Spelrum
| Giraffen | 1 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 404 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| luggsliten | 2008-11-11 15:00 | |
![]() | Stjärntecken Jag läser ibland inlägg som går ut på att "jag är fisk, det är nog därför" eller "eftersom jag är lejon" o.s.v. Peronligen anser jag astrologi vara ren vidskepelse. Kan någon förklara för mig hur himlakroppars läge vid någons födelse skulle vara relevant för personlighet och, svagheter och talanger? | |
| krutmarie | 2008-11-11 15:19 | |
![]() | Nej tyvärr inte, men så är jag ju lejon också :D | |
| Apan Bollo - Ej medlem längre | 2008-11-11 15:40 | |
![]() | Jag vill också veta. Hade även varit intressant att veta vad som händer när nya himlakroppar upptäcks. Tas dessa då med i beräkningarna, och om dom gör det, har då alla gamla beräkningar varit fel? | |
| Satyra | 2008-11-11 15:48 | |
![]() | Helt omöjligt att svara på din fråga i korthet men i det stora hela handlar det om vågrörelser/rytmer - planeternas och ända ned till allt levandes på jorden. Man menar inom astrologin (som har sin grund i astronomisk vetenskap) att allt är styrt av en slags tidsinställd "klocka", baserat på just dessa olikartade rytmer/vågrörelser. Om du verkligen är intresserad av att förstå hur astrologin på allvar påstås fungera så kan jag rekommendera dig boken "Astrologisk handbok", skriven av äkta paret Derek och Julia Parker. Jag kan inte påstå att jag själv heller blint tror på astrologi men eftersom jag under en period i livet ägnade stor tid åt att läsa på i ämnet, ställa horoskop och till och med var inne på att gå som lärling hos en redan välkänd astrolog så måste jag erkänna att jag tycker att det är intressant. Även om jag idag inte alls ägnar mig åt ämnet på allvar. Vill också säga att jag då pratar om detaljställda horoskop, inte om veckotidningsdito - dem tror jag såklart inte ett smack på. Men i stora drag tror jag att man kan se likheter hos personer inom samma tecken - olika mycket beroende på hur horoskopet i övrigt ser ut. Det är utöver själva soltecknet mycket annat som påverkar en människas astrologiska data. Nio planeters placeringar, utöver soltecknets, husplaceringar, ascendent, aspekter mellan alla dessa placeringar, etc, etc. Och OM man räknar ut allt detta till punkt och pricka så stämmer ett horoskop så väl - enligt mina egna erfarenheter av att ställa horoskop - att jag inte kan helt avfärda astrologin som totalt nonsens. Måste även tillägga att när jag själv första gången kom i kontakt med astrologi så var jag inte ett smack intresserad av det och oerhört skeptisk därtill. Så det är inte något jag lätt kunde ta till mig, tvärtom. ;-) | |
| Ellebellebii - Ej medlem längre | 2008-11-11 15:52 | |
![]() | För den som är intresserad kan denna länk kanske erbjuda lite svar: www.astrologi.nu/hor...ko pet.html Mycket som står skrivet, om det stjärntecken jag är född i, stämmer överens med hur jag är som person... sen tror jag definitivt inte på horoskopen som står i tex tidningarna... | |
| diam0nd093 - Ej medlem längre | 2008-11-11 16:06 | |
![]() | man anser att vissa stjärntecken ger tur. jAG TROR DET FAKTIST OCKSÅ :) (jag är skorpion) | |
| everthorns | 2008-11-11 16:15 | |
![]() | jag vet inte om jag tror på det själv, men jag tycker det är ganska roligt att jämföra folk med sitt stjärnteckens stereotyp och se om det stämmer... min stämmer väldigt bra på mig! | |
| YlBjörn | 2008-11-11 16:53 | |
![]() | Hummm bra fråga Luggsliten. Sen finns det ju Vedisk o Kinesisk astrologi o säkert en massa andra sorter. Kan det va därför människor är olika i Kina och Indien och Europa...för att vi är födda under olika stjärnor och i olika hus? Kanske nån klok vet? | |