Spelrum
| Giraffen | 32 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 27 |
| Inloggade | 61 |
Mobilspel
| Pågående | 19 201 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Carolajnen | 2008-11-21 18:40 | |
![]() | Schweiz Hej! Jag gör ett arbete i skolan om Schweiz. Är Schweiz medi Eurodac? Alltså det datasystem som kontrollerar fingeravtryck. Är Schweiz med i Dublinförordningen? Vet någon var jag kan hitta information om det här? Har letat själv, men hittar ingen konkret info... :( | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-11-21 18:44 | |
![]() | "Dublinförordningen: EU-länderna Belgien, Bulgarien, Cypern, Danmark, Estland, Finland, Frankrike, Grekland, Irland, Italien, Lettland, Litauen, Luxemburg, Malta, Nederländerna, Polen, Portugal, Rumänien, Slovakien, Slovenien, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tjeckien, Tyskland, Ungern och Österrike. Norge och Island omfattas av Dublinförordningen genom ett särskilt avtal. Eurodac: Alla EU-länder är anslutna till den elektroniska databasen Eurodac. Norge och Island omfattas av Eurodac genom ett särskilt avtal." "Europeiska unionen består av följande 27 självständiga och suveräna stater: Belgien, Bulgarien, Cypern, Danmark, Estland, Finland, Frankrike, Grekland, Italien, Irland, Lettland, Litauen, Luxemburg, Malta, Nederländerna, Polen, Portugal, Rumänien, Slovakien, Slovenien, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tjeckien, Tyskland, Ungern och Österrike. Det finns tre officiella kandidatländer, Kroatien, Makedonien och Turkiet. Dessutom är Albanien, Bosnien-Herzegovina, Montenegro och Serbien på västra Balkan officiellt erkända potentiella kandidatländer." Kramisar! | |
| Zappast - Ej medlem längre | 2008-11-21 18:44 | |
![]() | MEN! :P | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-11-21 18:46 | |
![]() | Vad du är upprörd idag, Zappast. Vad är det med dig? | |
| Carolajnen | 2008-11-21 18:47 | |
![]() | Vet att Schweiz inte är med i EU. Men det är så förvirrande med EU och alla avtal och förordningar som finns överallt och vilka som är med och inte med. Så Schweiz är alltså varken medlem i EU, eurodac eller Dublinförordningen, om jag har förstått det rätt? | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-11-21 18:49 | |
![]() | Carolajnen: Korrekt. | |