Spelrum
| Giraffen | 35 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 25 |
| Inloggade | 62 |
Mobilspel
| Pågående | 19 236 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| fialottis - Ej medlem längre | 2008-11-19 08:48 | |
![]() | Är min tik dräktig? Min 3åriga tik har busat med min grannes hund. Nu misstänker jag att hon kan vara dräktig, men jag har aldrig haft en hund med valpar. Har googlat, men inte hittat så mycket. Försöker läsa på så gott jag kan. Vad är dom första tecknena? Jag tror hon blev dräktig (om hon är det) den 1 november. Hon äter mera och har på nåt sätt blivit lugnare, men något mer har jag inte märkt av. Vet du nån bra sajt om valpar och dräktighet? | |
| grusplan | 2008-11-19 08:50 | |
![]() | Ta med din hund till en veterinär så du först och främst får bekräftat om hon är dräktig , där får du dessutom goda råd om hur du bäst ska ta hand om din tik. Lycka till!! | |
| fialottis - Ej medlem längre | 2008-11-19 08:52 | |
![]() | Ja, finns det grav.test för hundar alltså och /eller tar dom ultraljud? | |
| lamaglama | 2008-11-19 09:20 | |
![]() | Man kan se i blodprov om hon är dräktig efter ca 3 veckor. | |
| Mammeluck - Ej medlem längre | 2008-11-19 09:26 | |
![]() | Jesus Amalia! Det första du ska göra är att ta hunden till en veterinär. Jag antar att du hade gått till barnmorskan om det hade gällt dig själv, eller hade du sökt efter fakta om graviditeter på nätet då också? Eller kanske t.o.m nöjt dig med att skriva till Allers frågespalt? | |
| micro113 | 2008-11-19 09:39 | |
![]() | Mammeluck När min tik varit dräktig har jag aldrig besökt en veterinär. Efter parning har jag helt enkelt väntat och låtit tiden avgöra om det tog eller inte. Däremot fodrar jag henne som dräktig, eftersom det är viktigt att de får i sig rätt näring. Väldigt få av de uppfödare jag känner springer till veterinären för att kolla tiken --- inte så länge hon är pigg och frisk. Foderstat och vad som gäller inför valpning och uppfödning av valparna, kan man mycket väl läsa sig till --- men det bästa är om man har kontakt med någon som tidigare haft valpar och kan fungera som mentor. Och nej .... jag sprang inte till barnmorskan förrän jag blev tvingad när det gällde mig själv heller. | |
| vulcan | 2008-11-19 10:22 | |
![]() | Forumadmin: Frågor om hundar är nog så viktiga och intressanta, men kvalar inte in under Seriöst. Flyttar till Snack. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-11-19 10:38 | |
![]() | Vilken sorglig tråd... igen. | |
| Dunderbar - Ej medlem längre | 2008-11-19 10:38 | |
![]() | Om man bara läser den här frågan på första sidan kan det se ut lite som en fråga där var och en av oss som spelar betapet ska gå in och rösta.... Är min tik dräktig? JA NEJ KANSKE | |
| vindsus86 | 2008-11-19 10:47 | |
![]() | Har inte en tråd vid det här namnet redan funnits? | |
![]() | eller ungefär samma namn. | |
![]() | exakt samma syfte... | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-11-19 10:48 | |
![]() | Du menar en tråd om oansvariga hundägare som nu skall föda upp lite valpar så ja. | |
| nina733 - Ej medlem längre | 2008-11-19 11:25 | |
![]() | Nu är det ju så här, att alla är inte inbitna forumskrivare och kanske inte hittat detta med att söka befintliga trådar. Vi som är vana kan ju hellre hänvisa till de andra trådarna då :-) Sen är detta inte en tråd skapad att döma huruvida en person är en oansvarig hundägare eller ej. Alla har vi nångång gjort misstag på ett eller annat sätt. Ingen är felfri! Fialottis, Kontakta veterinären så hjälper h*n dig. | |
| The_Viking | 2008-11-19 11:39 | |
![]() | vid det här laget så borde alla här veta att "trashone" gillar att tracka folk och förolämpa rent allmänt. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-11-19 11:44 | |
![]() | nina: Det är det ju visst. Att ge råd men att förmana går att kombinera. Får man inte tycka att det inte är okej? viking: Du har uppenbarligen inte läst allt jag skrivit, gör så innan du uttalar dig. | |
| le-lou | 2008-11-19 11:59 | |
![]() | trashone - vilket råd har du gett på frågorna ts ställer menar du? | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-11-19 12:02 | |
![]() | Varför skall jag ge råd när flera redan skrivit att hon bör ta tiken till vet och få en bekräftelse på om tiken är dräktig. Skriver jag abortspruta blir det ju ett jäkla liv även om det är imo det vettigaste. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2008-11-19 12:09 | |
![]() | Sant trashone alla hundar borde få en spruta. | |
| le-lou | 2008-11-19 12:12 | |
![]() | trashone - tja vem vet, det är kanske precis det hon gör när hon väl får veta om tiken är dräktig eller ej? Det är ju upp till henne. tycker man kan hålla en juste ton till folk som inte gjort en något. | |