Spelrum
Giraffen | 39 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 25 |
Inloggade | 64 |
Mobilspel
Pågående | 20 003 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
_abc_ | 2008-11-18 11:10 | |
![]() | konsertbiljetter Funderar på att tillsammans med några polare ge bort konsertbiljetter i present till en gemensam vän. Personen i fråga är jättefan av Metallica, det jag dock är osäker på är vilka sorters biljetter han vill ha, sittplats eller ståplats? Har nämligen för mig att han sagt att han oftast kör ståplatser på konserter men personligen skulle jag föredra att sitta alla dar i veckan. Vad ska man köpa, och vad är rimligt pris om man letar på blocket etc för föreställningen i mars 2009? | |
Phantony | 2008-11-18 11:49 | |
![]() | Bara ståplats som gäller!! Priset får du väl jämföra på marknaden. Lycka till! | |
uisge beatha - Ej medlem längre | 2008-11-18 11:53 | |
![]() | Sittplats på konsert av den kalibern är en big no no för många tror jag. Om jag vill lyssna på en lång konsert av klassisk art så hade jag nog föredragit en sittplats...men absolut inte på ex.vis Metallica. Jag tror att han har köpt ståplatser förut av en anledning - och jag tror inte den anledningen var att sittplatserna var slutsålda! Rimligt pris? Det är svårare dock - de kan nog bli hyggligt dyra är jag rädd. | |
_abc_ | 2008-11-18 11:59 | |
![]() | För ett riktigt fan funkar det inte att köra sittplats alltså? Jag är ju ingen konsertmänniska så jag förstår inte det positiva med att stå i 2 timmar när man kan sitta. | |
uisge beatha - Ej medlem längre | 2008-11-18 12:02 | |
![]() | Det förstod jag av ditt första inlägg - att du inte var konsertmänniska, alltså :) Men det KAN säkert vara individuellt, men hittills har jag aldrig stött på folk som vill ha sittplats om det finns ståplats. Jag har själv en gång varit tvungen att nöja mig med sittplats - det sög :( | |
grisseknorr | 2008-11-18 12:07 | |
![]() | Självklart ska man ha ståplats, finns inget alternativ!! Då biljetten normalt går på 595 + avgift så lär du få räkna med att betala 1200:- (om du har tur) och sen finns väl ingen gräns för vad jävlarna på svartabörsen tar... Finns ju oxå företag på nätet som säljer biljetter för ockerpriser om du letar lite.. Jag skulle inte betala över 1000:- då det i längden bara blir fler o fler som säljer svart ju fler som köper svart för ockerpriser.. Hoppas det kommer en lag som i Danmark snart.. | |
_abc_ | 2008-11-18 12:11 | |
![]() | Jag har inte ynnesten att tänka långsiktigt när det gäller en present till helgen grisseknorr... Biljetterna verkar kosta 1500kr/st som billigast.... Wow vilket ocker. Då är frågan, är det lugnt att köpa endast en biljett till honom i present? Eller är det skumt? Blir så mycket fler pers man måste blanda in om man ska köpa 2 för 3000kr bara.... | |
hemliga anna | 2008-11-18 12:12 | |
![]() | gillar man metallica vill man definitivt stå. Att sitta på krockkonsert är ju värdelöst. | |
hemliga anna | 2008-11-18 12:12 | |
![]() | ha ha det ska givetvis stå rockkonsert | |
mrperfect | 2008-11-18 12:15 | |
![]() | krockkonsert är Hell Drivers ( om dom finns kvar.. ) | |
hemliga anna | 2008-11-18 12:15 | |
![]() | i regel brukar man ändå tappa bort varandra på konserter och jag tror du kan köpa en biljett bara | |
_abc_ | 2008-11-18 12:18 | |
![]() | Håller andra med om att det funkar att ge bort endast en biljett? | |
_abc_ | 2008-11-18 12:19 | |
![]() | Känns bara som att det är lika konstigt att ge bort EN konsertbiljett som att ge bort EN biobiljett, eller en festinbjudan för EN person att få gå före kön med. Det är bara det reella värdet på biljetten som gör skillnaden? Att det är för jäkla dyrt att köpa 2 biljetter åt honom? | |
grisseknorr | 2008-11-18 12:22 | |
![]() | Gillar han Metallica så kvittar det om det bara är en biljett. Prova o kolla på tradera där det finns biljetter på auktion och brukar även då finnas ett "köp nu" pris, lite tur så blir det betydligt billigare än blocket | |
uisge beatha - Ej medlem längre | 2008-11-18 12:24 | |
![]() | Om ni sket i biljettköpet helt och hållet för att två är för dyrt...Och ni på hans födelsedag nämnde att ni "hade tänkt" köpa Metallica-biljetter, men ni hade inte råd med två stycken. Kan du se någon slags reaktion framför dig då? Du känner ju honom antar jag...så hade han tackat för juice-mastern, och sagt att det var tur att ni valde en annan present. Eller hade han försökt dölja tårarna tror du? | |
Nexis - Ej medlem längre | 2008-11-18 12:28 | |
![]() | Till koncerterna i DK nästa sommar kostade biljetterna 950:- från arrangören. Så strax över 1000 är inget oskäligt pris. Stå eller sitta !? STÅÅÅÅÅÅÅ ! Men, ofta, t.ex. på Stadion är dåliga sittplatsbiljetter billiga. Här är det inga problem att gå ned på plan och ställa sig =)). Antar att det är svårare i t.ex. Globen !? | |
swempa | 2008-11-18 12:31 | |
![]() | jag skulle då inte köpa en biljett bättre köpa nåt annat som han kan ha nytta av eller va flera på | |
grisseknorr | 2008-11-18 12:34 | |
![]() | Nu med snakepit scenen så är stå ett ABSOLUT måste..ingen ide att fundera på sitt | |
pentrollet | 2008-11-18 13:21 | |
![]() | Har själv vatt på många konserter i mitt liv. För mig spelar de roll var och vad för typ av konsert man är på. När jag har varit i Globen eller på Ullevi har jag alltid sittplats, någorlunda långt fram på en av långsidorna, ser perfekt då(jag iaf gör de) Inga som står framför o hoppar o trängs. Jag trivs med de =) Går lika bra och sitta på en hårdrockskonsert som vilken annan konsert, de e ju upp till var och en. Vill han inte ha biljetten kan jag ta den, sittplats då ;) | |
_abc_ | 2008-11-18 14:03 | |
![]() | Usigebeatha: hahahahahaahaha!!! Ja du har en poäng... Det vore bäst i att inte nämna att man tänkte ha köpt Metallica-plåtar kan jag säga. Får väl bli EN konsertbiljett för ca 1500kr då... Tack för alla tips och vägledningar. | |