Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 108 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| anettej | 2008-11-18 08:55 | |
![]() | Träna Magmuskler! Är det någon som vet några bra sätt att träna magmusklerna på? eller en bra sida på nätet? Har sökt, men hittar inget vettigt! Inget trams nu ! Tack! | |
| micro113 | 2008-11-18 09:00 | |
![]() | Inget trams .... men denna skall nog ligga på snack, och inte här. | |
| mammamu - Ej medlem längre | 2008-11-18 09:03 | |
![]() | Flyttar till snack | |
| Tess 08 | 2008-11-18 09:14 | |
![]() | sit-ups i olika varianter... Vill dock också ha förslag så jag väntar på en länk till en bra sida... | |
| Spömö | 2008-11-18 09:20 | |
![]() | här finns det lite att kika på www.iform.se/Crossli...su bmit.y=9 och www.iform.se/Crossli...am p;a=1100 | |
| Tess 08 | 2008-11-18 09:33 | |
![]() | Kan också tipsa om en övning vi kallar "gördeln" eller liknande. Ligg på mage på golvet Res dig upp på tå (alternativt knän) och armbågarna Stå så i form av en planka (helt rak alltså) på tår och armbågar Känner du inget inom 10 sekunder flyttar du fram/bak- det brukar kännas ganska snabbt Denna övning "tar" runt hela "gördelområdet". | |
| Tess 08 | 2008-11-18 09:33 | |
![]() | JA, kanske jag ska skriva att vi brular stå så så länge vi orkar och sen en stund till ;-) | |
| Baffin_Bay | 2008-11-18 09:37 | |
![]() | Någon som vill träna min mage åt mig när jag ligger på soffan ? :D | |
| Sk8OrDie | 2008-11-18 09:43 | |
![]() | Baffin_Baby Problemet löst: www.tvshop.com/SE/pr...65 68/13112 :) | |
| Matten - Ej medlem längre | 2008-11-18 10:15 | |
![]() | Hederliga sit-ups. Helst med benen i luften liggandes på rygg och ha dina händer vid öronen och gå upp så långt att armbågarna tar i knäna. 2. Ligg på rygg på en bänk, ha raka ben, lyft benen uppåt tills du känner att det tar i magen, gå sedan ner igen och gör likadant. (maskiner och produkter som tv-shop har är bara bluff(oftast) ) de personer som visas på TV har tränat riktiga magövningar på gymet innan. Tro mig! | |
| shoppa | 2008-11-18 10:55 | |
![]() | Ja du..sit-ups framför tv funkar alltid,jag rekommenderar att ha ett liggunderlag i tvrummet,rulla ut och börja så fort en reklampaus kommer...det får inte vara krångligt att hämta,gör både vanliga och sneda sit-ups,d.v.s.höger knä möter vänster arm resp.vänster knä möter höger arm.Lycka till ! | |
| Caresse | 2008-11-18 11:29 | |
![]() | Akta er för "vanliga" sit-ups! Ryggen tar stryk. Pröva det här i stället som jag fått lära mig av en sjukgymnast/PT: Ligg raklång på golvet och lägg dina händer under svanken. Dra upp knäna mot magen. PRESSA svanken mot händerna SAMTIDIGT som du sträcker ut ena benet, så att du ligger jäms med golvet. Foten ska då vara ca 10 cm från golvet. Håll kvar benet så länge du orkar, dra sen upp det mot magen igen. Upprepa 20 ggr per ben. Jag lovar, du kommer att ha träningsvärk dan efter. Lycka till! | |
| mrperfect | 2008-11-18 12:12 | |
![]() | Frågan är vad du skall ha magmusklerna till, då jag var cirka 10-15 år gammal så orkade jag knappt göra några situps. Jag började träna löpning vid c:a 12. Nuförtiden, 35 år senare klarar jag fortfarande av att göra en massa situps vilket alltså inte är någon slags mått på magstyrka utan vid situps så använder man faktiskt mer lårmusklerna än magen. Det var alltså mer att benen blev starkare som hjälpte till, Sen är det ju så att jag orkar göra andra övningar där magmusklerna definitivt är med. Tyvärr har jag ett par kilo för mycket så jag väger hela 5 kilo mer än jag gjorde vid 19 :( Om man skall göra situps så skall man göra det bara en liten bit, lyfta kroppen bara någon decimeter över golvet för då ÄR det faktiskt magen som jobbar, men INTE ända upp. Det är jobbigt att inte få gå ända upp för då hamnar man inte i viloläge. det finns bättre övningar för magen, man kan exempelvis hänga i armarna och lyfta upp benen ( klarar du det EN gång ? - HEHE ! ) men det är överkurs. Förmodligen räcker det med vanlig löpträning om man bara vil förbränna fettet som sitter där. Människan är så konstruerad att fett lagras på speciella ställen på kroppen som lår och buk, var det lagras på en speciell individ kan vara mycket personligt. Det förbränns bara man motionerar så bukfettet kan man inte speciellt nå genom magövningar. Och du! Kör lugnt i början , träningsvärk skall man inte få , då har man kört för hårt, ett riktigt träningspass anpassar sig efter individen. Man gör ett test, säg att man klarar x ggr. Då delar man x med 2 och tränar varannan- var tredje dag och gör 2 x x/2 första dagen. 2x (x/2+1 ) nästa gång osv. Då man blivit varm i kläderna så ökar man till 3x x/2 och ökar på. men man skall inte bara träna EN muskelgrupp utan det är mycket bättre att träna alla muskelgrupper, dvs att lägga upp ett riktigt träningsprogram, det hjälper dom till med på gymmen t.ex. | |
| Snurt | 2008-11-18 12:17 | |
![]() | En säsong på slalomskidor är bra för magen! | |
| JuicyM | 2008-11-18 12:33 | |
![]() | Sådana där "massage-grejer" man kan köpa på tv-shop som man sätter på magen, eller vart man vill, som ska träna musklerna medan man kan göra annat.. Ja ni fattar vad jag menar.. Är det någon som testat en sådan? Funkar det? | |
| mrperfect | 2008-11-18 12:48 | |
![]() | Man behöver inte testa för att förstå att massage inte funkar, det funkar inte, musklerna får inte göra tillräckligt mycket arbete för att det skall göra nytta. FYSISK AKTIVITET är lösningen! | |
| anettej | 2008-11-18 12:55 | |
![]() | tack för alla bra tips! "vanliga sit ups" är inget för mig ! som sagt va ryggen tar stryk av dom! ska stärka rygg och mage ! tack igen! Nu ska jag "pröva" Tack! | |
| Nasty Nimrod | 2008-11-18 13:02 | |
![]() | Men de där massageapparaterna är väl snarare tänkta att bränna fett, men de kanske inte funkar särskilt bra för det heller? | |
| -Lala-la | 2008-11-18 13:33 | |
![]() | när jag hade lunginflamation förra året gick jag både ner fem kilo + att jag fick grymt platt mage av all hostan. Jag kan verkligen och varmt rekomendera det. | |
| uisge beatha - Ej medlem längre | 2008-11-18 14:11 | |
![]() | Jag har en moster som vid 60-års ålder fortfarande har en imponerande magmuskulatur. Hennes recept är att ALLTID spänna magen :) Låter skitenkelt, men jag har försökt och jag glömmer bort det efter drygt 12 sekunder varje gång. Hon började göra det i 20 -årsåldern, och den vanan har hon alltså haft ända sedan dess. Hennes mage är ruskigt häftig faktiskt :) | |