Spelrum
Giraffen8
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
5
Inloggade13
Mobilspel
Pågående19 401

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Maradona19862008-10-28 21:17
Antal inlägg: 1801

Svenskt barnprogram sent 70-tal
Jag och mina vänner har länge, länge diskuterat vilket svenskt barnprogram, sent 70-tal eller tidigt 80-tal, som hade följande klassiker som signatur;

www.youtube.com/watc...re =related

Vi har hört Barnens Bio, men jag känner mig tveksam. Helt fel har också Babar, Paddington, Narnia m fl visat sig vara. Är det någon som vet med???

Vi vet att musiken är från Peter och Vargen, men vi är säkra på att det är ett annat program som använt musiken som signatur.

I ett Simpson-avsnitt används musiken som bakgrundsmusik när Santas Little Helper rymmer hemifrån. Vet inte om detta kan vara en referens till det sökta programmet möjligtvis.

Några ideer någon?

raggvanten2008-10-28 21:32
Antal inlägg: 83

Åh! Peter och vargen var min älsklingsskiva när jag var liten.
jag, som är född på sjuttitalet, hade en skiva (LP) med berättarröst och musik på ena sidan och bara musik på den andra.
Vet inte om något annat program använde melodin som signatur... Men kanske berättelsen gjorts som film eller tv-serie?

NiklasA2008-10-28 21:54
Antal inlägg: 4

Känner också igen den och vet att den var med i ett barnprogram på den tiden. Fan, nu börjar ju jag också fundera. Är det inte någon som vet?

Vasterljung2008-10-28 22:39
Antal inlägg: 261

Det första som dök upp i mitt huvud när jag klickade på länken (utan att ha läst resten av inlägget) var Barnens bio, så det kan nog stämma. Såna trudelutter gör mig nostalgisk :)

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?