Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 19 342 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| -Lala-la | 2008-10-27 22:05 | |
![]() | När jag blir gammal och skrynklig ska jag..... Vad har du för pensionsplaner? Själv är jag inte speciellt gammal, men har ändå en pensionsdröm som jag hoppas kan gå i uppfyllelse. Min pensionsdröm är att jag ska köpa en fastighet utomlands. Ett hyreshus. Helst i Paris, men det blir nog för dyrt. Sen skulle jag leva på hyresintäkterna och vara en sån där mysig "vaktmästare" som pratar med hyresgästerna och byter glödlampan i tvättstugan. Eftersom det inte skulle vara ett heltidsjobb skulle jag tillbringa den största delen av tiden med att sitta i kaffét på gatuvåningen och dricka kaffe och röka cigarr. Till frukost skulle jag äta en baguett och dricka ett glas rött vin. Vad har ni för pensionsplaner? | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-10-27 22:06 | |
![]() | Jag ska bli sångare i ett black metal-band. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-10-27 22:11 | |
![]() | -Lala-la, det låter som i min smak, fast jag föredrar någon kanarieö. Nu kan jag passa på att säga att min son Vaftrudner, asajätten, är deltagare i ett rollspel, så vi är inte kvarlevor från urtiden, även om jag kan se ut så. Och till nattravn kan jag säga att jag skulle gärna vilja ha länk till Dimmuborgir där de har med Fur Elise. | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-10-27 22:13 | |
![]() | mommesfrites: Men snälla någon i de utomjordiska korvkioskarnas superarmé, vilka krav. | |
| sally93 - Ej medlem längre | 2008-10-27 22:20 | |
![]() | ååå..jag har oxå stora framtidsplaner. Jag drömmer om en pension som räcker till mat för dagen:-)) Så vill jag bo långt ut på landet och ha en massa dvärghöns. Jag är tokig i höns.. en barndomsskada antagligen. Och så vill jag ha en jättestor hatt med frukter och blommor på ...kanske oxå ett litet fågelbo längst upp på hatten... När man blir gammal o lite tokig kan man ha en hatt med fågelbo på...det är lixom ok på nåt sätt då....Det ser jag fram emot:-) | |
| tina_tiger - Ej medlem längre | 2008-10-27 22:21 | |
![]() | - Föda upp pyttesmå ponnyer, för jag kommer vara för trasig i kroppen för att orka rida normala hästar. - Pierca gäddhänget. - Dricka vin varje dag. - Skriva böcker. | |
| Malla13 | 2008-10-27 22:23 | |
![]() | Då vill jag gå ut med min man och dansa och roa mig på helgerna... Umgås med mina barn och förhoppningsvis barnbarn...utan att något stressar mig...=) Ayy åka ut och fiska och fixa i trädgård är andra saker jag älskar och skulle vilja ha mer tid till... så det skulle passa bra när man är gammal och man har jobbat klart!! =) | |
| klobba2 - Ej medlem längre | 2008-10-27 22:24 | |
![]() | Räknar inte med att uppnå pensionsålder........ | |
| LadyZara | 2008-10-27 22:27 | |
![]() | Jag ska bygga mig en eldriven rollator och susa fram på stan med långt vitt hår och lång vit klänning. Skrämma tonåringar, mata duvor och gå i gerotranscendens ;). | |
| LadyZara | 2008-10-27 22:27 | |
![]() | Rollatorn ska förstås ha medar så att jag kan stå och åka, inte springa efter som det kanke lät *s*. | |
| DennisPlz | 2008-10-27 22:28 | |
![]() | ...ska jag bli ännu äldre och skrynkligare. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-10-27 22:29 | |
![]() | Pension? Tror inte vår generation kommer att tillåtas gå i pension. 40-talisterna kommer att hålla ut länge (västerländsk sjukvårds fel naturligtvis). | |
| belugavis - Ej medlem längre | 2008-10-27 22:30 | |
![]() | Jag ska sitta på ett bageri och äta gröna rullar. Sen ska jag gå runt i affärer, stå i kö och bara betala med enkronor + rabattkuponger. Sen när jag betalt och fått kvittot ska jag säga att det stämmer inte det här. Gör om och "Är inte smöret onödigt dyrt? Förut hade ni inte såhär dyrt? Varför har ni bytt?. Efter det ska jag dra upp mina pantkvitton ur fickan och växla dem till kontanter. (kronor kanske) Sen när jag fått det ska jag gå vidare och säga flytta på er till alla jag möter & slå dem med käppen | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-10-27 22:32 | |
![]() | Nu kom jag på! Såg en keps som man kan beställa "Do not forget my senior discount". Om ingen snor idén (note to self: Berätta inte för någon om din idé dudeniro!) så skall jag bli rik som gatan (gates) genom att sälja såna kepor i sverige ("Glöm inte att ge mig min pensionärsrabatt, slyngel" typ). Dessutom kan jag leva snålt genom att använda min egen keps. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-10-27 22:32 | |
![]() | Sally93, jag har ätit middag med Gambias vicepresident. Det var en kvinna (tro det eller ej i ett muslimskt land) som hade en enorm hatt med blommor och en ananas mitt på. De har massor av höns och getter i Gambia och snygga fåglar med (pelikaner och sånt), så du kanske skulle uppskatta en resa dit? Nattravn, du kanske kommer ihåg vad den heter bara? Dimmuborgir har ju tusentals alster på youtube. | |
| MizzMysko - Ej medlem längre | 2008-10-27 22:33 | |
![]() | Jag vill ha en trimmad permobil... så det ska jag definitivt skaffa mig... ska ha en käpp och lägga krokben för ev tjyvar i butikerna oså... jepp stålmormor ska jag bli :D | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-10-27 22:36 | |
![]() | mommesfrites: Menar du att det faktiskt finns en sådan låt du eftersöker? Har jag länkat den förut? ;S | |
| sally93 - Ej medlem längre | 2008-10-27 22:38 | |
![]() | mommesfrites....wow säger jag ! Då blir det Gambia för mig då....kan man ta tåg dit? Jag är flygrädd!..:-) | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2008-10-27 22:40 | |
![]() | "När jag blir gammal och skrynklig ska jag....." - bli en fullblodsegoist. | |
| nystan1 | 2008-10-27 22:57 | |
![]() | När jag hamnar på hemmet ska jag vägra gå upp ur sängen före klockan tio på förmiddagen, samt äta choklad varje dag. | |