Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 19 342 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| trompan | 2008-10-24 14:08 | |
![]() | VIRUS VARNING... Hej alla, Där har kommet ett nytt Virus från HALLMARK... oavsett om ni känner avsändaren så ÖPPNA EJ UPP DET, viruset bränner ner hela hårddisken. Dom har varnat för detta viruset på CNN. hälsningar. Birgitta | |
| Nasty Nimrod | 2008-10-24 14:18 | |
![]() | Det är väl knappast från Hallmark, bara att de anges som avsändare? Mer info? | |
| Pellerinan | 2008-10-24 14:21 | |
![]() | Bry er inte om detta. Det är ett lurendrejeri bara. Enbart för att få folk att skicka mail till alla dom känner... "suck" search.cnn.com/searc...in tl=false | |
| trompan | 2008-10-24 14:22 | |
![]() | Fick själv ett mail från bekanta i usa som varna för detta viruset. Enda jag vet är att det kommer ett mail från HALLMARK där det står att en kompis har skickat ett vykort. Vill bara varna för detta mailet. | |
| ANDERStG | 2008-10-24 14:22 | |
![]() | Dessutom kan din hund självantända!!!1 Skicka vidare till tio vänner nu!!!1ett | |
| Margana | 2008-10-24 14:25 | |
![]() | Är du säker på att det inte är en hoax, dvs ett mail som varnar för att det är ett farligt virus på g. www.symantec.com/reg...ja ner.html | |
| Pellerinan | 2008-10-24 14:25 | |
![]() | Sen bör man ju vara försiktig med vad det än är man öppnar från internet... Veta vad det är innan man ger sig på det. Har vänner som öppnar/installerar precis vad som helst dom fått i mail o dylikt. Vilket resulterat i en hel del "underliga" datorer... :-) | |
| Margana | 2008-10-24 14:26 | |
![]() | Oj, nu såg jag ditt inlägg Pellerinan...självklart är det så. | |
| Pellerinan | 2008-10-24 14:27 | |
![]() | :-) | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-10-24 14:28 | |
![]() | Skriv det här i 4 forum till, så får du ett önskat telefonsamtal. Du kommer att bli förvånad över sakens magiska kraft. | |
| Pellerinan | 2008-10-24 14:34 | |
![]() | haha...ja och så vinner man USD 1,500.000.000.000 eller nått... Samt att jag får mitt hår tillbaka! :-) | |
| kartoffel | 2008-10-24 14:37 | |
![]() | Sen finns ju varianten med kedjebrevet om virusvarning som innehåller en trojan som öppnar upp just för kommande virus. | |
| y not | 2008-10-24 14:54 | |
![]() | hoax=virus | |
| zmiley | 2008-10-24 15:00 | |
![]() | Risken att du ska få ditt hår tillbaka ser jag som liten. Det växer väl inte gräs på en räserbana? | |
| Minta | 2008-10-24 15:02 | |
![]() | Windows varnar ju idag för ett stort säkerhetsproblem som leder till spridning av maskar mellan datorer. Uppdatring rekommenderas. | |
| Margana | 2008-10-24 15:07 | |
![]() | En hoax är inte ett virus, ett virus är ett litet program som på ett eller annat sätt slinker in i ditt system och infekterar filer eller program. En hoax är bara ett mail som varnar för virus och fungerar på samma sätt som spam, det kan i värsta fall sänka mailservern. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-10-24 15:17 | |
![]() | Det är ju snällt av ts att vilja varna oss för en katastrof men hårddisken kan liksom inte brännas ner med virus. Man ska inte tro på kedjebrev. Jag har faktiskt tagit bort folk från msn, för jag orkar inte med alla mail som ska skickas vidare på det att det ska hända något man önskar eller med hotet "törs du låta bli". Alltså att ha medelålders väninnor, som på allvar tror på sånt och blir misslynt om jag inte skickar vidare, känns inte bra. Det gäller bara ett fåtal av de msn-kontakter jag har haft. Nu är jag ju privilegierad med att ha datavetare i familjen och det kan vara bra med deras råd, om man är orolig för sin dator. | |
| vulcan | 2008-10-24 15:26 | |
![]() | Forumadmin: Håller med om det som flera skrivit. Var generellt sett försiktig med såna här mail, msn och sms-vidarebefordrade påståenden. De är allt som oftast falska. Även om jag förstår tanken med att lägga upp det under Seriöst så här sånt inte hemma här. Vi vill naturligtvis inte heller bidra till att Betapet blir en kanal för att sprida desinformation. Ska du lägga ut sånt här så måste du ha gjort en ordentlig research på att ryktet verkligen råkar stämma. Med detta konstaterande så flyttar jag tråden till Snack. | |
| angelica81 | 2008-10-24 15:28 | |
![]() | Synd att ni gör narr av folk som försöker vara snälla :-( men annars tack ts för ditt varnande :) jag är rädd om min dator så jag lyssnar iallafall på dig ;) | |
| Margana | 2008-10-24 15:31 | |
![]() | Jag tror inte det nån som försöker göra narr av ts. Vi vill ju bara informera om hur det antagligen är. Alla kan ju olika mycket om det här med data, jag kan bara lite men just det här visste jag då jag precis har gjort en inlämningsuppgift i ämnet till mitt distanspluggeri i it-säkerhet. | |