Spelrum
| Giraffen | 45 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 26 |
| Inloggade | 73 |
Mobilspel
| Pågående | 19 490 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| JaapConrad - Ej medlem längre | 2008-11-06 15:20 | |
![]() | Politisk korrekthet Jag hänger inte med. Det politiskt inkorrekta har varit inne bra länge nu, åtminstone sedan nittiotalet. Jag trodde det så sakteliga började gå tillbaka till att det politiskt korrekta skulle vara the shit, men då får man höra att det är politiskt korrekt att vara politiskt inkorrekt. Vad gäller? *rådvill* | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-11-06 15:26 | |
![]() | Bra fråga jaap. Se "politiskt korrekt" som en barbapappafigur vilken formar sig till det som passar tillfället. Politisk korrekt har samma flexibilitet som "socialdemokrat", och utvecklas ständigt till att passa in i alla sammanhang och vinna nya territorium. Att vara politiskt korrekt är the shit, och uttrycket att det är mer på att vara politiskt inkorrekt är naturligtvis helt pc, nästan patetiskt mycket politiskt korrekt. I hope you get your shit down now. The dude has spoken. VV ange fakturaadress. | |
| Minta | 2008-11-06 16:04 | |
![]() | Jag vet inte ens vad som är politiskt korrekt resp. politiskt korrekt. Är jag förlorad då? Jag vet inte om mina åsikter är politiskt korrekta och därmed "inkorrekta" eller tvärtom. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-11-06 16:10 | |
![]() | Politisk korrekthet - vår tids lepra. | |
| Minta | 2008-11-06 16:18 | |
![]() | resp. politiskt inkorrekt ska det stå i mitt inlägg. | |
| BetaMaxx - Ej medlem längre | 2008-11-06 16:20 | |
![]() | är det inte så att politik bara är en polimik på högre nivå, kan den då anses rätt någon gång öht? | |
| _Candid - Ej medlem längre | 2008-11-06 16:29 | |
![]() | Det kan bli förvirrande att använda begreppet politiskt korrekt eftersom det har två vedertagna (men ganska olika) betydelser. Antingen menar man med politiskt korrekt att inte tala nedvärderande om och särbehandla någon grupp av människor på grund av etnicitet eller kultur, eller så menar man att det politiskt korrekta är det som för tillfället förespråkas och anses vara synonymt med vad som är riktigt, politiskt och i samhället. Om man åsyftar det andra synsättet så kan det säkert sägas vara ”inne” att vara politiskt korrekt, det vill säga att hela tiden följa den rådande normen. | |
| BetaMaxx - Ej medlem längre | 2008-11-06 16:33 | |
![]() | exakt, och då kan det aldrig anses rätt ty det finns 2 olika defintioner på det. antingen är man politisk eller korrekt | |