Spelrum
| Giraffen | 50 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 33 |
| Inloggade | 83 |
Mobilspel
| Pågående | 19 444 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| koster | 2008-10-31 19:51 | |
![]() | bus eller godis idag?! Har märkt att det ibland ikväll kan vara spel som "drar ut på tiden" pga det ringer på dörren och små hemskheter tigger godis osv.... Där jag bor lär det inte komma något sådant påhälsande. Hade jag bott centralare så skulle jag ha gett dem någon grönsak eller frukt... Snälla kan inte någon av er som får ett sådant besök idag, testa att ge något av detta och skriv sedan reaktionen här i tråden..... | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-10-31 19:53 | |
![]() | Jag får godis idag. Bus får jag vänta på till efter helgen. | |
| Miss A | 2008-10-31 19:54 | |
![]() | Bus hade varit roligare.. men just nu slinker några saltlakrits ner | |
| kissed - Ej medlem längre | 2008-10-31 19:55 | |
![]() | Jag vill ha bus!! Har så boring idag att jag klättrar på väggarna. | |
| mrperfect | 2008-10-31 19:55 | |
![]() | Borde tänkt på det, inhägna tomten med taggtråd, spindelväv och utspridda lik och skelett, fast då hade dom väl kommit till mej först :) | |
| ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-10-31 19:56 | |
![]() | bus brukar ge godis | |
| koster | 2008-10-31 20:00 | |
![]() | Det vore intressant att se hurde små häxorna m m skulle reagera. Snälla någon kan väl testa? Ni kan ju ha godiset i beredskap bakom ryggen, ifall ni tror att ni får bus om ni inte ger dem godis. Det är ju trots allt inte något farligt med grönsaker ju.... | |
| mrperfect | 2008-10-31 20:20 | |
![]() | Varför översätter man Trick or treat till bus eller Godis? | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-10-31 21:14 | |
![]() | Varför inte mr Perfect? Är en bra översättning tycker jag. | |
| bennyboll - Ej medlem längre | 2008-10-31 21:17 | |
![]() | Måste berätta om en halloween för många år sedan...Flera av gårdens ungar ringde på och sa: Bus eller godis! Men till slut tog godiset slut, så jag kollade in genom fönstret då de kom för 75e gången..Då tog JAG på mej en riktigt skräckmask och öppnade dörren innan dom hann ringa på, och sträckte fram en påse....med knäckebröd!!!! Jäkla va skraja dom blev!!!! | |
| Nauticat | 2008-10-31 21:20 | |
![]() | Till oss kom första gänget ungar redan igår (torsdag) och tiggde godis, och samma ungar dök upp idag också. Det har också hänt att de kommer utan att vara utklädda. Jag tycker att de ska komma rätt dag, och vara utklädda, annars känns det inte riktigt okey... De får äpplen av mig, inte poppis. Men de kommer tydligen tillbaka ändå :p | |
| nina1 | 2008-10-31 21:29 | |
![]() | Jag har aldrig haft på hälsning av utklädda små häxor eller annat skrämmande och det är jag glad över. Det är samma dravel som påskkärringar o allt går ut på att tigga. Jag tycker att detta med halloween inte hör samman med alla helgons dag. Det är den helg man ska tänka på sina nära o kära som inte finns bland oss längre. jag må vara en glädjedödare enligt många men detta är vad jag anser. | |
| mrperfect | 2008-10-31 21:37 | |
![]() | dudeniro ..jaså :) | |
| kermis | 2008-10-31 21:39 | |
![]() | Nauticat: Att de återkommer i tid och otid är kanske buset du får som straff för att du ger ut nyttigheter :) | |
| Nauticat | 2008-10-31 21:54 | |
![]() | kermis: Första gången fick de faktiskt polkagrisar, men sedan tröttnade jag... Sååå söta är de inte :p | |
| kermis | 2008-10-31 22:08 | |
![]() | :D förstår dig... jag bor i en port som man bara kommer in i om man har nyckel... och det är bara fem lägenheter, samtliga barnfria familjer... Underbart lugnt... :) | |
| tina_tiger - Ej medlem längre | 2008-10-31 22:47 | |
![]() | Här var det två monster i kväll. Den ene var utklädd till tomten, den andre till döden. Jag tänkte säga "bus", men hann inte innan Någon Annan hann sticka till dem godis. Hade varit spännande att se vad som hade hänt! Och så måste jag bara berätta: För några år sedan var jag på Konsum på Halloween. Framför mig i kön stod två barnhäxor i påkostade färdigköpta dräkter. De köpte ketchup. Efter dem i kön stod ena häxans häxa till morsa. Hon flinade mot kassörskan och sa "De ska spruta ketchup i brevlådorna hon dem de inte får godis av!". Eftersom jag ännu inte utvecklat min karaktär tillräckligt knöt jag bara näven i byxfickan och teg som den gode svenske medborgare jag var och tänkte att "gör det ni, jag ringer polisen" istället för att ta en diskussion med puckomorsan. Det hade jag gjort idag och nu är det nästan så att jag önskar att jag fick återuppleva situationen. Hade jag inte druckit vin skulle jag nog banne mig tagit bilen ner till Konsum och ställt mig på lur! Morr spott fräs! | |
| ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-10-31 22:50 | |
![]() | ja herregud sicken morsa | |
| koster | 2008-10-31 22:50 | |
![]() | Ja, inte är det då barnen som har kommit på såna grejer i från början | |
| BetaMaxx - Ej medlem längre | 2008-10-31 22:52 | |
![]() | bussgodis idag blev det | |