Spelrum
| Giraffen | 8 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 5 |
| Inloggade | 13 |
Mobilspel
| Pågående | 19 401 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| RikaM | 2008-10-28 11:51 | |
![]() | Veckans omröstning Jag skulle inte vilja utbilda mig till något av de yrkena som veckans omröstning har som alternativ! Varför finns inte alternativet "Inget av detta"? Jag vill bli Aktiveringspedagog. Vad vill du bli om inte läkare, jurist, ekonom, lärare eller ingengör faller dig på läppen! | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2008-10-28 11:55 | |
![]() | Är förvånad över att det är så många som valt läkare. För mig fanns det bara ett alternativ: lärare. Suprise. Vill bli hantverkspedagog så det låg närmast till hands. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-10-28 12:00 | |
![]() | Gariam, bildlärare? Kan man se dina teckningar någonstans? Jag vill bli astronaut, frisör, massös eller barnmorska. | |
| RikaM | 2008-10-28 12:02 | |
![]() | Vad gör en hantverkspedagog och varför utbildade du dig till lärare istället? | |
| RikaM | 2008-10-28 12:04 | |
![]() | mommesfrites: Vad arbetar du med idag och varför inte något av det du ville bli/göra? | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-10-28 12:04 | |
![]() | Lättast är väl att inte rösta alls då, världen kommer inte kollapsa bara för att någon inte finner ett passande alternativ. | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2008-10-28 12:04 | |
![]() | mommes: Åh, tänk dig den kombon av alla fyra yrken! :) Du skulle garanterat få åka till månen. www.dagsrit.com/ Minns du att jag berättade för dig om en tankedröm i nån tråd för ganska längesen? Den utvecklades till en saga som finns där också. | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2008-10-28 12:06 | |
![]() | RikaM: Jag har ine utbildat mig till lärare, jag valde bara det när jag röstade. Ska bli hantverkspadagog: "Den centrala tanken i en hantverkspedagogs yrke är att en människas arbete med konst och hantverk kan vara av betydelse för den personliga utvecklingen. Övergripande för hela utbildningen är en pedagogisk metodik som utgår från konstnärliga processer och den kommunikation som kan uppstå när människor möts i arbete med hantverk. Det kan handla om förebyggande socialt arbete och olika slags rehabilitering. I dag finns det hantverkspedagoger på friskolor, fritidsgårdar, flyktingförläggningar, fängelser, museer, kriscenter för kvinnor samt inom åldringsvård, psykiatri och rättspsykiatri." www.nyckelviksskolan.se/ | |
| RikaM | 2008-10-28 12:07 | |
![]() | trashone: det är just därför jag inte har röstat utan ställer frågan vad andra vill bli som inte vill bli något av de fem svarsalternativen! | |
| RikaM | 2008-10-28 12:09 | |
![]() | Gariam: Det låter väldigt intressant! | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-10-28 12:35 | |
![]() | Det låter underbart att vara hantverkspedagog! Tack , jag ska titta jättenoga på Dagsrit när jag har stökat undan här :) Jag har inte kunnat ha mina drömyrken pga fysiska hinder men jag amatörklipper och grejar och är allmänt ute i rymden :P RikaM, jag har en släkting som är ungefär aktiveringspedagog, socionom och beteendevetare anställd på arbetsförmedlingen. Hon sökte jobb på försäkringskassan men fick inte jobbet, för att hon var för empatisk. Det är ju inte roligt för personal på Fk heller med övertid och olyckliga klienter. | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2008-10-28 12:42 | |
![]() | RikaM o mommes: Ja, jag kan inte annat än instämma. :) Det låter ändå som en bra kombo, om än i vardags- och verkligalivettappning. | |
| RikaM | 2008-10-28 13:11 | |
![]() | Mommes: Då har du ju en bit av det du vill ;) Hm, att inte få ett arbete för att man är för empatisk.... det säger väldigt mycket om försäkringskassan tycker jag! Jag kommer att arbeta med personer som har grava kognitiva nedsättningar! Där tror jag inte att man kan var för empatisk! www.kgy.molndal.se | |
| hjortfot | 2008-10-28 14:04 | |
![]() | jag skulle vilja joba med "problemhästar"...men pga hälsan så går det inte...nu gäller det att komma på ngt annat som en trasig kropp kan klara av... Några förslag??? | |
| MustaVeri | 2008-10-28 14:06 | |
![]() | Problemhundar - they are at least smaller, easier to handle ;P | |
| MustaVeri | 2008-10-28 14:07 | |
![]() | Förslag till hjortfot, inget annat :P | |
| hjortfot | 2008-10-28 14:10 | |
![]() | MustaVeri, Tack! | |
| RikaM | 2008-10-28 14:17 | |
![]() | MustaVeris förslag låter jättebra! Även djurvårdare på typ Blå Stjärnan (djursjukhus) kanske skulle vara något? | |