Spelrum
| Giraffen | 9 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 5 |
| Inloggade | 14 |
Mobilspel
| Pågående | 19 371 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| angie_hell | 2008-10-23 00:01 | |
![]() | Matvanor Jag tror stenhårt att min kropp säger till vad den behöver. Om jag behöver c vitamin så vill jag ha apelsiner och fett så äter jag avocado osv. Jag kan äta enbart en produkt i flera dagar typ lax för det är det enda jag är hungrig efter Är detta ren inbilning eller är det fler som styr sina matvanor på detta sätt? | |
| micro113 | 2008-10-23 00:09 | |
![]() | Jag gör det... men jag är inte helt säker på att kroppen inte ljuger. Jag har ätit pitepalt 3-5 dagar i veckan i fem veckor nu ..... och jag är ändå hela tiden sugen på palt. Normalt äter man det en eller högst två gånger per år. | |
| angie_hell | 2008-10-23 00:14 | |
![]() | Själv är det madariner som gäller just nu har ätit enbart madariner och druckit proviva jordgubb sen i tisdagsmorse. tror det beror på att att jag inte varit ute och fått så mycket ljus och cvitamin gör mig alltid mindre deppig | |
| Tigera | 2008-10-23 00:18 | |
![]() | Det där tror jag också på. Fast jag tror också att man kan bli beroende av t ex socker, så det är nog inte helt pålitligt att det kroppen tycker sig behöva är av godo. | |
| angie_hell | 2008-10-23 00:19 | |
![]() | helt sant tigera,med tanke på att min kropp kräver nikotin med jämna mellanrum:S | |
| upa - Ej medlem längre | 2008-10-23 00:21 | |
![]() | Jag tror man gör rätt i att lyssna på kroppen. Man kan dock misstänka att när suget sätter in efter en viss vitamin eller något annat näringsämne kan det vara lite försent. Jag tror inte kroppen har något varningsystem som sätter igång när ämnen håller på ta slut i kroppen utan känner först av när bristen ger bieffekter. Jag tror inte det är så många som känner sig väldigt sugna på apelsiner när de är förkylda. Då kan det vara bra att istället hjälpa kroppen med förnuftet och tillföra mer c-vitamin än vanligt. | |
| raisingirl | 2008-10-23 00:45 | |
![]() | Nä jag tror inte på det alls... Jo att man skall lyssna på kroppen men inte just när det gäller mat. I alla fall min kropp verkar inte ha nån koll alls... Händer väl att det handlar om spenat eller nåt annat nyttigt men oftast försöker den bara locka in mig i dåligheter!!! | |
| upa - Ej medlem längre | 2008-10-23 00:51 | |
![]() | Ja, det där beror ju oftast på hur bra man har skött sin kropp från början. Man bör nog kombinera förnuft med begär. | |
| Tigera | 2008-10-23 01:00 | |
![]() | Men det sägs ju att t ex de begär en del kvinnor får efter viss mat (eller murbruk för den delen = mineraler?) när de är gravida beror på att kroppen behöver påfyllning av en viss vitamin eller mineral. Själv skalade jag citroner och åt i klyftor som man brukar göra med apelsiner. Kan det ha varit C-vitaminbrist måntro? ;-) | |
| Tigera | 2008-10-23 01:02 | |
![]() | Konstigt att det inte blev en sur unge... Kanske beror på att jag gick över till rabarberpaj sedan. Gjorde rabarberpaj varenda dag i ett par veckor :-) | |
| upa - Ej medlem längre | 2008-10-23 01:27 | |
![]() | Haha, det kanske var klokt. Fina citroner är ju faktiskt underbart att äta som de är. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2008-10-23 11:20 | |
![]() | Så när man blir riktigt sugen på pilsner är det kroppen som längtar? | |
| angie_hell | 2008-10-23 11:29 | |
![]() | absolut basta kroppen kräver sitt b vitamin, så botten upp;) | |
| LadyZara | 2008-10-23 11:40 | |
![]() | Rabarberpaj är kanske inte helt lyckat när man är gravid pga oxalsyran... Men citronsuget kan ju bero på järnbrist då c-vitamin underlättar järnupptaget. Tror helt klart på att man ska lyssna på kroppens sug, så länge den inte ropar efter onyttigheter. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-10-23 11:55 | |
![]() | De flesta verkar ändå sugna på mest onyttiga saker, som socker, chips och pizza. Det här med maniskt begär efter viss mat när man är gravid är ganska förädiskt. Man borde ju vara sugen på blodpudding, linser och broccolli men i regel är man sugen på helt andra saker. En tjej åt massor av lakritskonfekt. Under en graviditet kunde jag ha dödat för ostkaka med jordgubbssylt varje natt och det gav inget annat än 5 extra kilo. | |
| LadyZara | 2008-10-23 11:57 | |
![]() | Mommes: Jordgubbar är ju järnrika, så vill man kan man läsa in nåt vettigt i det suget också ;). | |
| Tigera | 2008-10-23 14:44 | |
![]() | LadyZara: Oj då, då hade jag ju faktiskt ännu mer tur att min lille unge blev som han skulle. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-10-23 14:48 | |
![]() | Skulle aldrig lyda min kropp och följa alla begär. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-10-23 14:53 | |
![]() | Haha trash :) Jag beklagar att du inte kan träffa din släkting idag. Förmodligen han som lider mest av konflikter. Vuxna är skitdumma ibland. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-10-23 14:54 | |
![]() | Mmm ja, det är stor gråtfaktor över hela situationen. | |