Spelrum
| Giraffen | 22 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 13 |
| Inloggade | 35 |
Mobilspel
| Pågående | 19 269 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Amiable | 2008-11-11 11:45 | |
![]() | Sluta äta choklad Jag vill sluta äta choklad! Men jag kan inte... hur ska jag göra!? *seriöst* Jag har klarat av att sluta röka och jag har klarat av att sluta med snuset... *suck* | |
| mrperfect | 2008-11-11 11:50 | |
![]() | Ge mej nyckel till din bostad så kommer jag att nosa upp och stjäla all din choklad så du inte KAN äta opp den :) | |
| DinJävel | 2008-11-11 11:51 | |
![]() | Köp riktigt kraftig, mörk choklad och ät bara en liten bit när suget blir som värst. Självdiciplin, nertrappning och belöning. =) | |
| formulaW - Ej medlem längre | 2008-11-11 11:52 | |
![]() | Finns det någont speciell orsakt till att sluta med choklad? Enligt mig så är meningen med livet att utöva sina passioner på ett balanserat sätt för att hitta mening och lycka i en långsiktig tillvaro. Choklad är förövrigt en psykoaktiv substans, som t ex nikotinet som du slutat med. Men den ger ju gläde i din tillvaro inte sant? | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-11-11 11:55 | |
![]() | Det var ett jättebra tips, dinj...känns lite sjukt att skriva ut. Jag har inget personligt mot dig, liksom. | |
| Amiable | 2008-11-11 11:59 | |
![]() | Finns inget som säger att jag egentligen behöver det - chokladen - mest bara för att det är gott och jag vräker i mig... :(( Mår illa sen, inte alls kul! Mörk choklad är med gott ju...*suck* Får tänka om lite, hitta nåt annat jag kan mani-göra/äta. Är det så att alla är lite missbrukare av nåt? | |
| mrperfect | 2008-11-11 12:10 | |
![]() | Blir du sjuk, det var märkligt. Hur som helst så är det inte bra med för mycket av någonting. Fundera på hur du kan trappa ner. Anteckna vad du äter under en vecka så har du något att gå på, kanske. Tycker själv att detta verkar vara en bra metod. och har inget bättre tips | |
| alfamarie - Ej medlem längre | 2008-11-11 12:13 | |
![]() | Ja, jag tror att vi alla är lite missbrukare! Ät morötter istället! Nej, seriöst: Din Jävel skrev det rätta! Köp en kaka med riktigt hög kakaohalt och ät en liten, liten bit varje gång suget kommer. Du behöver bara lite, det är bromsen det är fel på! Lycka till! | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-11-11 13:18 | |
![]() | drick mer vatten än vad du gör idag, oftast betyder suget efter socker att kroppen behöver vätska | |
| Teppy | 2008-11-11 13:20 | |
![]() | Kan du inte försöka äta torkad fruskt, nötter eller solrosfrön istället? Fast jag tycker du är värd att få äta choklad, då du slutat både med snusk och cigaretter:) | |
| Amiable | 2008-11-11 13:21 | |
![]() | BiNo : det har jag med hört talas om... vet att jag dricker förlite vatten med, tack för att du påminde mig! Många BRA tips kring chokladätandet. - jag har nog rätt dålig karaktär med för den delen :S Tack ALLA! | |
| Amiable | 2008-11-11 13:23 | |
![]() | Teppy : jo kanske det, men det är inte bra i längden att göra det. Nyttigt är bättre. Jag äter nötter/russin o grönt med. Funderar om det är nåt ämne i kroppen som gör att suget inte försvinner, förutom då som BiNo skriver att det kan vara vattentorka :O | |
| Teppy | 2008-11-11 13:24 | |
![]() | Testa, det märks nog snabbt | |
| formulaW - Ej medlem längre | 2008-11-11 13:46 | |
![]() | Amiable, fortsätt med chokladen! Implementera istället rutin, rationalitet och impulskontroll :) Choklad är namnam! | |
| formulaW - Ej medlem längre | 2008-11-11 13:47 | |
![]() | Du kan ju oxo ställa dig frågan varför du vräker i dig så du mår illa, tyder ju på att det finns något djupare behov du försöker lappa ihop med att kladda över choklad. Tänk efter. | |
| Amiable | 2008-11-11 13:49 | |
![]() | formula : joooo.... men när det gäller mörk choklad så är det en viss mängd mest man ska/bör äta om dagen om det ska vara nyttigt.... inte 200gr... hahaha och ofta. Får väl sätta upp musfällor på ställena :O | |
| Teppy | 2008-11-11 13:49 | |
![]() | choklad innehåller ju endorfiner. www.bizzbook.com/cho...db ack.html ;) | |
| solros x - Ej medlem längre | 2008-11-11 13:52 | |
![]() | Ligger säkert mycket i det "flestas fall" ... när man vräker i sig nåt....formula W Bra tänkt där :) | |
| girl83 | 2008-11-11 14:03 | |
![]() | Ju mörkare kakaohalt desto bättre! Mörk choklad är mäktigare att få ner och man får en snabbare "nedbromsning" att jag inte vill ha mer choklad. så det där som "dinj_vel" skrev som tips funkar jättebra! ta en bit bara och sug på, inte tugga! låt chokladen ligga mot gommen och smälta :) Sen är det bara att bita ihop och ha självdisciplin och motstå. Du kommer känna dig stoltare för varje gång du tittar på chokladen men/och du går helt enkelt bara förbi den. lycka till! | |
| butterkaka | 2008-11-11 15:07 | |
![]() | slå vad med någon! .. så har jag klarat 16 veckor hittills iaf :) | |