Spelrum
Giraffen34
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
29
Inloggade63
Mobilspel
Pågående19 465

Forumkategorier

Användare Inlägg  
IF Elfsborg - Ej medlem längre2008-10-18 23:08
Antal inlägg: 152

Spöken
Kan inte låta bli att "fascineras" av "Det okända" på TV4+, där man får höra om ett nytt fall varje vecka med folk som stött på andras och sedan får träffa ett medium som oftast lyckas få bort andarna, eller spöken, kalla det vad ni vill...

Tror ni på sånt eller är det bara påhittat? Har själv en otroligt läskig händelse jag varit med om, där jag var i kontakt med något som absolut inte går att förklara. Det VAR en ande! Kan berätta historien om någon vill. Folk tycker säkert jag är sjuk som tror på sånt, men har man upplevt något själv har man nog lättare för att tro på det..

Och kan också känna av i ett rum att jag inte är ensam i rummet, går som nån sorts spänning och jag är hur säker som helst på att någon mer är i rummet. Är precis samma känsla som när ex. mamma står mitt i rummet, fast hon inte är där. Ni förstår. Har ni varit med om sånt också? Eller är det bara jag med denna obehagliga "talang"?

Reta mig nu inte för att jag tror på spöken :)

dahlgren_2008-10-18 23:12
Antal inlägg: 733

Det är väldigt tabu att prata om sånt och därför håller jag mig oftast från att göra det. Men jag förstår precis vad du menar och du är långt ifrån ensam :)

dudeniro - Ej medlem längre2008-10-18 23:35
Antal inlägg: 6214

Klart du inte skall retas. Hade ett samtal i bilen med min dotter som sa att spöket labolina finns på riktigt. Så, you are not alone! ;)

dudeniro - Ej medlem längre2008-10-18 23:35
Antal inlägg: 6214

Skämt åsido... tror du på det, så finns det. Svårare än så är det inte. Sen får man väl kalla det vad man vill..

fjortisnet - Ej medlem längre2008-10-18 23:36
Antal inlägg: 361

Ja tror på järnspöken,, de e nog dem som e bakom de mesta. Men inte allt. De andra e de nog aliens lr demoner som ligger bakom.

Stormfrun2008-10-18 23:38
Antal inlägg: 244

Jag instämmer, det är inte inbillning. Jag har varit "tyst" medial i hela mitt liv. Tyst så till vida att man inte pratar om det för att de flesta tror man har en skruv lös. I våras började jag gå REIKI kurser oh en ny värld har öppnats för mig.
Jag har mött en massa människor som vet vad jag upplever, de gör det själva.
Tjejer, ett gott råd, öppna er för detta så ska ni se vilken hjälp ni kommer att få när det gäller det mesta.
Kramar från mig

DennisPlz2008-10-18 23:42
Antal inlägg: 4031

Samma sak med Criss Angel, David Blaine, Joe Labero osv. De är egentligen trollkarlar och häxor, men säger sig utföra trick. Det måste vara så!

Hur skulle det annars gå att förklara det otroliga de gör?Kameravinklar? Speglar? Klipp? Knappast.

Vad vi behöver är gamla hederliga häxbränningar, och låta förnuftet en gång för alla begravas och glömmas bort.

Piaree2008-10-18 23:49
Antal inlägg: 1325

Har haft en sån upplevelse. Vaknade mitt i natten av att en man stod lutad över mej när jag bodde tillfälligt på ett gammalt gästgiveri i Dalarna. Jag var ensam i huset & nej, jag drömde inte. Dörren som jag så duktigt stängt innan jag gick & lade mej stod vidöppen. Jag tror dock att han bara var lite nyfiken på mej. Ibland låter det som någon vänder blad i en bok i mitt sovrum här hemma oxå. & så låter det en massa i det rummet jag för närvarande inte är i. Gäller alla rum.

DennisPlz2008-10-18 23:51

Glöm bort mitt förra inlägg. Förnuftet har inte ens varit vid liv här...

Stormfrun2008-10-18 23:56

Piaree, det kan ju ha varit din hjälpare som visade sig. Alla har en hjälpare, en ande som ska se till oss. De kan visa sig på olika sätt.
Bli aldrig rädd för det du upplever, alla vill oss väl, så det är inget att bli rädd för

DennisPlz2008-10-18 23:59

När jag snöt mig häromdagen så såg jag både Jesus och Jimmy Hoffas ansikten i det utsnutna. Vad kan det betyda?

Piaree2008-10-19 00:01

Möjligt att det är så, Stormfrun. Nä, det är det som är grejen, jag blev inte rädd, bara lite överraskad. Jag tror han tillhörde det gamla huset, men det vet man ju aldrig.

trashone - Ej medlem längre2008-10-19 00:01
Antal inlägg: 18678

hjärnspöken Dennis.. jag beklagar

Piaree2008-10-19 00:01

Att du bör ta dina tabletter, Dennis ;-P

IF Elfsborg - Ej medlem längre2008-10-19 00:04

Dumt av mig att skapa denna tråden så här sent, blir ju rädd nu när jag sitter uppe helt själv :) speciellt efter Piarees historia...

Kan ju berätta mig då. Va för ett par år sen, jag hade suttit uppe vid datorn på natten och var på väg till mitt rum för att sova. Stannade till vid kaninburen på vägen till mitt rum, böjde mig framåt för att klappa kaninen lite. Sen när jag reste mig hastigt upp igen och blev raklång så får jag en ganska hård smäll i bakhuvudet. Kändes precis som en riktig människa stod precis bakom mig och inte hann flytta på sig bara för jag resta mig så hastigt och oannonserat. Fanns inte föremål på flera meters håll, så omöjligt att jag slagit i huvudet i något synligt föremål! Av ren reflex tog jag mig för bakhuvudet precis då jag tagit emot smällen och vände mig bakåt för att se vad jag slagit emot, men inget där. Insåg direkt att det där måste varit något övernaturligt. Kände även sen i huset att jag inte var ensam...

Sprang snabbt till sängen efter den otäcka händelsen den natten, försökte försvinna under täcket så gott det gick.

DennisPlz2008-10-19 00:05

De vilsna är det inget fel på. De som underhåller och uppmuntrar till trams/pseudovetenskap borde se sig om efter en annan hobby.

Piaree: Det var anden efter den yxmördarpedofil som blev lynchad i huset av traktens befolkning, och som nu söker sin hämnd på alla inneboende. Klassiskt scenario.

DennisPlz2008-10-19 00:08

IF Elfsborg: Att man upplever något man inte förklara SJÄLV, betyder inte att det är spöken, andar, troll eller andra väsen inblandade. Mörker och trötthet gör att sinnena spelar dig spratt - det är inget konstigt med det.

Små barn har "livlig fantasi" när de har monster under sängen. När vuxna har det, är det besökare från andra sidan... Tänk efter.

IF Elfsborg - Ej medlem längre2008-10-19 00:11

Har tänkt efter både en och två gånger, men när man får en fysiskt smäll i bakhuvudet och känner av smällen flera minuter efteråt så kan det inte vara mörkret eller tröttheten som gjorde att jag inbillade mig det. Tänk om själv, och återkom den dagen du själv upplever något liknande :)

Piaree2008-10-19 00:12

Cool TS. Förstår om du blev rädd. Jag är oxå ensam, om det är till någon tröst. =)

Var inte så tråkig, Dennis.

Stormfrun2008-10-19 00:13

Dennis Plz...... Lägg av nu... du är inte ens rolig!!!Hånar du alltid folk som har en annan åsikt än du själv?? Kliv ur tråden och låt de som är seriösa få fortsätta tycker jag.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?