Spelrum
| Giraffen | 35 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 61 |
Mobilspel
| Pågående | 19 236 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Jesper M | 2008-11-21 01:37 | |
![]() | hur uttalar man BONO -sångaren i u2 jag och min vän har diskuterat detta ikväll. nu kan jag inte fonetisk skrift men jag skall försöka skriva hur vi uttalade detta namn. jag sa att han heter BONNO, alltså mer korta o'n. min vän var mer åt boonoo, eller bownoo. alltså med låånga o'n. vad är rätt egentligen?? | |
| Mebiti | 2008-11-21 01:43 | |
![]() | Jag såg på tv när några diskuterade detta och då uttalade dom det "Bannah" | |
| Mebiti | 2008-11-21 01:44 | |
![]() | I det programmet skrattade dom åt oss svenskar som sa "bownoo" | |
| Jesper M | 2008-11-21 02:10 | |
![]() | www.youtube.com/watc...ih _ybKdVXU probleme solved! till min belåtenhet så var det INTE BOOONOOO | |
| Magnus101 | 2008-11-21 02:20 | |
![]() | Ser man klippet så är det ju inte "bannah" som Bono säger som Mebiti skrev , utan snarare "Banå" om man ska använda svenska vokaler. Möljigtvis med en liten "vridning" på sista vokeln (som ett ou, typ Banou). | |
| Mebiti | 2008-11-21 02:21 | |
![]() | Finfint, då vet man, det har ju alltid varit lite av ett mysterium. | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2008-11-21 08:33 | |
![]() | Jag skulle skriva "Bouno" eller "Båno", men hans riktiga namn är Paul Hewson. En ytterligare ledtråd till uttalet kan fås på livespelningen i Chicago -05 under Vertigo Tour då han tar upp en liten kille på scenen som heter Gareth varpå Bono säger "my name is Paul but I call myself Bono". | |
| le-lou | 2008-11-21 10:34 | |
![]() | bownoo säger jag iaf . fan är det helt fel ? | |
| _abc_ | 2008-11-21 11:05 | |
![]() | Filip och Fredrik tog upp detta med Shannon Doherty i High chaparall. Att svenskar ofta helt fel uttalar Bono som bownoo varpå Shannon asgarvade och för hono kunde inte förstå varför vi uttalade det felaktiga bownoo. | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2008-11-21 12:24 | |
![]() | What the heck...? vad spelar det egentligen för roll och vad är det att garva åt? Bono (hur man än må uttala det) är tillsammans med Larry, Adam och Edge (Dave Evans) några av de stora inom musiken. LMB " The Larry Mullen Band" kommer alltid hur som helst alltid att vara min stora ledstjärna. | |
| _abc_ | 2008-11-21 12:33 | |
![]() | "What the heck...? vad spelar det egentligen för roll och vad är det att garva åt?" Jag återberättade vad som utspelade sig i TV-programmet där Doherty skrattade åt det. Men du har fått göra din röst hörd nu risotto, grattis. | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2008-11-21 12:56 | |
![]() | Värst vad du tog åt dig då abc, det var då rakt inte meningen. men det ligger mer hos dig än hos mig, Ha det! | |
| _abc_ | 2008-11-21 12:59 | |
![]() | Ja men vad skönt att du fick det till att jag är labil och känslig också. Ha det. | |
| Zappast - Ej medlem längre | 2008-11-21 13:06 | |
![]() | Det bästa är väl att inte uttala hans namn alls. Har nämligen hört att om man säger hans namn tre gånger framför en spegel och sedan släcker och tänder lampan igen, så kommer han uppenbara sig för att sedan äta upp din hjärna. | |
| oeronbarn - Ej medlem längre | 2008-11-21 13:09 | |
![]() | "Oh no!" | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2008-11-21 17:26 | |
![]() | Mina referenser om vad som är skönt handlar inte om att skriva något som någon annan uppfattar som negativt för denne. Jag tycker att det är skönt att bli kliad på ryggen, jag tycker om att ha sex och jag tycker att det är förbannat skönt att stå längst fram vid kravallstaketet på en U2 konsert. Detta till trots att vara lomhörd i tre dagar efteråt vilket hände den senaste gången. Bono, Bånå, Bownoo what ever. Killen är en av mina fyra gudar och jag tror inte det spelar någon som helst roll hur den ene eller den andre uttalar ett dennes artistnamn. Njut av musiken de gör, det gör en lycklig! | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-11-21 17:27 | |
![]() | Du har rätt. Bå-no, typ. | |
| Maybach | 2008-11-21 17:32 | |
![]() | Bånno uttalas det, inte bouwnouw som alla tycks tro. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-11-21 17:34 | |
![]() | Ekar det här? :) | |
| Maybach | 2008-11-21 17:34 | |
![]() | Kände mig bara tvungen att konstatera det heh | |