Spelrum
| Giraffen | 41 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 13 |
| Inloggade | 54 |
Mobilspel
| Pågående | 19 153 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| nystan1 | 2008-11-13 06:34 | |
![]() | En söndag i Stockhom Min sambo och jag ska till Stockholm i helgen.Vi har planerat in Skansen på söndag, men för övrigt är den dagen blank. Förslag? | |
| alfamarie - Ej medlem längre | 2008-11-13 06:44 | |
![]() | Hälsa lemurerna från mig, de är så söta så man nästan kan gå sönder! Ta på dig ett par ordentliga skor och promenera staden runt. Gamla stan en kylig vintermorgon! En spökvandring i Gamla stan? En takvandring, jag vet inte vem som ordnar men det söker du säkert upp på nätet. Man brukar bli trött i fötterna av Stockholm, glöm inte att använda dig av det utmärkta bussnätet som finns, man ser mer om man färdas ovan jord. Man kan köpa stockholmskortet i turistbyrån på centralen och då kan du åka fritt på alla kommunala färdmedel inom staden. Så var det i alla fall för två år sedan, när jag var där och turistade senast. Det ingår då en del entréer till olika ställen också. Ha en bra helg! | |
| Miss_jk | 2008-11-13 06:44 | |
![]() | Ta en promenad ute på Djurgården om ni ändå ska dit och så passar ni på att ta en brunch på antingen Villa Källhagen eller Djurgårdsbrunn. | |
| Nephelia - Ej medlem längre | 2008-11-13 07:31 | |
![]() | Åk till Cosmonova och kolla på deras 3d film om livet i havet! Ni kommer säkert bli fina i 3d glasögonen.. bara det liksom. Passa på att spana in naturhistoriska också, finns kul utställningar där, om man gillar sånt. | |
| Johanna73 - Ej medlem längre | 2008-11-13 07:35 | |
![]() | Från Skansen till Cosmonova, det tar liite lång tid va :) Tycker som Miss _jk, passa på att njuta av vackra Djurgården, ät på nåt av ovan nämnda ställen, ganska dyrt dock men så fint och mysigt. | |
| miss_ia | 2008-11-13 07:53 | |
![]() | Gamla Stan med slottet är en höjdpunkt. Försök även ta en tur på södermalm, det är så mysigt. Kankse en rundtur i kyrkorna i stan, Stockholm har enormt många gamla fina kyrkor. Och är ni historieintresserade ska ni definitivt gå till Riddarholmskyrkan:) | |
| ANDERStG | 2008-11-13 08:01 | |
![]() | Se smutsen och mörkret i Gamla stan. Känn doften av rädsla från Stureplan. Stå på Norrmalmstorg och tänk på Clark Olofsson. | |
| Nephelia - Ej medlem längre | 2008-11-13 08:13 | |
![]() | Nej inte så långt om man tar buss elt t-bana, men lite väl långt att promenera hela vägen. Men kan vara väl värt att ta sig dit! : ) | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-11-13 08:21 | |
![]() | Missa för guds skull inte södermalm! Mycket vackra små kulturmärkta hus, bra småbutiker och massor av caféer och restauranger. Strosa runt stadsdelen lite planlös sådär. Från Fjällgatan har du magnifik utsikt över stan och där finns en restaurang som har vegetarisk buffé om ni skulle vara intresserade. Strunta kategoriskt i de där snobbmatställena på Djurgården. :) På Östgötakällaren på Östgötagatan (södermalm) får du bra lunch. Ha't så trevligt i Sveriges vackraste (och enda) storstad! :) | |
| livet_leker | 2008-11-13 08:23 | |
![]() | Åk till Cosmopol på natten och dra in en jackpot på 1 mille på nån av spelen... | |
| Nephelia - Ej medlem längre | 2008-11-13 08:27 | |
![]() | Håller med SylviaP, Södermalm is The Shit. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-11-13 08:28 | |
![]() | Rosendahls trädgårdscafé på Djurgården är schysst också, om ni vill hålla er där omkring. Vet dock inte om det är öppet den här årstiden. | |
| Bolerria | 2008-11-13 09:12 | |
![]() | Blå porten är bra på Djurgården. | |
| Okej - Ej medlem längre | 2008-11-13 11:11 | |
![]() | Mitt råd är att inte bestämma så mycket överhuvudtaget. Jag älskar Skansen, men november är inte bästa tiden på året att gå dit. Skansen är som bäst på våren, när björnungarna är nyutsläppta och man kan ta årets första mjukglass. Stosa hellre runt och var lite spontana, gå in där ni vill. Det finns en hel del mysiga fik och bra lunchställen. Vet inte vad ni gillar, så jag föreslår inga speciella. Lycka till och ha en trevlig söndag i Stockholm! :) | |
| livet_leker | 2008-11-13 11:27 | |
![]() | hur kan man åka till en skitig storstad på hösten när det är så fint på landsbygden, ren luft och trevligare. jag skulle bara åka till sthlm för en sak, o det var för att kunna åka därifrån :P | |
| Lisajonsson | 2008-11-13 11:31 | |
![]() | Titta på utsikten från Stadshusets torn. Många lite klaustrofobiska trappor men fin utsikt om det är klart väder. | |
| livet_leker | 2008-11-13 11:32 | |
![]() | det kommer regna på söndag som vanligt...det är Sverige + nov | |
| SämstpåBeta | 2008-11-13 14:02 | |
![]() | Nystan1 är du ifrån Solna eller? | |
| nystan1 | 2008-11-13 16:31 | |
![]() | Tack för alla bra tips! Vi får se vad det blir, mycket hänger ju på vädret, men Södermalm låter onekligen intressant. Livet_leker: varför så sur? Ingen har bett dig följa med. SämstPåBeta: Eeh? | |
| zagg - Ej medlem längre | 2008-11-13 16:43 | |
![]() | Södermalm = knivsöder | |