Spelrum
| Giraffen | 33 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 11 |
| Inloggade | 44 |
Mobilspel
| Pågående | 19 249 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| -Lala-la | 2008-11-18 22:26 | |
![]() | livets eviga frågor, positivt eller negativt? grav-test och hiv-test....hur positivt är det egentligen med ett positivt hiv-test? och hur vet man när man får ett positivt svar från grav-testet att det är positivt eller negativt? jag bara funderar... ingen annan som undrar? är det bra eller dåligt om det ser mörkt ut i ett mörkrum? | |
| strataeast - Ej medlem längre | 2008-11-18 22:30 | |
![]() | Påminner om manuset som Larry David skrev; Prognosis Negative. Handlar om en man som får reda på att hans cancertest är negativt, vilket han tror innebär att han är dödssjuk. Tyvärr blev det aldrig nån film av det. | |
| Amiable | 2008-11-18 22:31 | |
![]() | ..det gör jag varje dag -Lala-la...funderar... " det är mycket att fundera på men inget att oroa sig för " | |
| Dyslekso | 2008-11-18 22:35 | |
![]() | Strata: hehe, jag hör George uttala det. | |
| -Lala-la | 2008-11-18 22:37 | |
![]() | men.. när man säger "jag vet varken ut eller in". hur menar man då? vadå ut? in? som den isländska filosogen Janur sa: ted rä girdla röf tnes tta asjab" | |
| mrperfect | 2008-11-18 22:48 | |
![]() | om det är mörkt i ett mörkrum så är det bra men om det är ljust så ser det mörkt ut | |
| Mimikryp | 2008-11-18 22:51 | |
![]() | mrperfect; Ja, i alla fall på de tänkta bilderna. ;-) Ja, jag har också funderat över det där med positivt och negativt resultat... För ett positivt resultat kan ju vara negativt och ett negativt kan ju vara positivt. Helt beroende på vad man testar förstås... | |
| -Lala-la | 2008-11-18 22:54 | |
![]() | jag vet! de borde ändra det.... SA menar jag. det blir ju en anekdot..... heter det inte så? | |
| ewaleena - Ej medlem längre | 2008-11-18 22:56 | |
![]() | visst kan positivt vara negativt och tvärt om.. Bero ju på vad det gäller och vem man pratar med.. jag håller nog med Amiable här.. | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2008-11-18 22:59 | |
![]() | att vara negativ är positivt enligt vissa. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-11-18 23:00 | |
![]() | jag har aldrig hört talas om någon isländsk filosog som heter Janur. Jag anar uggglor och en begravd död hund, lalalala. Dessutom, "ted räa girdla röur tnesur ttaur asjabur" heter det väl ändå? Inte för att verka viktig, men jag tror du försöker föra oss bakom rullgardinen här, med dina anektraler och filosogiska utlägg. Frågan bör dock besvaras: Det är inget negativt nödvändigtvis med ett negativt besked. Tänk på det omvända: "käre gud nådig herre dommare, kommer jag att bestraffas med döden?" Dommaren ser ner på den ynklige hästtjuven och säger "negativt, min vän negativt". Förvirrande, ja. Positivt? Troligen. | |
| -Lala-la | 2008-11-18 23:01 | |
![]() | och när man säger: - "kolla han där borta" - "vem då?" - "han med öronen" menar man då i motsats till alla andra? och borde man i så fall inte syfta på dem? eller när man säger att man ska "slänga ett getöga" på något... fy fan vad äckligt! | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-11-18 23:03 | |
![]() | "kolla han där borta? "vem då?" "dom utan stora öron" är det så du menar? Tror att du måste vända på det. Problemet är att du inte använder tillräckligt många negationer: "Är det inte han som kollar där borta?" "Vem menar du inte?" "Inte dom, utan honom" "Honom ser jag inte utan en motsats" | |
| -Lala-la | 2008-11-18 23:19 | |
![]() | ah.. nu fattar jag.. tack dudeniro, nu är alla mina världsliga frågor lösta. NU - vet jag meningen med livet! | |
| -Lala-la | 2008-11-18 23:20 | |
![]() | men kolla här då.... varför måste man lägga huvudet på sned för att fatta alla "smileys"? :) den är sned. :) sned. osv. | |
| -Lala-la | 2008-11-18 23:20 | |
![]() | och varför finns nostalgi? vad är meningen med det? | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-11-18 23:25 | |
![]() | Nostalgi är farligt, passa dig för det. Tänk så här t.ex. "åh vad nostalgiskt med glädjeflickor" tänker du, och så står du där en månad senare och doktorn säger "du, ditt provresultat är inte bra alls, det är positivt" (Obs! Undantag musiknostalgi typ Lady in Red, the Power of Love och Inna da club med fitty cent) | |
| -Lala-la | 2008-11-18 23:34 | |
![]() | haha.... jo - så brukar doktorn säga, jag trodde det var bra. inte menar du väl fitty cent? | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-11-18 23:42 | |
![]() | jo, om jag inte menade fitty cent så hade jag väl skrivit det? (..."och Inna da club inte med fitty cent) Man kan justera detta med mentala övningar, som jag tycker du skall göra när du går och lägger dig ikväll: Positivt är något som är bra så länge det inte har negativa konsekvenser, negativt är det som är bra om man ser det från dess positiva sida. | |
| lemjau | 2008-11-18 23:46 | |
![]() | Jag har faktiskt varit med om det dar med HIV-testet. De hade ringt och pratat in ett meddelande pa mitt mobilsvar. "Ja, hej, det har ar Blabla fran Blabla Vardcentral. Vi har fatt provsvaren nu och jag ringer för att meddela dig om att resultatet var.. positivt........ DU HADE INGENTING!" Det var sakert det roligaste hon fick gora pa hela dagen. ;( | |