Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 38 |
| Inloggade | 68 |
Mobilspel
| Pågående | 19 292 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Bergarn1 | 2008-10-15 13:42 | |
![]() | "Botemedel" mot berusning Satt och läste lite och kom fram till att det finns ett läkmedel som potensiellt kan ta bort de flesta symptomen på berusning. Hade ingen aning om att det fanns ett sånt preparat. Man har fortfarande kvar alkoholen i blodet men känner till större delen inte av det. Man vinglar inte, man känner sig inte sinnesförslöad, man sluddrar inte osv. Det används inte eftersom det är svårdoserat, osv. men fan va skönt det skulle vara när man druckit några glas för mkt. :-) en.wikipedia.org/wik.../R o15-4513 Tycker oxå att det borde kunna användas vid alkoholintoxinering. | |
| annelille | 2008-10-15 13:48 | |
![]() | ... risken är väl att man tycker att man kan köra bil när man tagit läkemedlet efter en krogrunda..... | |
| Bergarn1 | 2008-10-15 13:53 | |
![]() | Jo, precis. Men det är ju så att det är promillehalten i blodet som avgör om det är lagligt att köra eller inte, och den är ju kvar. Man skulle ju ha kunnat trekantsmärka preparatet om de inte hade varit så smarta att de tagit bort trekantsmärkningen :P Fast rent tekniskt så skulle du kunna köra, eftersom alkoholen inte har någon inverkan på dig, iallafall för ett tag. | |
| Xpose - Ej medlem längre | 2008-10-15 14:06 | |
![]() | Det bästa botemedel är att inte dricka alls =) | |
| lillakia | 2008-10-15 14:07 | |
![]() | ...undrar om ett alkotest eller alkolås går att lura ;oD | |
| Zappast - Ej medlem längre | 2008-10-15 14:20 | |
![]() | Men... Om man har hällt ner gift i kroppen får man väl leva med konsekvenserna av det... Vore det inte bättre om det fanns alkoholfri öl som var lika god som starköl. Det röstar jag för istället. | |
| annelille | 2008-10-15 15:01 | |
![]() | .... carlsbergs alkofria öl är helt ok tycker jag.... nu har jag inte druckit på nästan ett år så självklart tycker jag om den men hade nog valt starkis om jag kunnat.... *ammar*..... | |
| run-marie | 2008-10-15 15:35 | |
![]() | Håller med dig annelille, Carlsbergs alkoholfria är verkligen helt OK, även min svärson (som egentligen älskar stöl) tycker att den är riktigt god. Finns ju tillfällen där man inte kan dricka ens ett par 2,8, typ amning, bilkörning eller när man äter nån medicin som inte går ihop med alkohol. | |