Spelrum
| Giraffen | 41 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 59 |
Mobilspel
| Pågående | 18 787 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| whiskythedog | 2008-11-20 09:07 | |
![]() | Julrim till dina klappar Jag gillar att hitta på julklappsrim, och hjälper gärna till aldeles gratis. Min käpphäst är att ett rim INTE får avslöja alltför lätt vad som finns i paketet. Några exempel: Jag gav min syster tio burkar vita bönor när den ekonomiska krisen rukllade in över oss på 70-80-talet nå´n gång. Detta enbart för att jag kommit på följande rim: Inflation och konjungturras När oljan sinar får vi satsa på naturgas Det var vid den tiden ordet svångremspolitik lanserades. Min svåger fick mycket passande ett bälte: Regeringen säger att vi skall spara Så här får du en politisk vara Jag hatar julklappsrim i stil med: Nu skall Lisa niga och bocka För paketet innehåller en jättefin...... | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-11-20 09:11 | |
![]() | Hehe fast jag gillar alla slags julklappsrim, även de korta "lätta" Mandolin då? Sådan man strimlar grönsaker med. | |
| Tess 08 | 2008-11-20 09:34 | |
![]() | Jag håller med om att rim är roligt och jag skriver några stycken varje jul, men som trashone så gillar jag även lätta rim som gärna får vara på gränsen till töntiga | |
| Basta - Ej medlem längre | 2008-11-20 09:48 | |
![]() | Mandolin: Om fingrarna känns korta. Har du använt denna för ofta. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-11-20 10:24 | |
![]() | Basta: :D | |
| whiskythedog | 2008-11-20 10:36 | |
![]() | Mandolin: När midvinternattens köld är hård Skär du morot på ackord | |
| Okej - Ej medlem längre | 2008-11-20 10:40 | |
![]() | En sån här tråd startade jag i Ordlekar förra året. Kanske ska vi väcka den till liv eller flytta den här dit? | |
| whiskythedog | 2008-11-20 10:52 | |
![]() | Kanske passar bättre där? | |
| Okej - Ej medlem längre | 2008-11-20 10:56 | |
![]() | Nu har jag nystartat min gamla tråd Julklappsrim från förra året, så välkomna till Ordlekar, både ni som kan rimma och ni som behöver hjälp! :) | |
| Tommy 1979 | 2008-11-20 11:20 | |
![]() | För ett antal år sedan (på den tiden jag fortfarande firade eländet) knåpade jag ihop följande rim: Motsatsen till socker Du kan ha det i dina 'locker' (syftar på badsalt.....) | |
| Tess 08 | 2008-11-20 12:22 | |
![]() | Det som göms i detta paket Vet du inte ett skit om, din gamle get (Galenskaparna) | |
| SannaHe | 2008-11-25 12:12 | |
![]() | Hej... behöver hjälp... Ska ge bort en bok som heter "Svarens bok: har du frågor? Här finns svaren" Det är helt enkel en liten, men tjock bok, med en massa olika svar. Du ställer en fråga och slår sen på måfå upp en sida och läser svaret. Kan bli tokskoj :) (www.adlibris.com/se/...1 85605301) help me pliiis | |
| mrperfect | 2008-11-25 13:13 | |
![]() | "Ingen titel med detta ISBN finns hos AdLibris. " ????????+ men här kommer rimmet ändå: Vem åt upp jordgubben? Det gjorde Hästen! Vem bankade sönder bilen? Det gjorde vi på festen! Sådant och andra kluriga svar tar du reda på med denna klapp, så slipper du att själv vara smart och i käften rapp! | |
| efrezina | 2008-11-25 13:44 | |
![]() | hej, har köpt ett antquarium, ett glas-akvarium (ser ut som en rektangulär vas ungefär , alltså högre än ett vanligt akvarium) där man håller myror men är även kombinerad för att ha en grön växt i som man planterar med frön, myrorna bor i en slags gel som man gör stigar i så att säga, så är gelen ganska genomskinlig,,hmm svårt att föklara, men iallafall ett myr akvarium som också har en växt uppe på gelen, detta efter jag och mamma (som ska ha denna klapp) intresserade oss för myror på maldiverna som kämpade med nötter från vår altan inne i dess hålor. mycket intressant att bevaka.. Rim till detta?? | |
| efrezina | 2008-11-25 13:45 | |
![]() | givetvis ska man fånga myrorna själv först.. | |
| Metalnymf - Ej medlem längre | 2008-11-25 13:59 | |
![]() | Jag fick världens sämsta julklappsrim av mitt ex en jul... "Rosor är röda, violer är blå. Är det en strumpa, eller rentav två?" Haha... fantasibrist jaa. Nu var det dock ingen strumpa för det var en mobiltelefon, men i svårighetsgrad var den en 10 poängare. =) | |
| emmsahn | 2008-11-25 14:21 | |
![]() | Rim till ett draperi? (sådan man hänger i en dörröppning) | |
| Margana | 2008-11-25 16:31 | |
![]() | Julklappsrim är kul men jag är såååå dålig. Det blir bara nödrim. =O | |
| Gunna F - Ej medlem längre | 2008-11-25 17:09 | |
![]() | emmsahn;) Likt ett segel med vindens sus kan denna fladdra i ditt hus Ja det är meningen att den ska vara ivägen då man kommer in från alla lägen... Kan de va nåt ??? ;) | |
| Femme_Fatale | 2008-11-25 17:13 | |
![]() | Wow, Gunna....det där borde du kunna tjänga pengar på. =) | |