Spelrum
Giraffen1
Krokodilen0
Elefanten1
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade3
Mobilspel
Pågående19 404

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Amiable2008-11-11 14:36
Antal inlägg: 1365

försäkringskassans handläggningstider
Så j*la trött på FK!

Har flyttat och fick veta att handläggningstiden för bostadsbidraget är 8v!!!
" senats v.51 " svarade damen i luren.....

*gnällig & fattig*

Varför tar det så lång tid? Jag skickade in allt i god tid, alla papper och så :S :'(

Tog ett tillfälligt jobb med o det ger mig lön i dec. Saknar veckor på min stämpling(a-kassa) denna månaden..

Ville bara gnälla av mig lite!!

krutmarie2008-11-11 14:54
Antal inlägg: 1696

Ja, Amiable, ibland måste man få gnälla av sig. Stackare, det blir ju lite fattigt så här före jul dessutom.

Själv gnäller jag också på FK, har under det senaste året bytt personlig handläggare 3 ggr nu. Senaste gången fick jag bara hem ett papper där jag skulle fylla i hur jag jobbar mina 20 t/v, är sjukskriven 50 %. När jag ringde till min numera fd handläggare så hade den nya väl skickat ut detta rutinmässigt. Skickade in sjukintyg 081025 på att jag fortfarande tom 090131 ska vara sjukskriven 50 % och 1 vecka senare får jag en kallelse från "nya" handläggaren om att vi ska ha ett möte 26 nov för att diskutera om jag ev kan gå upp i tid.

Har nu ringt henne (telefontid mellan 10-15.30) 6 ggr för att ändra tiden och hon är aldrig där. Har lämnat meddelanade på hennes telefonsvarare och i kundtjänst och lämnat 3 olika telefonnummer hon han nå mig på, men inget samtal än.

Om denna kvinna ägnade sig lite mer åt att räkna ut bostadsbidrag eller skicka pengar till människor i tid så behövde flera inte vara så j-a trötta på FK.

Så nu har jag också gnällt av mig lite, det kändes riktigt skönt!

Amiable2008-11-11 15:06
Antal inlägg: 1365

Men usch då!!!!

Det jag inte fattar är varför det ska ta så lång tid.. snacket om att de skulle bli/vara mer effektiva än innan - jo visst va, kyss mig där bak!

Hemskt att behöva vänta så som du gör med!!

*gnällig*
Joo, visst är det skönt att gnälla lite ibland!

krutmarie2008-11-11 15:18
Antal inlägg: 1696

Vad jag har hört är att det är stora problem med deras nya datasystem, det fungerar tydligen inte som det borde. Det stod ju iaf i tidningen att det inte skulle satsas så mycket resurser på att jaga bidragsfuskare så att de inte hann med sitt dagliga arbete. Se´n beror det väl på vad de får för order av sin avdelningschef eller nå´n att satsa mer på.

Det tar ju inte lika lång tid när dom vill ha tillbaka pengar som de betalt ut felaktigt eller "för mycket", dom ska återbetalas snarast. Skulle det ta 6-8 veckor så går säkert kravet vidare för indrivning.

Synd att man inte har samma möjlighet som "liten gräsrot" :)

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?