Spelrum
Giraffen27
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
17
Inloggade45
Mobilspel
Pågående19 333

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Felixy2008-10-27 17:04
Antal inlägg: 272

Tunisien?
Någon som har varit i Tunisien nyligen? Eller någon som har tips om Hammamet, vad man inte får missa? (eller borde missa!) Blir lite rädd för vädret, det verkar variera mycket mellan graderna. Någon som har varit där i slutet av oktober som har kollen? :) Åker dit på onsdag, undrar om det är kjol eller långbyxor som man borde prioritera :P

remvanrijn2008-10-27 17:15
Antal inlägg: 16462

tjena
var i Sousse i augusti 40 grader typ, därav inga utflykter men Karthago ruinerna vid Tunis måste du väl se, annars goda 2 dagars utflykter ner i öknen , bostäder inne i grottor, saltsjöar o oaser.
Hammamet är finare än Sousse , som är mer en arbetarestad, men då kommer det genuina livet bättre fram än på rena turistorster ju. Gamla stan kan du väl besöka i båda delarna iaf.
Marocko i oktober var typ klänning med kofta skulle jag säga..Är väl kanske liknande för Tunisien.
ha en trevlig resa =)

Felixy2008-10-27 17:21

haha "var typ klänning med kofta" , fan vilken koll du har;)
Ja i augusti är det ju fortfarande högsäsong, men nu varierar det mellan 20-30 grader, lite jobbigt :P Men kamel ridning och gamla stan lär det ju bli iaf :) Vissa verkar gilla Sousse mer än hammamet och tvärtom, men vi får se vad betyget blir:) Tack tack!

Pottränad - Ej medlem längre2008-10-27 17:24
Antal inlägg: 4315

Passa dig för kamelerna i Sousse! De är galnare än brunstiga älgtjurar.
I övrigt är Tunisien inte alls så dumt.
Trevlig resa :)

Felixy2008-10-27 17:26

haha ja har hört att dom kan bitas rejält :P fy fan, det blir riddarutrustning på;) tack tack :)

Mållan2008-10-27 17:51
Antal inlägg: 922

Kom hem från Hammamet i förra veckan.
Vädret var väldigt skiftande,stormigt, mulet men mest sol och varmt.
Tyvärr har jag inte så mycket gott att säga om denna resan :(
Maken blev smittad av salmonella på hotellet och blev sängliggande i hög feber och diarre´redan andra dagen.
Vi hann besöka medinan i Hammamet. Var beredd på mycket tjatiga försäljare.
Sousse hann vi inte med mer än genomresan från flygplatsen och det är mycket större än Hammamet.
Det är lång bussresa från flygplatsen till Hammamet ca. 1 1/2 tim.
Hoppas du får en bättre resa än vad vi fick :)

Felixy2008-10-27 17:54

Nej gud vad tråkit att höra Mållan :( Fan om man vågar äta maten alltså :S Vilket hotell bodde ni på då? :S Ja försäljarna har jag förstått är riktigt jobbiga... Hur varmt var det när solen va framme då? Jätte tacksam för svar igen :)

Raggsocka_2008-10-27 17:57
Antal inlägg: 107

Kom hem för några dagar sen. Va i sousse. Åk på sahara turen, jisses där snackar vi upplevelse. Tyvärr är inte vädret så bra just nu=(
Men hoppas du får skoj =)

Felixy2008-10-27 17:58

Åh nej:( vad är "inte så bra då", hur många grader kan man räkna med?

Raggsocka_2008-10-27 18:08

va regn och mulet dom två sista dagarna, 19 grader på dagen och 12 på kvällen. Ta med brallor och någon tjockare tröja. Va har du tänkt att göra på resan? Sol´/bad?

Felixy2008-10-27 18:10

:O så "kallt" :( usch då, då blir man lurad av väder sidorna för där pendlar det mellan 20-29 ju.. Ja det är mest en "koppla-av-semester" så det bli inga stora ansträngningar. Tyvärr borde vi ju läst på mer om vädret för sol&bad var väl det vi var mest intresserade utav :S

Mållan2008-10-27 18:12
Antal inlägg: 922

Ja det är väl inte den bästa resa vi har varit på.
Vi åkte med Apollo och bodde på ett all inclusive hotell som heter Iberostar Averroes.
När det var fint väder så var det ca. 28 grader och underbart varmt i vattnet. Jag fick mej en härlig solbränna i min ensamhet på stranden:)
Glöm inte att pruta när du handlar, de lägger på massor och du får det för hälften minst.
Ha det så skönt !!

Raggsocka_2008-10-27 18:14

Oj ja 29 är nog rätt kört. När vi kika skulle vi ha 27 som mest och på kvällarna 16 grader, va inte en siffra där som stämde. I just Hamamet finns inte så mycket att se, mer än median. Åker ni charter så kommer nog resebolaget informera om saker att göra.

Felixy2008-10-27 18:15

Åhhh "28 grader och underbart varmt i vattnet." :D Det var det enda som fastnade i min hjärna nu! Ja jag får väl hoppas på det bästa, att det bli bra väder och vi slipper mat-problem :S Vi ska på på sinbad hotell som ligger precis vid stranden. Tack för tipset, men jag går till fast price affärerna o handlar för jag HATAR att pruta :P

Felixy2008-10-27 18:16

Ragg: Skillnad på hammamet och sousse? Eftersom Mållan hade haft det lite varmare? :S Ja det återstår att se:) Vi får väl äta och dricka gott iallafall, och man slipper disken.. bara det är ju semester;)

Raggsocka_2008-10-27 18:21

Sousse brukar ligga 10 grader över hamamet sa våran reseledare, så de låter skumt. men hade dom 28 grader är ju de toppen. Ja de kan ju vara skönt att bara dra iväg oxå. Komma bort från allt man gör hemma =)
Har du tur så prutar dom med dig i fixed price butikerna. Vi lyckades få 2 tröjor och en kofta för 30 dn, från början ville killen ha 63 dn. Men de är kul att pruta, HATA de när jag åkte ner, när jag åkte hem va jag världsmästare =)

remvanrijn2008-10-27 18:40
Antal inlägg: 16462

När du prutar felixy skall du till slut betala max hälften av utgångsläget, så ditt 1a bud borde ligga under 25% av vad han begär. låt dig inte luras av tårar o berätteser om 15 barn o sjuk hustru, ingår i spelet, är du inte nöjd så gå ut från affären, i bästa fall springer han efter dig o ger det för mindre än ditt sista bud. Vet ej om vi tål maten därnere bättre, men ingen blev sjuk trts att vi åt på ställen där lokisarna satt med sina barn på pinnastolar och på marknaden "soukh" där de plockar maten dels med en tång men nån annan fyllning rakt med händerna haha. Även priset varierar , men aldrig dyrt.

Raggsocka_2008-10-28 08:51

Faan nu längtar jag tillbaka.
Du kan väl skriva hur de va i hamamet när du kommit tillbaka. =) Funderar på att ta en resa dit.
Btw vi blev inte heller sjuka trotts att vi åt på lokala ställen, men vi körde på de att kan lokalisarna äta där så kan nog vi de oxå.
Tror faan de är värre på turisthotellen.
Skippa isen oxå =)

Felixy2008-10-28 16:51

remvanrijn > jag AVSKYR att pruta men ja vad jag har förstått så borde man betala max halva priset, eller helst en fjärdedel av vad han begär. Jag får träna på det där, men kommer absolut handla det nödvändigaste i fixed price-affärerna så jag slipper det där;)

Raggsocka_ > Javisst jag kan skriva när jag kommer hem:) Om man ska tro alla väderprognoser så ska vi få skapligt väder, och vi har köpt med oss såna där magsjuke-tabletter men hoppas vi slipper ta dom :P Du sa att du hade köpt tröjor och sånt? Men vad jag har fattat det som så är inte kläder så mycket billigare i Tunisien, eller har jag hört fel?

Raggsocka_2008-10-28 17:22

Alltså fejk kläder är billigt om man prutar vill säga. Jag uppfatta inte mycket som dyrt när vi va där. Förutom en kväll när vi blev regält blåsta på en resturang. De gäller till att vara snabb i skallen när dom ska ha betalt. =)

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?