Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 19 095 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Mimikryp | 2008-11-18 22:49 | |
![]() | Word, hjälp tack! WXP, Microsoft Office Word 2007 Nu behöver jag hjälp snabbt... Håller på med en uppsats och har fått dit snygga streck (horisontella linjer) genom att skriva --- (tre bindestreck) och så trycka enter efter det. Men hur tusan får jag bort streck som jag inte längre vill ha där? Ställer jag mig framför texten som är efter strecket och trycker backspace ("sudda-knappen") hoppar ju texten upp till direkt efter texten i föregående stycke ovanför strecket. Visst, bra, men när jag sedan trycker enter för att få det till ett nytt stycke hoppar det jävla strecket dit igen! *frustrerad* | |
| -Lala-la | 2008-11-18 22:56 | |
![]() | ctrl-alt-delete funkar alltid. nej ärligt - jag har stött på samma problem många gånger. jag hatar word-formatet. den hittar på så mycket under tiden som man skriver som inte går att ändra tillbaka. bland det allra värsta är nog numreringen, när man skriver punktformer med underrubriker. Det hakar alltid upp sig. och indragen... huh... trött så trött. | |
| Mimikryp | 2008-11-18 22:58 | |
![]() | Men autonumreringen och punktandet, det kan man ju lätt ta bort med hjälp av den där lilla blixtrutan som kommer upp när den försöker bestämma åt en... | |
| ewaleena - Ej medlem längre | 2008-11-18 23:02 | |
![]() | Om du sparar emellan du har tryckt backspace och enter igen då? | |
| Mimikryp | 2008-11-18 23:05 | |
![]() | Aaargh! Nu vet jag inte vad jag har gjort! Istället för att radera något så gör den texten röd och överstruken... *fräser* | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-11-18 23:06 | |
![]() | markera texten (strecken) då? I värsta fall för att undvika sammanbrott, kopiera ut enbart textpartierna till ett nytt dokument och börja om. Strunta i snygga streck (horisontella linjer)! | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-11-18 23:08 | |
![]() | Det låter som du har word det läget då man infogar kommentarer och korrektur i ett dokument. Har du startat dokumentet själv, eller jobbar du på ett dokument som du fått skickat till dig? Den där funktionen är knepig i word tycker jag. | |
| Snurt | 2008-11-18 23:09 | |
![]() | dra med pilen på vänster sida utanför texten och markera strecket och delete? | |
| Mimikryp | 2008-11-18 23:09 | |
![]() | Det går inte att markera strecken! Antingen markerar man textraden ovanför eller den nedanför. För att markera strecket måste man markera båda textraderna, och texten vill jag ju inte radera... Mmm, får väl ha ett nytt dokument som reservplan. Men jag har ju så mycket fotnötter och sidnumrering och sidhuvud och så'nt krafs som jag inte vill göra om... | |
| Mimikryp | 2008-11-18 23:09 | |
![]() | Snurt; Nope, funkar inte. | |
| hans-eddy | 2008-11-18 23:10 | |
![]() | Det är lite klurigt. Försök att markera området nedan och ovan linjerna och sedan delete. | |
| Snurt | 2008-11-18 23:10 | |
![]() | om du tar ett enter före och efter och testar det? | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-11-18 23:11 | |
![]() | låter som sagt som om du är i korrekturläge, testa markera text och högerklicka för att se vad du får upp för meny... | |
| Mimikryp | 2008-11-18 23:11 | |
![]() | Nu blir även texten jag skriver röd, fastän jag har svart (automatisk) text (som default och nu även manuellt vald). :-C | |
| Snurt | 2008-11-18 23:13 | |
![]() | Har du ett dokument som spårar ändringar? | |
| Mimikryp | 2008-11-18 23:13 | |
![]() | dude; Jag får upp det där vanliga, kopiera, klistra in och det. Och så den lilla rutan med storlek och typsnitt och färger (och det är svart som är vald men lik förbannat blir det rött). Hur vet jag om jag är i korrekturläge? | |
| Mimikryp | 2008-11-18 23:13 | |
![]() | Snurt; Jag vet inte! | |
| Mimikryp | 2008-11-18 23:16 | |
![]() | Dude; Sorry, glömde visst svara på en del där. Det är ett dokument som jag själv har skapat och som bara jag har arbetat i (på min egen dator som ingen annan har tillgång till). | |
| Mimikryp | 2008-11-18 23:17 | |
![]() | Fast jag ser nu att det står [kompatibilitetsläge] vid rubriken... Det brukar det ju göra när någon har skickat något till en. Men varför står det det nu och hur får jag bort det, om det nu är det som spökar? | |
| Mimikryp | 2008-11-18 23:19 | |
![]() | Jag har provat att stänga Word och gå in och öppna dokumentet på nytt, men det är samma sak ändå. :-( | |