10-14 10:19 | |
![]() | så borde det vara....eller Örebro | |
| ewaleena - Ej medlem längre | 2008-10-14 10:34 | |
![]() | Varför inte flytta huvudstaden norrut så den delen av landet börjar leva istället för att avbefolkas? Den södra delen lever ju ändå i och med sin närhet till resten av Europa. Jag röstar för Kiruna!! Då kan vi flytta tunnelbanan dit för gruvgångar finns det ju redan och sedan sätter vi kungsträdgården och hela inne-delen av Stockholm en bit utanför Kiruna så ska vi se att vi får lite liv i norr också. :D | |
| Apan Bollo - Ej medlem längre | 2008-10-14 10:38 | |
![]() | Är det verkligen liv som befolkar inne-Sthlm? Tvivlar starkt. Jag skulle kunna ställa mig bakom ditt förslag men det hade i så fall varit för att Stureplan hade hamnat betydligt längre bort från mig än vad är nu. | |
| Nortonav | 2008-10-14 10:47 | |
![]() | Alternativet är ju att uttropa Stockholm som självständigt, kapa loss öarna från fastlandet och låta det glida ut i Östersjön som vilken Finlandsbåt som helst.... | |
| Apan Bollo - Ej medlem längre | 2008-10-14 10:55 | |
![]() | Låter fruktansvärt ansvarslöst. Tänk de stackare som bor där öarna flyter iland. En stackars Finne eller Est som vaknar vid sin havstomt en morgon bara för att upptäcka att det står 7000 champagnedrickande idioter med backslick och drygar sig i trädgården. Han försöker gå ut för att skapa sig en uppfattning om vad fan det är som hänt men springer snabbt in igen då han höll på att trilla ner i ett själlöst, avgrundsdjupt vakuum av elitistisk ytlighet. | |
| ewaleena - Ej medlem längre | 2008-10-14 10:59 | |
![]() | hehe, Apan, precis min tanke.. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2008-10-14 11:00 | |
![]() | Det är kul att åka på kryssning. | |