Spelrum
| Giraffen | 31 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 52 |
Mobilspel
| Pågående | 19 627 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| miramont | 2008-10-20 15:38 | |
![]() | arbetslös Har aldrig varit arb lös i hela mitt liv 58 år idag. Blir hellre jagad av vargar en av a, kassans omänskliga beteende. dra alla över en kam, min upplevelse av dom är att de tror att alla arb, lösa hellre går hemma en söker jobb. trots att ers blivit så dålig. Har allltid tagit hand om människor på bästa sätt i mitt arbete och nu när jag självdrabbats trodde jag att jag skulle bli mänskligt behandlad, men icke då.. jag undrar hur de själva skulle reagerat om de blev arb lösa.....Är jag extra känslig eller känner någon igen sig. | |
| konsultinnan | 2008-10-20 15:55 | |
![]() | Det är som med p-vakter. Ingen vill behöva träffa dem men det är bra att de finns. Tror inte det finns många som hellre lever på 14000 före skatt i månaden än jobbar.... Satsa på att skicka in de blanketter som behövs så fort som möjligt så kan du släppa den biten sen... Lycka till med jobb! | |
| Ballerina | 2008-10-20 16:08 | |
![]() | Har bara varit arb. lös i korta perioder så jag har sluppit A-kassan då jag har kunnat leva på sparpengar, däremot så har jag varit deltidssjukskriven en period och då hade jag en jätte bra handläggare på försäkringskassan men innan jag fick henne så blev jag behandlad som en brottsling. Det är ett svårt ämne eftersom det finns folk som fuskar. Det finns sjukskrivna som inte är sjuka och arbetslösa som är lata, dock tvivlar jag på att det är så vanligt som vissa hävdar. | |
| klobba2 - Ej medlem längre | 2008-10-20 17:39 | |
![]() | Tror inte det finns många som hellre lever på 14000 före skatt i månaden än jobbar.... Det är inte alla som tjänar 14000 sek en gång........... | |
| y not | 2008-10-20 20:36 | |
![]() | Skulle definitivt hellre leva på 14 000 i månaden hellre än att jobba, och jag ser dessutom inget moraliskt förkastligt i det när vårt största problem är överproduktion och arbetslöshet. Fast riktigt sant är det inte då jag råkar ha ett jobb som jag idag inte skulle vilja vara utan även om jag fick lika mycket för att inte jobba. | |
| Zappast - Ej medlem längre | 2008-10-20 21:36 | |
![]() | Vem får 14 000?! Jag får knappa 7000 :( | |
| Stranetra | 2008-10-20 21:43 | |
![]() | Ni skall inte sitta hemma och peta Er i naveln och spela Beta. Ut och jobba istället. | |
| RikaM | 2008-10-20 21:46 | |
![]() | Vem petar sig i naveln? Jag studerar heltid och är tjänstledig från ett heltidsarbete! Tror inte att speciellt många frivilligt sätter sig i sådan situation. Den som är arbetslös har säkert sina skäl till varför man är arbetslös! | |
| Zappast - Ej medlem längre | 2008-10-20 21:47 | |
![]() | Jag har folk som petar mig i naveln av sympati :P | |
| RikaM | 2008-10-20 22:45 | |
![]() | Jamen det är ju något helt annat.... Jag har också personer som petar mig i naveln av sympati... eller är det mest för att jag inte ska somna hela tiden?! ;) | |
| Jesper M | 2008-10-20 22:49 | |
![]() | oj! vad jobbar du med då, y not? | |
| Lotta14 - Ej medlem längre | 2009-02-06 13:06 | |
![]() | Att generalisera och säga att alla på "kassan" är av en viss typ är dåligt. Det är väl knappast deras fel att man är arbetslös. Jag tror att man kanske först skall gå till själv innan man dömer andra. | |
| Angeloflove | 2009-02-06 13:18 | |
![]() | Jag har inga dåliga erfarenheter av a-kassan jag är med i. Det har alltid fungerat smidigt och ersättningen har kommit i tid. Inte kul att vara arbetslös hela tiden dock... nu är jag iaf mammaledig så jag slipper söka jobb. | |
| mrperfect | 2009-02-06 13:41 | |
![]() | Nej mina kontakter med arb lö kassan har varit mycket bra, förutom at ersättningen inte räcker men det är ju inte deras business | |