Spelrum
Giraffen26
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
20
Inloggade46
Mobilspel
Pågående19 433

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Jesper M2008-10-29 23:50
Antal inlägg: 1332

totalt läskigt och mystiskt ljud
när jag "minusar" mina windowsfönster så låter det i högtalarna, det är inget normalt ljud. det är ett slags statiskt knaster... mycket märkligt.
nu har jag windows vista, på min gamla dator så hade jag windows xp och upplevde samma sak där.
när man inte har ljudet på så hör jag ett aldrig så svagt pip djupt innifrån datorn när jag "minusar" mina fönster....

är jag lite smått galen eller VAD SJUTTON BEROR DET PÅ?? om du upplever samma sak så skriv gärna det, jag är lite smått hypokondriker och sådana här saker ger upphov till oro.
än bättre är det om du har ett svar!

vindsus862008-10-29 23:53
Antal inlägg: 3785

Jesper. jag tror du har bröstcancer.

Apan Bollo - Ej medlem längre2008-10-29 23:56
Antal inlägg: 993

Jag har faktiskt varit med om samma sak några ggr. Krävs nästan att jag sitter med lurar för att höra det. För mig låter det som det vanliga bakgrundsbruset i dom flesta högtalare/hörlurar fast lite mer aktivt.

Du är mao inte ensam :)

Nattravn - Ej medlem längre2008-10-29 23:56
Antal inlägg: 9141

Ja, du har bröstcancer. Alternativt upplever du astrala projektioner.

Basta - Ej medlem längre2008-10-29 23:58
Antal inlägg: 3528

vindsus86: Jag kanske är ovanligt barnslig men det tycker jag var hysteriskt kul.

parlan2008-10-30 00:08
Antal inlägg: 18

Om man inte hör något aktivt pip och/eller statiskt knaster, betyder då det att man bör skaffa hörapparat?

parlan2008-10-30 00:13
Antal inlägg: 18

Vad är det för skillnad på ett aktivt och inaktivt pip förresten?

Är knaster inte per definition icke statiskt?

poänglös - Ej medlem längre2008-10-30 00:17
Antal inlägg: 416

Diagnos:
Du har ett taskigt elektromagnetiskt avskärmat moderkort eller grafikkort. Massor av elektriska processer i datorn kan skapa skräpsignaler i radiofrekvensbandet som plockas upp av ljudkablar eller ljudkort i datorn. I ditt fall är det fönsterhanteringen som översätts till spökljud. Min dator brukar klaga lite svagt när jag scrollar textmassor i en lång artikel på nätet.

Behandling: sänk volymen på (eller stäng av) alla ljudkällor du inte använder (cd, ljudingångar osv). Om detta inte hjälper och du lider mycket av problemet kan du pröva att skärma av alla kablar i datorn med nån dyr men spännande sorts metallfolie. Om det inte hjälper finns bara en behandling och det är att stänga av datorn, bära hatt av metallfolie och prata med fiskmåsar.

Medical disclaimer: Ingen av mina föreslagna behandlingsmetoder förordas om diagnosen mot förmodan är den som vindsus86 ställer.

mrperfect2008-10-30 00:43
Antal inlägg: 11437

För att komplettera poänglös kommentar så är datorer gjorda för at t vara så billiga som möjligt..för tillverkaren ..och därför lägger man inte ner nån större energi på att få ljudet att låta bra. I ljudsammanhang då man tillverkar CD/DVD/Blueray spelare så är ljudkvaliteten av en högre dignintet och därav det höga priset på åtminstone en del High- End utrustning. Att göra avstörning på redan befintligt utrustning kan om man har tur vara enkelt men i allmänhet är det ett arbete för en erfaren radioingenjör...som jag :)

mrperfect2008-10-30 00:46
Antal inlägg: 11437

Förresten så lyssnar jag ganska mycket på musik via nätet och har ett par ganska bra högtalare och en förstärkare ansluten till utgången, dessutom bra hörsel så jag missar inga störningar då ljudet är tyst, men om jag lyssnar på musik så är just det inga problem, då är det snarare så att jag hör att ljudkvaliteten är usel.....

Jesper M2008-10-30 17:22
Antal inlägg: 1332

tack för ett väldigt bra svar, poänglös. och vindsus.... ja, tack för ett gott försök iaf ;)

ewaleena - Ej medlem längre2008-10-30 17:28
Antal inlägg: 1977

Å andra sidan kanske man kan bota manlig bröstcancer med "att skärma av alla kablar i hjärnan med nån dyr men spännande sorts metallfolie".. Nobelpris !!
:D

BetaMaxx - Ej medlem längre2008-10-30 17:47
Antal inlägg: 317

Jag tycker inte man ska skämta om ett så allvarligt ämne som att "du har cancer". Tänk nu om vederbörande har den sjukdomen eller någon i hans närhet har det eller gått bort av det. Att skämta kan man göra, men inte om cancer tycker jag

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?