Spelrum
Giraffen32
Krokodilen0
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
26
Inloggade60
Mobilspel
Pågående19 195

Forumkategorier

Användare Inlägg  
iNgRiD_772008-11-22 12:29
Antal inlägg: 54

Män verkar vara hotade
Två ex till mig har oberoende av varandra stört sig å det grövsta på nedanstående artist.

www.youtube.com/watc...re =related

Min fråga: Varför känner sig män (undantaget de flesta antar jag) hotade av transexuella/transvestite r?

*Med reservation för felskrivningar och andra missuppfattningar

bove2008-11-22 12:33
Antal inlägg: 1333

I det här fallet kanske irritationen mest bottnar i att låten är otroligt irriterande och att den hördes jämnt och ständigt ett tag.

formulaW - Ej medlem längre2008-11-22 13:06
Antal inlägg: 931

Kanske för att det är "onaturligt" eller ett nynaturligt fenomen. Våran främsta instinkt är ju trotts allt reproduktion... :) .. själv tycker jag freaks är underhållande, ibland komiska, ibland tragiska... det rör om i grytan och lyfter fram individualism.

Jag såg en dokumentär om Patricia Arquettes bror som gjorde en reality film om sin process till omoperation; och tog med det emotionella i det. Jag tror inte han gjorde det i slutänden och jag tyckte mig bara känna av att han ville igentligen bara vara lika framgångsrik som sina systrar; kanske berodde det på hur modern lyfte fram barnen när dom var små?

Att inte vara nöjd med sig som man eller kvinna måste ju vara förjävla hemskt. hu. Jag tror jag passar på och kör en manlig helikopter i min manliga prakt. när jag ändå är i farten menar jag.

*helikoptra*

DennisPlz2008-11-22 13:11
Antal inlägg: 4031

Varför detta behov av att generalisera? Varför göra *alla* trådstartare det? :)

Jag stör mig både på artisten, låten och hela den musikgenren.

skrattblomma - Ej medlem längre2008-11-22 13:12
Antal inlägg: 76

En del män är väldigt måna om sin manlighet och stolta över att vara en man. De har därmed inte förståelse för dem, som inte delar deras uppfattning.

Själv är jag oerhört glad över min egen kvinnlighet, men från anda sidan förstår jag mig på dem också, som inte är lika mig. Det här med "att förstå olikheter" är nog en mognads- sak, tror jag. Vi växer, som tur, hela tiden och kan redan i morgon tänka annorlunda. Livet består av en massa ögonblickshändelser. "Just nu" är en saldo av/för föregående händelser. Den förändras ideligen.

Margana2008-11-22 13:13
Antal inlägg: 826

Nåt annat hade vi inte väntat oss Dennis ;-)

Synd formula att man inte kan ha en film som bild i stället ;-)

formulaW - Ej medlem längre2008-11-22 13:14

skrattblomma, vackert skrivet. Nuets Saldo. :)

formulaW - Ej medlem längre2008-11-22 13:15

Margana, finns säkert nån som lagt upp det på youtube :)

Piaree2008-11-22 13:15
Antal inlägg: 1325

Tur att det finns möjlighet för operation för de som inte trivs med sin kön. Såg på Oprah om den gravida mannen. Häftigt värre.

Margana2008-11-22 13:17
Antal inlägg: 826

nja....helikoptern har vi ju sett tidigare, alla minns vi väl han från farmen hehe

formulaW - Ej medlem längre2008-11-22 13:29

Margana, lyckligtvis har jag missat det, stängde av TVn för över 10 år sen.

strataeast - Ej medlem längre2008-11-22 15:42
Antal inlägg: 561

De bästa transorna återfinns såklart på tyskt tv:

www.youtube.com/watc...-8 R0hNKtD0

YlBjörn2008-11-22 16:06
Antal inlägg: 502

Transor är en spegling av samhället och tyskland i allmänhet...jawohl, mein Bierstübe

Sternocleido - Ej medlem längre2008-11-22 16:41
Antal inlägg: 259

När Christer Lindarw stod på toppen av sin karriär var han en av Sveriges vackraste kvinnor. Sådant kan göra åtminstone mig lite förvirrad, men jag kan inte påstå att det är något problem för mig egentligen.

Sternocleido - Ej medlem längre2008-11-22 16:43
Antal inlägg: 259

Jag känner mig således inte hotad av varken transvestiter eller transsexuella.

_abc_2008-11-22 16:53
Antal inlägg: 2200

Jag känner flera som stör sig å det grövsta på rätt många usla artister, kvinnor som män.

Beardo - Ej medlem längre2008-11-22 17:15
Antal inlägg: 151

Jag är också inne på att det i det här fallet handlar om låten? Den har jag upplevt som otroligt värdelös och irriterande och inte förrän för två minuter sedan hade jag funderat över artistens kön eller läggning. Vet för övrigt inte om TS har rätt. Känner sig män hotade av transvestiter? Inte för att ämnet kommer upp särskilt ofta, men jag känner mig inte träffad och vet heller inte om jag hört manliga kompisar säga varken bu eller bä i frågan.

Jag stör mig i och för sig på Charlotte Perelli (vet inte vad han heter på riktigt, när han inte ser ut som ett öststatsluder), men det beror också enbart på musiken.

_abc_2008-11-22 17:59
Antal inlägg: 2200

En polare stör sig å det grövsta på Lisa Ekdahl, men han är också en kvinnohatare så i det fallet stämmer parallellen.

Pseudonymf2008-11-22 19:53
Antal inlägg: 8282

Jag måste ha missat nåt riktigt viktig i klippet i fråga, för jag förstod inte parallellen mellan transvestiter och klippet. Var sångaren/sångerskan inte de kön de utgav sig för att vara?
Hm, måste ha ännu mer problem med synen än vad jag trodde... *mummel*

iNgRiD_772008-11-23 15:53
Antal inlägg: 54

Jag tror inte damen på filmen är en dam. Enligt samhällets normer dvs att man ska vara född till en och ha dylika kännetecken medfött.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?