Spelrum
| Giraffen | 22 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 14 |
| Inloggade | 36 |
Mobilspel
| Pågående | 19 269 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| magga | 2008-11-10 21:12 | |
![]() | Maaaat!? Nu har det blivit nudlar nudlar nuuudlar de senaste dagrna för i min hjærna rader idétorka. Behöver lite tips pa rolig mat, vad som helst bara jag slipper nudlar. Inget komplicerat utan enkelt o snabbt. Och billigt. Och helst nyttigt med.... :) | |
| Gun-Ba | 2008-11-10 21:17 | |
![]() | Blanda tonfisk, creme fraiche lök och massor med grillkrydda och servera såsen kall till pasta. | |
| Lindalainen | 2008-11-10 21:19 | |
![]() | eller en burk tonfisk med kall pasta, valfria grönsaker och sen på med majonnär/creme fraice och italiensk salladskrydda. eller byt ut tonfisk mot kall, stekt kyckling. mums. | |
| Brittson | 2008-11-10 21:19 | |
![]() | Eller ta bort grillkryddan och servera till baguette | |
| milla39 | 2008-11-10 21:29 | |
![]() | Kokta ägg,majonäs å tonfisk blandas efter smak å sen bre det på smörgåsar och i smörgåsgrillen. Kanske mer kvällsmat aktigt,men om man har dåligt med tid å inte orkar göra nåt avancerat är detta helt okej ( iaf för mig) | |
| fansattra | 2008-11-10 21:39 | |
![]() | koka pasta, rör ihop keso, svartpeppar,finhackad rödlök och tomat -jummy | |
| RikaM | 2008-11-10 21:40 | |
![]() | 1 paket tärnad bacon, en paprika, en gul lök, en burk creme fraishe med chilismak, en paket matlagningsgrädde, salt och peppar. Fräs lök, bacon och paprika, blanda creme fraishen, och matlagningsgrädden, salta peppra. Servera med färsk pasta! Urmumsigt och snabblagat! | |
| Lindalainen | 2008-11-10 21:45 | |
![]() | wok. ha en påse med färdigblandade grönsaker i frysen. sen ris till. snabbt, enkelt. eller stekt falukorv :) gottgott. och det är inte heller speciellt svårt att hälla i lite mjölk och tumatpué så har du korvstroganoff. | |
| Jankster - Ej medlem längre | 2008-11-10 21:52 | |
![]() | pasta, salladskyckling, isbergssallad, majs, tomat, gurka... med rhode island-sås. Eller pannkakor, kanske med lite soppa+bröd? eller koka potatis till en gratäng, varva med köttfärs, lök, vitlök och häll över milda matvisp, in i ugnen en stund. annars... om energin är helt slut... två-tre minipizzor... gör dom i vanlig ugn så blir dom godare plus att du kan lägga på nån extra grej om du vill. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-11-10 22:03 | |
![]() | En stor sallad med sina favoritingredienser, valfri dressing och bröd kan räcka till flera mål. Gott att ha i kylen tycker jag. Annars smakar varm soppa bra vintertid. Finns ju ätliga pulvervarianter kanske med varm smörgås till. Pyttipanna från frysdisken är skapligt billigt och kräver just ingen tid alls förutom skjuts in i ugnen. Sen frukt. Blir man pigg av. | |
| Yonderboy - Ej medlem längre | 2008-11-10 22:06 | |
![]() | Röding med rödlök, persilja, svarpeppar,vitpeppar, lite magarin, inlindat i foli i ugn i 40min på 200g serveras med potatis ärtor och knäcke. | |
| magga | 2008-11-10 22:18 | |
![]() | Mmmm ska bli gott :) tack för alla tips. fortsætt gærna. | |
| brandman29 | 2008-11-10 22:18 | |
![]() | en oooootroligt god pastasås al pomodoro= svetta upp finhackad lök och vitlök i god olivolja. Tillsätt färsk basilika och en flaska passerade tomater en nypa socker och en buljungtärning(gärna kalvbuljong). Salt och peppar efter behag!!! Serveras ihopblandad med färsk(gärna egengjord)pasta typ tagliatelle eller efter smak! Rikligt med parmesan skall spridas över tallriken....ät och njut....ganska billigt och räcker till många | |
| brandman29 | 2008-11-10 22:20 | |
![]() | tillägg...om man vill ha kött( en del menar att en måltid inte är en måltid om det ej är något som dött för att man skall äta)så kan man ta en god lufttorkad skinka och rservera den till.... | |
| PowerYoga | 2008-11-10 22:23 | |
![]() | Soppor av alla de slag så års när det är ruggigt ute. Fisksoppa, kycklingsoppa, linssoppa mm....det ska vara hemlagat då förstås. Billigt och så himla mumma för både kropp och själ. | |
| Lill-IT | 2008-11-10 22:48 | |
![]() | Skiva ett paket fryst torsk i 8 skivor. Lägg dem i en smord ugnsform. Blanda 3 dl grädde med knappt en halv, normalstor, tub med kalles kaviar samt ett halvt paket fryst dill. Häll gräddblandningen över fisken och tillaga i 175 grader i ca en halvtimme. Servera med potatis och lite grönsallad med citron över. Mumma:-) | |
| mrperfect | 2008-11-10 23:02 | |
![]() | röding e fusk :) ( för man kan inte misslyckas med det...! ) | |
| Mooonica | 2008-11-10 23:03 | |
![]() | Klyfta potatis morot och ev palsternacka lägg i långpanna, häll på olja och krydda med salt och timjan. in i ugnen i 225 grader i ca 20-30 min. Gott som det är eller till kotlett, biff el dyl. Blanda 2 dl grädde, 1 msk viltfond med kantarellsmak och 1 msk lingonsylt lägg i laxfile portionsbit och in i ugnen ca 12-15 min vakta noga så inte laxen blir torr. Micron borde ochså funka då räcker nog ca 5 min. Det går också bra att steka laxen på spisen och sedan slå i såsblandningen.Servera med potatis kokta morötter och lingon, hur konstigt det än låter så är det jättegott! | |
| Voldemort78 | 2008-11-11 10:23 | |
![]() | Makaroner med korv och vitlökssmör på alt. ketchup är mumma=) | |
| Voldemort78 | 2008-11-11 10:23 | |
![]() | Mkt billigt dessutom=) | |