Spelrum
| Giraffen | 1 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 404 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Porslin - Ej medlem längre | 2008-11-10 18:47 | |
![]() | Svar från elektriker önskas Jag går i renoveringstankar och har planer på att sätta infällda spots i mitt tak i köket. Nu har jag fått olika bud från en del så kallade "hemmasnickare". Min fråga är: Hur mycket måste jag sänka taket och måste jag använda skyddsburkar till spotsen? Jag bor i ett höghus byggt på 40-talet och har tänkt sätta gipstak. Min tanke var att sänka 15 cm. Är detta något en hyfsat händig person kan fixa eller måste man använda någon med behörighet? Jag ska även ha dimmer till spotsen. | |
| mrperfect | 2008-11-10 18:51 | |
![]() | Skyddburkar! Annars finns det risk för brand, bäst med både hängslen och llivrem i sådana sammanhang. En hyfsat händig person kan ordna detta efter att ha fått detaljerade instruktioner från elektriker. | |
| Porslin - Ej medlem längre | 2008-11-10 19:32 | |
![]() | Ok, så du menar att man bör ha skyddsburkar även om det är så gott som tomt mellan nya gipstaket och det ursprungliga taket? Det är just där jag får olika bud, vissa säger att det inte behövs nämligen. | |
| emmylicious | 2008-11-10 19:47 | |
![]() | man ska väl alltid ta det säkra före det osäkra..? *inte elektriker men det skulle jag ha gjort iaf* | |
| mrperfect | 2008-11-10 23:08 | |
![]() | 15 cm låter tight, temperaturen blir hög | |
| SämstpåBeta | 2008-11-11 05:00 | |
![]() | gör det inte svart bara, garantier behövs för sådana operationer. Men det låter onekligen läckert! | |
| Mimikryp | 2008-11-11 05:57 | |
![]() | Jag är totalt okunnig på området, men jag håller med emmylicious, bättre att ta det säkra före det osäkra? | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2008-11-11 08:06 | |
![]() | När det gäller el och våtutrymme så tycker jag man ska anlita proffs av den enkla anledningen att det kan bli en mycket dyr historia om det går snett.. | |
| Porslin - Ej medlem längre | 2008-11-11 11:30 | |
![]() | Tack för alla svar. Nu har jag kontaktat en el-firma som talat om att lite beroende på typ av spots behöver man sänka taket minst 12 cm. Finns en typ av spot som endast kräver att man sänker 6 cm. Väljer man att sänka 15 cm har man ett stort utbud att välja på. Dessutom ska man sätta "pottor" (som han kallade dom) som skydd mot värmen. Jag kommer att anlita en riktig elfirma, det känns bäst så. | |