Spelrum
| Giraffen | 25 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 7 |
| Inloggade | 32 |
Mobilspel
| Pågående | 19 498 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| belugavis - Ej medlem längre | 2008-11-03 08:15 | |
![]() | Ta bort måndag ur veckan Nu är det måndag igen. Varje helg känns det som de här två dagarna man är ledig knappt har varit ens. Så ska man må dåligt för att det är en lååång vecka igen. Tre dagar ledigt skulle känna mycket bättre. Man skulle känna att man verkligen varit ledig! Jag tycker att måndagen ska heta lördag 2 eller söndag 2 istället. För då får man tre dar ledigt vilket känns mer rättvist i förhållande till den veckan man ska jobba. Eller så döper man ut måndagen till ett helt nytt namn. Lördag, Söndag och...?dag De tre bästa dagarna på veckan kommer det bli. Jag ska fråga min chef om hon tycker det är ok. Ingen mår bra av måndagar, så varför ha kvar den? Eller hur | |
| Filippa Flax | 2008-11-03 08:18 | |
![]() | Har du provat att ta tjänstledig på måndagar? | |
| belugavis - Ej medlem längre | 2008-11-03 08:30 | |
![]() | Ja det är där problemet ligger. Jag har inte kommit på hur man ska lösa det ekonomiskt än. Men det är en bisak. Jag kan inte matte så det blir inte min uppgift. Jag har lagt grunden, sen hoppas jag att någon kan lösa det men pengarna... Är inte tjänstledig idag men det är nästan så jag skulle vilja vara det bara för att byta ut den här känlsan. Måste förresten börja gå USCH! | |
| mammamu33321 | 2008-11-03 08:31 | |
![]() | skulle vara lite kul att veta vad du har för jobb som är såå hemskt? | |
| Filippa Flax | 2008-11-03 08:37 | |
![]() | Ja, man börjar undra. Antingen får Belugavis byta jobb eller ta tjänstledigt. Detta verkar ju inte bra! :-) | |
| hannaroman - Ej medlem längre | 2008-11-03 08:37 | |
![]() | Eller så kan man helt enkelt göra fredagen till en helgdag :) | |
| Giant Charm - Ej medlem längre | 2008-11-03 08:38 | |
![]() | Måndagar är härliga....då har man ju hela veckan framför sig... Se lite positivt på tillvaron så blir allt lättare :) Jag gillar föresten alla dagar i veckan...det finns ingen dag som är vare sig seg eller långtråkig... Varje dag är ju en ny utmaning ! det finns alltid nåt man kan göra....variera det mindre roliga med det roliga så blir livet kul :) | |
| micro113 | 2008-11-03 08:57 | |
![]() | Idag hatar jag måndag, och bara längtar tills denna helvetesdag är över... Jag skall på möte om min sjukersättning, och det innebär både att jag måste utanför dörren OCH träffa folk jag inte känner. Fy faen vad jag mår piss | |
| mammamu33321 | 2008-11-03 09:04 | |
![]() | stackars dig...men tänk vad skönt när den här måndagen är över.... | |
| Bitte - Administratör | 2008-11-03 09:25 | |
![]() | Åhh måndag ,ny vecka åhh ny månad, nya oskrivna blad att fylla, Bitte | |
| Tess 08 | 2008-11-03 10:01 | |
![]() | Börja jobba skift beluga, då kan du få jobba helger och vara ledig på måndagar i stället. Sen kan man ofta styra tiden när man vill jobba (om man har sånt schema)... Själv tycker jag denna måndag är helt ok, annars hade jag haft en dag mndre att jobba med rapporten på. | |
| Nossrednaaa | 2008-11-03 10:06 | |
![]() | Måndag, tisdag, onsdag, torsdag, fredag varje dag, jag går upp o håller käften. | |
| Sotfinger | 2008-11-03 10:06 | |
![]() | Jag är också en sån där odräglig person som ser fram emot måndagar... det är ju så när man har ett jobb man trivs med, vilket inte är alla förunnat. Min dotter till exempel ser inte fram emot måndagar, hon går i skolan. Henne kan jag i alla fall trösta med att när hon har avslutat skolplikten har hon i alla fall en teoretisk möjlighet att påverka sitt liv i högre utsträckning. Sen kan man alltid komma med den gamla devisen "Det är inte hur du har det utan hur du tar det, som är det viktiga". Eller " Ge mig mod att ändra på det som jag kan ändra, styrka att uthärda det som inte går att påverka samt vishet att förstå skillnaden." | |
| Amöban | 2008-11-03 10:15 | |
![]() | Var glad att du har ett jobb som gör att du slipper jobba på helgerna. Jag jobbade i helgen när alla andra var lediga, och idag är jag ledig. Men vad gör man en ledig måndag, när ingen annan är hemma? Svar - inte mkt. | |
| DinJävel | 2008-11-03 10:51 | |
![]() | Jag har måndags"ångest" en gång i månaden. Jobbar 14 dagar i sträck för att sen vara ledig.. 14 långa, sköna navelskådande dagar i sträck.. Bli sjöman Belugavis.. =) | |
| bennyboll - Ej medlem längre | 2008-11-03 11:16 | |
![]() | Håller med Amöban helt.. Är hellre ledig under helgerna då alla andra är lediga, och jobba måndag-fredag.. I 25 år har jag jobbat antingen varannan helg eller 2/5 helger o är så trött på det..Älskar mitt jobb, men inte på helgerna!! | |
| älskaTess | 2008-11-03 11:24 | |
![]() | Måndagen är ju fantastisk! Ny vecka, nya roligare saker att ta tag i. Känner du så behöver du verkligen sätta dig ner och fundera över ditt liv! | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-11-03 12:40 | |
![]() | Jag tänker inte slå er trötta i huvudet med hurtiga floskler. Sänder lite extra krafter till micro och kram till belugavis. | |
| mrperfect | 2008-11-03 12:48 | |
![]() | Till de som inte vill jobba på måndagen: Jag kan göra ert jobb. Till de som inte vill jobba på tisdagen: Jag kan göra ert jobb. Till..osv Tll de som inte vill jobba på söndagen: Jag kan göra ert jobb..ibland :D / arbetslösa mrperfect | |
| Ballerina | 2008-11-03 13:02 | |
![]() | Börja jobba skift då =) Jag kommer ihåg mina härliga veckor då jag jobbade mån+tis natt, ons ledig, tors möte, fre 12-21.30, lör+sön 8-21.30 då var man överlycklig när det äntligen blev måndag :P | |