Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 113 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Carolajnen | 2008-11-17 09:10 | |
![]() | Skillnad olika Norton? Hej hallå! Vad är det egentligen för skillnad på Norton Antivirus och Norton Internet Security? | |
| Mr_Betapet | 2008-11-17 09:28 | |
![]() | internet security ingår brandvägg | |
| Mr_Betapet | 2008-11-17 09:29 | |
![]() | www.symantec.com/sv/...t- security och jämför produkterna själv:) | |
| Carolajnen | 2008-11-17 09:47 | |
![]() | Aha, okej, tackar :) Så Norton Internet Security verkar bättre med andra ord? :) | |
| Mr_Betapet | 2008-11-17 09:53 | |
![]() | Ja typ, i och med att brandvägg ingår så är det ett mer komplett skydd. Men ahr du redan en bra och väl fungerande brandvägg så behöver du ju itne norton internet security. | |
| Carolajnen | 2008-11-17 09:54 | |
![]() | Hm, okej. Annars har jag windows-barandväggen, och den har aldrig varit några problem. Så om jag har den ska jag alltså kunna använda Norton Antivirus utan att behöva oroa mig? | |
| Mr_Betapet | 2008-11-17 09:57 | |
![]() | sj har jag aldrig varit något norton fan..Kan rekomendera kaspersky om du vill kolla på några alternativ. Tycker personligen norton snor för mycket prestanda, slöar ner datorn | |
| Mr_Betapet | 2008-11-17 10:00 | |
![]() | använder sj windows brandvägg...mest för jag är lat och itne pallar installera nått annat..Kan itne svara på hur rba den är. Men ja, kör du den så räcker det med bara ett antivirusprogram | |
| ordprofeten - Ej medlem längre | 2008-11-17 11:10 | |
![]() | Samtliga versioner av Norton är program som är till för datorer som är för snabba och fungerar alldeles för bra, det sägs att det även erbjuder ett mediokert antivirus-skydd, men så vitt jag vet finns det inga dokumenterade fall av att någon skulle ha blivit hjälpt av det. Viktigt att tänka på när man installerar Norton är: 1. Man blir praktiskt taget aldrig av med det igen, förrän man rensar datorn helt, och knappt ens då. 2. Din dator blir aldrig sig lik, saker som förut tog fem sekunder kan nu ta flera veckor att bli färdiga med. 3. De som tillverkar Norton har ingen som helst respekt för windows inbyggda skyddsmekanismer och säkerhet utan installerar fantastiskt farliga drivrutiner som förefaller skrivna i nåt Samhallsprojekts regi, därför är det är viktigt att ha en skärm som på ett korrekt sätt klarar av att visa färgen blå. 4. De saker du bör kunna göra med en dator, t.ex. skicka filer, kontrollera epost eller spela vissa onlinespel blir nu antagligen omöjligt, datorn blir på effektivt sätt reducerad till en möbel, vilket iofs säkert är nyttigt men kanske inte det man från början var ute efter. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2008-11-17 14:48 | |
![]() | Jag har använt Norton IS i flera år och faktiskt aldrig haft problem. Eftersom jag inte spelar stora onlinespel, som WoW, och inte heller har något överdrivet behov av snabbhet har jag aldrig märkt av att Norton på något sätt "förstör" för mig. Jag tror att för den medelmåttiga datoranvändaren så duger Norton fint. Men visst finns det bättre virusskydd på marknaden, om man vill vara noga. Vad gäller Windows brandvägg vs Nortons så har jag inga egna erfarenheter att referera till, men det sägs att Nortons är betydligt säkrare. | |
| Snurt | 2008-11-17 14:57 | |
![]() | 2 alternativ som är gratis och inte slöar ner i samma grad - uppdateras automatiskt. avast antivirus www.avast.com/eng/do...-h ome.html Comodo Firewall www.personalfirewall...ew all.html | |