Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 11 |
| Inloggade | 40 |
Mobilspel
| Pågående | 19 392 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| fashionbaby - Ej medlem längre | 2008-10-18 23:00 | |
![]() | Angående smink. Vad för färger ska man ha .. om man t.ex har bruna ögon svarta bryn o svarta fransar och.. ljus/len hy.. jag skulle jätte gärna vilja få till det såhär .. www.whichjessicaisho...a- Alba.jpg eller såhär www.salong.se/gif/ma...-s mink.jpg + ögonskugga där .. fast hon där har ingen ögonskugga. men frågan är också hur man får ögonskuggan och rougen och läppsstifet läppglanset att sitta kvar? | |
| dahlgren_ | 2008-10-18 23:05 | |
![]() | Låna boken MakeUp! Där står allt om allt. Sen är det ögonskugga på båda bilderna, och det är inga lätta makeuper att lägga.. Kräver övning. | |
| fashionbaby - Ej medlem längre | 2008-10-18 23:06 | |
![]() | Men vart lånar man boken Makeup då? dahlgren jaså? :) Hur mkt övning? | |
| fashionbaby - Ej medlem längre | 2008-10-18 23:07 | |
![]() | Är övning som om man nyss lärt sig sminka sig själv Och hur typ.. | |
| fashionbaby - Ej medlem längre | 2008-10-18 23:07 | |
![]() | Btw såg sen att hon hade ögonskugga. | |
| dahlgren_ | 2008-10-18 23:08 | |
![]() | den finns antagligen på biblioteket. Öh, ja, jag har sminkat mig i 7 år och älskar smink, har haft lite kurser i det osv och jag skulle inte kunna lägga dom | |
| fashionbaby - Ej medlem längre | 2008-10-18 23:09 | |
![]() | hm okej.. hur menar du med "lägga dom" | |
| dahlgren_ | 2008-10-18 23:09 | |
![]() | Vad man kan ha för sminkning och vad man passar i beror ju helt på vad man har för ansikte också, hur ögonen ser ut och är formade, om man är byggt på kalla (rosa) eller varma (gul/gröna) färger... Sånt man måste testa sig fram till. | |
| dahlgren_ | 2008-10-18 23:10 | |
![]() | man lägger en make-up | |
| fashionbaby - Ej medlem längre | 2008-10-18 23:12 | |
![]() | För många säger ju att jag passar i varma färger.. för nån gång när ja kom i blå ögonskugga sa dom har du fått blåtira har någon slagit dig. och kunde nästan förstå att det krävs övning för det.. | |
| dahlgren_ | 2008-10-18 23:13 | |
![]() | Man kan fortfarande ha blå toner men då ska de ha en varm underton | |
| fashionbaby - Ej medlem längre | 2008-10-18 23:14 | |
![]() | Usch låter så krångligt känns som jag skulle gå sminkkurser för sådant här.. :( | |
| Apan Bollo - Ej medlem längre | 2008-10-18 23:21 | |
![]() | För att få den lena ljusa hyn och allt det andra perfekt skaffar du photoshop. Jag jobbar delvis med att ta såna där bilder och jag retuscherar dom även. Räkna med att allt du ser i tidningar och reklam alltid är retuscherat, ofta mycket, så bli inte besviken om du inte lyckas sminka dig fram till samma resultat. | |
| fashionbaby - Ej medlem längre | 2008-10-18 23:23 | |
![]() | Jag har photoshop men är jäkligt sämst när det gäller photoshop.. undrar varför jag äns har det. Och jo.. allt e ju omgjort i reklam o tidningar o sådant.. | |
| ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-10-18 23:24 | |
![]() | fashion: det finns kurser på makeup-store tex. där du får tips osv och oxå fritt val av produkter i samma kostnad *tips* jag har jobbat som makeupartist | |
| dahlgren_ | 2008-10-18 23:25 | |
![]() | Ryssbrud, varför slutade du? | |
| fashionbaby - Ej medlem längre | 2008-10-18 23:26 | |
![]() | ryssbrud men det finns ingen makeup-store affär här :S dock kostar det pengar.. men tja.. då tar man ju hjälp av en annan som jobbar på make up store i stockholm.. känner en tjej som e kompis med henne. Så kan väll fråga henne då kanske. | |
| fjortisnet - Ej medlem längre | 2008-10-18 23:26 | |
![]() | Asså de e bara å titta på Brittny, Paris o Shakira o försöka härma lixom. Typ så här i36.tinypic.com/u4rom.jpg så får du alla killar :D | |
| Apan Bollo - Ej medlem längre | 2008-10-18 23:27 | |
![]() | Vi har en hel del makeup-artister på jobbet och alla av dem har gått ngn form av utbildning, kort eller lång. Det finns massvis med olika utbildningar att välja på så du kan säkert hitta ngt som passar dig om du är intresserad av syssla med just makeup. Om du vill lära dig photoshop är det bara surfa lite. Finns otroligt mycket sidor att lära sig från. | |
| ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-10-18 23:28 | |
![]() | dahlgren: ok, jag är väl det fortfarande vid behov, men jag fick ett annat jobb, eftersom det inte var heltid och det är många som vill jobba med det. Men jag har den ådran fast jag är mångsidig och gör annat oxå :) | |