Spelrum
| Giraffen | 35 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 38 |
| Inloggade | 73 |
Mobilspel
| Pågående | 19 292 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| micro113 | 2008-10-14 11:27 | |
![]() | Gift för länge... När man börjar tänka på samma sätt, säga samma sak samtidigt, göra saker som den ena tänkt men inte hunnit be om..... är det då man varit gift för länge :)) Jag och maken har upptäckt att vi alltmer råkar ut för detta -- exakt samma kommentar som kommer från båda samtidigt... Jag börjar bli hungrig och tänker att han borde börja med maten, tre timmar tidigare än normalt, och han går in och börjar med maten fast jag inget sagt. Jag tänkte att vi skall flytta kylen idag -- något vi diskuterade för ett drygt halvår sedan -- och kommer hem och ser att han flyttat kylen.. Det blir många sådana och liknande sammanträffanden - ofta. Jag tror inte på tankeläsning utan snarare att vi levt tillsammans så länge att vi börjat fungera och tänka som varandra för att med tiden formas ihop och blir alltmer lika... Någon som har det likadant, eller har upplevt samma sak? | |
| Apan Bollo - Ej medlem längre | 2008-10-14 11:31 | |
![]() | När du säger gift för länge låter det som ngt dåligt men det du beskriver låter ju inte alls så dåligt, eller hur? Snarare praktiskt, trevligt och mysigt :) | |
| Humlesurr - Ej medlem längre | 2008-10-14 11:32 | |
![]() | Tänkte precis som Apan Bollo! Att rubriken snarare tyder på att du skulle tröttnat på äktenskapet. | |
| micro113 | 2008-10-14 11:36 | |
![]() | Nej -- det har jag absolut inte ... jag trivs mycket bra i mitt äktenskap. Rubriken kom till för att vi när vi säger saker samtidigt -- eller gör något som den andre bara tänkt, så brukar vi skratta och säga att vi varit gifta för länge... | |
| run-marie | 2008-10-14 16:07 | |
![]() | micro113, hos oss är det precis samma sak och ibland "pratar vi i munnen på varandra" = vi säger samma sak samtidigt. Då brukar vi skratta och känna att då hör man verkligen ihop. Det finns dock en väsentlig skillnad, om jag är hungrig så går min man inte ut i köket och börjar med maten, det får jag allt göra själv. Ibland kan jag se att han verkar hungrig fast jag inte alls är det och då brukar jag säga: ta en frukt så länge (snällt va?) Hur länge har ni varit gifta? Vi firar 30 år nästa gång. Det är ganska skönt tycker jag när man känner varandra så väl. :-) | |
| micro113 | 2008-10-14 16:15 | |
![]() | run-marie Ja, visst är det skönt att känna den samhörigheten. Vi har varit gifta i 19 år. | |
| chivve - Ej medlem längre | 2008-10-14 16:17 | |
![]() | Härligt! | |
| run-marie | 2008-10-14 16:18 | |
![]() | micro, ja det känns tryggt och skönt tycker jag. Det som fortfarande inte funkar är när jag berättar nåt och har lite för bråttom och utelämnar lite ord (speciellt på slutet) då brukar han kommentera, att han ju inte kan veta VAD det är jag tänker berätta. Men det har vi också roligt åt. | |
| run-marie | 2008-10-14 16:20 | |
![]() | chivve, ja det är det, men det lär du säkert själv uppleva om en så där 20-30 år :-) | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2008-10-14 16:23 | |
![]() | Inte kan man vara gift för länge (men med fel person förmodar jag). Tycker det är underbart att dela livet med min blivande man | |
| Eva_M - Ej medlem längre | 2008-10-14 16:23 | |
![]() | Här är det precis samma sak.. Fastän vi inte är gifta eller har gemensamma barn.. Det var så från början.... Vi säger samma sak samtidigt...påbörjar saker samtidigt som vi planerat tidigare... Jag tror att lever man riktigt nära varandra så är det nån slags tankeöverföring... | |
| allimac79 | 2008-10-14 19:48 | |
![]() | kan nog hända i de flesta förhållande där man lever nära som i familjen, kommer att tänka på en dag i gymnasiet när jag har stressat hem från skolan. hade tänkt att stanna i stan (bodde en bit utanför stan) och köpa den där väckarklockan jag behövde..hade kollat ut en jag ville ha. men orkade inte riktigt, var hungrig och lite seg så åkte hem. grymt sugen på pannkakor åker jag hem...kliver in genom dörren och mamma står och steker pannkakor! (något som inte hände speciellt ofta eftersom hon hatar att stå och steka pannkakor). hon säjer att hon varit inne i stan och när hon ändå var där hade passat på att köpa en väckarklocka till mig. jag säjer att jag ju kollat ut en som jag vill ha några dagar tidigare, mamma hummar och säjer att jag ju kan lämna tillbaka den hon köpt i så fall...går och hämtar en påse..och tar upp väckarklockan jag kollat på och ville ha :) | |
| Bitte - Administratör | 2008-10-14 19:52 | |
![]() | Visst händer det med min man sedan 23 år sedan, men nästan oftare med en vän "tvillinsjäl" och det är nästan skrämmande,, Bitte | |