Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 51 |
Mobilspel
| Pågående | 19 371 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Mopedstöld - Ej medlem längre | 2008-10-18 19:33 | |
![]() | Jag vill ha en bobcat Slutsnackat om vilken katt i kvarteret som har störst revir. Jur får man en sån här, är det ens möjligt genom seriösa kattuppfödare att skaffa dyligt monster? "fånga ett lodjur istället" Min tanke också, men jag försöker vara seriös. www.youtube.com/watc...9W 5u11V7LM | |
| Gunilla No - Ej medlem längre | 2008-10-18 19:35 | |
![]() | Vill också ha... | |
| Aleu | 2008-10-18 19:36 | |
![]() | Jag är inte säker men är inte detta en speciell ras, precis som vilken annan som helst?? Bara stor och med tofsar?? | |
| Mopedstöld - Ej medlem längre | 2008-10-18 19:38 | |
![]() | Det är en av kattdjuren ja, precis som tiger, puma, jaguar, leopard och i en fallande skalla till huskatt. Tror bobcaten ligger strax ovanför oelot i storleksordning. Men jag vill fortfarande ha en. | |
| Mopedstöld - Ej medlem längre | 2008-10-18 19:38 | |
![]() | *ozelot | |
| Mopedstöld - Ej medlem längre | 2008-10-18 19:39 | |
![]() | Kan man önska sig en brandbil när man håller på? Den ska vara röd och låta. | |
| Aleu | 2008-10-18 19:46 | |
![]() | Vad jag menar är att detta väl är en egen ras av tamkatt!!! Liksom siemes, perser eller manx. Detta är iaf vad jag jag tror. Jag har sett bilder på dessa katter. Tror inte detta är ett riktigt lodjur utan bara en tamkatt som påminner om dessa. | |
| Mopedstöld - Ej medlem längre | 2008-10-18 19:51 | |
![]() | Du har fel, gör om gör rätt. | |
| ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-10-18 19:54 | |
![]() | mopedstöld: jag befarar att du är het | |
| y not | 2008-10-18 20:21 | |
![]() | Jag har också alltid önskat mig en Bobcat, men de är så dyra uk.youtube.com/watch...w& amp;NR=1 | |
| XY_ | 2008-10-18 20:35 | |
![]() | Den här katten går att köpa, arnoldsexotics.com/b..._c ats.htm. Jag skulle rekommendera att du tar kontakt med Sverak och tar reda på mer om den här rasen och mer om hur länge den funnits i seriöst avelsarbete för att bli tamkatt. Sokoken, av afrikansk vildkatt som man domesticerat är ännu en utmaning att hantera trots att den nu i ett antal led funnits i "tamavel". Det finns ju flera kattraser som är såväl spottade som marmorerade där man använt olika tamkatter för att få fram färgerna och den vilda looken. Vill du ha en katt med mycket "vilt" i sig, som ändå fungerar smidigt inomhus/med människor kan jag rekommendera abessiniern (aktiv katt), ocicaten (aktiv), bengalen (med reservation för att där har till viss del använts vildkatt för att få fram "rätt" look, aktiv katt), pixie bob (måttligt aktiv) och ev, ev sokoken(aktiv++ katt). Ju kortare tid katten funnits i avelsarbete för domesticering, desto större risk att den märker inomhus, är aggressiv, skygg och förstör inomhus (klättrar och river i det mesta). Jag skulle tänka mig för flera gånger. MEN - har du redan prövat på flera av ovanstående och anar vad du ger dig in på, lycka till! :) Jag har själv några av den vildare sorten, och skulle inte byta för någonting här i världen. För att skaffa en sokoke skulle jag dock se till att jag hade mycket stora ytor för katten, massor av saker att klättra högt, långt och mycket på, och flera andra katter av liknande kaliber, dock endast sådana av annan ras som är riktigt tama sen lång tid tillbaka. Med veritabla vilddjur inomhus behövs andra som dämpar något och kan visa på hur man sköter sig inomhus och ändå får vara vild!;) Och - du får inte förvänta dig en kelig katt som kryper upp i knäet och spinner utan någon som verkligen kommer att visa dig vem som är herre i huset - och det är inte du! | |
| XY_ | 2008-10-18 20:46 | |
![]() | arnoldsexotics.com/ Tror den länken ska fungera bättre... | |
| vindsus86 | 2008-10-18 20:48 | |
![]() | oavsett om en sån katt går att köpa eller ej så, vem fan lägger upp ett klipp på youtube där dess katt går på toaletten? | |
| kermis | 2008-10-18 20:54 | |
![]() | bobcat=vildkatt, inte en tamkattsras. Inte lagligt att inneha som djur hur som helst i sverige... Aleu: Du kanske tänker på bengal? | |
| ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-10-18 21:17 | |
![]() | "Jag har aldrig varit i Indien, men jag har en hund som är Bengalen" | |