Spelrum
| Giraffen | 35 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 38 |
| Inloggade | 73 |
Mobilspel
| Pågående | 19 292 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| 1stclassriot | 2008-10-14 15:28 | |
![]() | piercing hur är det egentligen med piercing i tungan? hur mycket svullnar tungan efter man piercat, hur lång tid tar det innan man läker, kan det bli komplikationer och hur stor är isåfall risken? och ger det verkligen en extra känsla för er killar, om ni förstår vad jag menar? ;-P | |
| run-marie | 2008-10-14 15:38 | |
![]() | Kan tyvärr inte svara på dina olika frågor, har bara hört vissa med piercad tunga som inte längre pratar rent. Nästan som läspning ibland. Piercar du dig för killarnas skull??? | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-10-14 15:40 | |
![]() | Alla jag känner med stav i tungan har på något sätt gjort sönder en eller fler tänder. | |
| Cekt | 2008-10-14 15:46 | |
![]() | Jag har fått höra om ett fall där det blev så svår infektion att personen fick ligga i respirator... | |
| LuriKluris | 2008-10-14 15:51 | |
![]() | Räkna med att tungan svullnar mer än du tror, det är svårt att prata de första dagarna. Räkna även med ömhet i hela tungan (tungbenet) känns som att hela käken är öm i ungefär 1-3 veckor. Jag kunde inte äta annat än flytande föda de första två veckorna, därefter gick svullnanden ner väldigt fort. En del går med svullen tunga något längre, det är olika. Den största orsaken till att personer med tungepiercing förstör sina tänder är att de fortsätter behålla läkestaven när svullnaden gått ner. Man ska alltid går ner i storlek så fort tungan går ner i svullnad. Avsvällningnsprocessen kan ta upp till 1 år, efter 1 år har alltså tungan återgått till "normal" storlek och då brukar man ha en stav på 10-12 mm ungefär. (Läkestaven är 16-20 mm har jag för mig) Har själv haft min nu i snart 5 år utan talsvårigheter och tandskador. Däremot så kan det faktiskt hända, vilket hände mig en gång, att man får ner skräp i hålet mellan staven och tungan. Detta kan resultera i att tungan svullnar upp igen och ömmar. Ta då ut staven och skölj munnen ordentligt några gånger om dagen så går svullnaden ner igen. Ett tips är att ALLTID ha extrapiercingar med sig var man än går. Har kompisar som vid flertal tillfällen svalt kulor pga att de inte skruvat åt dem ordenligt. | |
| LuriKluris | 2008-10-14 15:58 | |
![]() | MEN visst finns det risker med att ta hål i tungan.. | |
| Mouche - Administratör | 2008-10-14 16:03 | |
![]() | Finns massor av trådar i detta ämne. www.betapet.se/forum...e= 1#267977 www.betapet.se/forum...=- 0#449912 www.betapet.se/forum...e= 1#645488 Mouche | |
| Harrows | 2008-10-14 16:06 | |
![]() | min dotter gjorde det för ett tag sen, hon har inte haft problem tungan var svullen några dagar. Men hon var noga med och skölja med listerin+vatten efter mat osv. | |
Diskussionen är arkiverad och ej öppen för nya inlägg.