Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 108 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Snoosy | 2008-11-16 10:22 | |
![]() | Farligt med bukfetma! Det talas om att det är farligt med fett och socker. Det som aldrig nämns är att det är minst lika viktigt att inte stressa när man äter. Att äta snabbt gör att maten inte hinner smälta ordentligt. Sen en annan grej är den att det är viktigt att äta ofta och mindre portioner. Småätandet är alltså inte alls dåligt. (Förutom för tänderna). Var 3 timma är bra för både tänder och förbränning. Man minskar magsäcken och därmed sugen efter sött. Fett är helt klart bättre än socker. Så ni som vill gå ner i vikt garanterat. Sluta ät socker. GI är säkert bra. Men för att inte krångla till det, så ät allt som har med husmanskost att göra. Det är bra mat helt enkelt. Var försiktig med frukt som även det innehåller mycket socker. 1-3 frukter om dagen är dock ingen fara beroende på vilka frukter man väljer. :) Socker i små mängder är heller ingen fara. Men tänk på att inte äta fett samtidigt. Socker binder fett! Går ni som lider av fetma efter detta, så är ni garanterat smala och lite därtill, till sommaren. Ingen snabbbantning här inte :) | |
| Kolbxbo - Ej medlem längre | 2008-11-16 10:41 | |
![]() | Socker binder inte fett. Däremot ökar insulinproduktionen av kolhydraterna. Höjd insulinproduktion gör att kroppen öppnar upp celler för inlagring av energi i kroppen. Fett i maten behöver energi för att förbrännas till glukos. Fett ge mättnadskänsla. Lightprodukter gör att du äter mer innan du känner dig mätt. Skippa lättmargarinet. Just nu pågår intensiv reklamkampanj på TV från margarinbolagen. Deras fusksmör påstås vara bra för hälsan. Vilket lurendrejeri. Växtoljorna är iofs bra men alla kemikalier som används i framställningen av att få det likna smör är ju inte så nyttiga. En sak till vad gäller glutamater. Dem gör man äter mer. | |
| Dalkullan | 2008-11-16 10:42 | |
![]() | Lite mer tips. Skippa mjuka smörgåsar och ha en ätdag. Dvs en dag då du tillåter dig att äta/dricka det du inte får under veckan. Backa aldrig på maten hur gott det än var. Är du mer hungrig, ta en hård smörgås. | |
| megasen | 2008-11-16 10:47 | |
![]() | Tips från mig...som gått ner 27 kg på två år www.markazits.com/diet/ | |
| bennyboll - Ej medlem längre | 2008-11-16 10:54 | |
![]() | Den funkar inte, Megasen...Och jag som blev så nyfiken ju:) | |
| ANDERStG | 2008-11-16 10:56 | |
![]() | Backa på maten? | |
| megasen | 2008-11-16 10:56 | |
![]() | vänta--------------www.ma rkazits.com/in...Itemid=1 75 Prova denna | |
| bennyboll - Ej medlem längre | 2008-11-16 10:59 | |
![]() | Jag behöver alla tips jag kan få... 20 kg ska bort och helst till sommarsemestern! Ska anmäla mig till VV ( för 511e gången!) och så ska jag försöka äta GImat för det mår jag bra av, förutom alla linser och bönor som jag bara INTE kan äta! Sedan blir det långpromenader, dans och kanske, kanske spinning också! | |
| megasen | 2008-11-16 11:06 | |
![]() | bennyboll...Läs texten "Mamma äter inget vitt" ochsen kan du klicka dit runt på denna sida....kanon jag och min man gick´ner till ´sammans över 50 kg...och eftersom vi var två så peppade vi varnadra..men för mig är detta inget diet....utan jag har helt enkelt bytt livsstil... Har hållt vikten i två oxå..mmm känner mig stolt över mig själv o min man....... lycka till ni alla.... ps denna matkultur som vi lever efter passar alla även barn.....även bra...för vem i faan kom på att vi skulle äta så himla mycket kolhydrater..hmmm----Ds | |
| bennyboll - Ej medlem längre | 2008-11-16 11:07 | |
![]() | Nu funkar det, megasen....Jag tror på att ta bort det vita också! ( inte Vita_syrener, men vita produkter!) Jag har ju "bantat" i hela mitt liv..Pendlar 15 kg upp och ner, och ja, jag vet att det är farligt, men sån är jag tyvärr! Varje gång jag ska gå ner i vikt så blir jag så fanatist över allt och får nästan ångest om jag inte kan påverka ad/hur/när jag ska äta... Så nu har jag bestämt mig för att ta det varligt och unna mig något gott ibland och sedan ta nya tag igen..Försöka undvika de värsta saker typ godis, chips, öl, läsk osv och kanske vid festliga tillfällen ta vin sitället för öl, nötter istället för chips o popcorn osv.. | |
| Snoosy | 2008-11-16 11:36 | |
![]() | bennyboll, följ mina tips.. du går ner i vikt garanterat.. Men det gäller att äta mellan 5-7 gånger om dagen.. och minska sina portioner (En vanlig tallriksmodell) med ca 30 % :) Sen kolbxbo.. Du låter påläst. :) Jag pratade av egen erfarenhet. Slutade äta socker, men åt fett som alltid. Det vill säga inte lite. Jag rasade ner i vikt. Åt mycket potatis (Som enligt vad du säger omvandlas till fett, vilket det inte gjorde för min del) Så processen i min kropp och vad jag lärt mig är att socker binder fett. Äter aldrig lightprodukter ;) | |
| Snoosy | 2008-11-16 11:43 | |
![]() | kolbxbo,, btw det låter som du gör reklam för GI metoden :) Säger inte att den är fel. men har alltid tyckt det är jobbigt att följa strikta dieter. Det är inget man följer i längden. Jag nämnde att jag slutade med socker. Men äter startflingor varje morgon. Dom innehåller en ju en liten del socker. Har gått ner 24 kilo på 4 månader. Alltså ingen snabb bantning. Men äter av allt. Utesluter inget, förutom kakor och godis. Om ingen fyller år förståss :) Man kan även unna sig nått i söttväg nån gång i veckan utan att det påverkar vikten nämnvärt. Om man klarar av det. Det kan ibland leda till att man blir mer sugen på sött.. | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2008-11-16 11:56 | |
![]() | Startflingor innehåller inte lite utan mycket socker. Om du ersätter med långsamma kolhydrater och protein på morgonen får du garanterat ett bättre resultat, och framförallt mår din kropp bättre. | |
| Mimikryp | 2008-11-16 12:08 | |
![]() | Snoosy; Att gå ner 24 kilo på fyra månader är väl snabbt? Det är ju ett och ett halvt kilo i veckan... | |
| Gatopardo - Ej medlem längre | 2008-11-16 12:16 | |
![]() | Men snälla nån! Jag sitter och läser inlägg efter inlägg som enbart tar upp kosten! Det handlar inte om vilket kostintag du har. Det handlar om att få regelbunden motion! Då talar jag inte om små promennixer utan riktig motio som sätter hela kroppen i rörelse. Svensken idag är förslappad. Fortsätt äta socker, fett och massa kolhydrater. Men träna minst 3 ggr i veckan! | |
| Dalkullan | 2008-11-16 12:21 | |
![]() | Gatopardo - Du går inte ner i vikt om du inte ändrar matintaget ifall du har ett "fel" sådant. Motion behövs och är jätteviktigt men man måste även lägga om kosten. 1,5 kg i veckan låter lite mycket om man vill att nedgången ska vara bestående....det handlar om att lägga om sin kost för alltid. | |
| Eomin | 2008-11-16 13:02 | |
![]() | På 1,5 år har jag gått ner 60 kg och det genom att äta 6 små mål mat om dagen, motionera 3 gånger i veckan och en dag i veckan äta riktigt onyttiga saker. Om man äter på ett visst sätt hela tiden så anpassar dig kroppen, därför är det viktigt att man äter mycket fett och socker en dag för då förbränner man bättre dagarna efteråt. Och genom att äta många små mål mat så håller man sig mätt samtidigt som man håller förbränningen igång. | |
| Fruktsaft | 2008-11-16 13:02 | |
![]() | andra anledningar till att banta långsamt: - huden blir inte lika slapp - kroppen kan tro att man svälter när man bantar för aggressivt, vilket kan skada organen. sen är det ju gigantisk skillnad på att hårdbanta (exempelvis att leva på kiwi och jordgubbar) och att banta snabbt med god förståelse av vad kroppen behöver. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-11-16 13:14 | |
![]() | Eomin, 60 kg! Jag bugar djupt över denna prestation. Socker och även lightprodukter ska helst uteslutas helt. Så länge man äter snabba kolhydrater förbränner man aldrig fett. Finns många läkarstudier på det. Om man vill gå ner i vikt ska man vara mycket sparsam med nötter och mandel också. Se upp med alla glöggkalas. Mörk choklad i små mängder är okej. | |
| Snoosy | 2008-11-16 13:19 | |
![]() | Linn79,, är medveten om att det är mycket socker i startflingor. Men det är sätt för min del att inte sätta i mig andra produkter som innehåller avsevärt mycket mer socker. Sen beror ju mängden en hel del. Ett startpaket räcker för mig till 14 morgnar, så det är inte så farligt :) Dalkullan. Det kanske beror på vilken vikt man startar på.. Eomin, vad roligt. Du är ett levande bevis på att det som jag startade denna tråd med är helt rätt :) Små portioner är jätteviktigt. Gatopardo,, Självklart är motion viktigt det också. Men av erfarenhet så vet jag att man går ner i vikt även utan motion om man ändrar kosten. Men det är inget att trakta efter. Motion är otroligt viktigt för hälsan på alla tänkbara sätt. | |