Spelrum
| Giraffen | 36 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 60 |
Mobilspel
| Pågående | 19 195 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| twinklestar - Ej medlem längre | 2008-11-22 18:46 | |
![]() | Djupare samtal i liten stad? I staden där jag bor känner ingen varann,I min stad där jag bor ere tyst som i graven (parafrasering på EBBA GRÖN, mamma,pappa,barn). Jag bor i en liten stad, där alla värnar om sitt, jag med. Men jag längtar efter att ha ett stort kompisgäng (egentligen inte kompisar för det är för ytligt begrepp för det jag menar)vängäng, som man kan diskutera LIVET med, det positiva, negativa, konst,kultur i dom samtalen ska inte murarna som omgärdar de flesta finnas. Många som jag umgås med har liksom så fullt upp att dom e helt uppslaukade av det och hinner inte reflektera över tillvaron. Jag vet jag pratade med en rysk kvinna , högutbildad, och ödmjuk, hon saatt hon tyckte detvar så svårt att umgås med svenskar eftersom hon och hennes vninnor tyckte om att prata om liv, död, kärelek, man,kvinna , jag som hon sa LIVET. Hon sa att det är svårt att komma svenskar in på livet...är det sant? Så, ni som bor i större städer, är det lättare/lätt att hitta likasinnade, avslappnade människor som tycker om att ge tid till vänrelationer , snack om livet , musik osv? | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-11-22 18:49 | |
![]() | Ja, det är mycket enklare att hitta likasinnade. Flytta. | |
| twinklestar - Ej medlem längre | 2008-11-22 19:20 | |
![]() | måste tillägga;ofta tillhör jag själv dom som har så mycke runt mig att samtal med vänner blir till sms och mobilsamtal (som iofs blir långa samtal)helt otroligt egentligen? | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-11-22 19:51 | |
![]() | Det är ju problemet med att vara vuxen. Ens kontakt med vänner blir på ett plan ytligare eftersom det är så mycket annat som upptar ens tid. Jag kan sakna den sortens varje-dag-vänskap man hade som barn, men den får man nästan mer av arbetskamrater nu. Har du inget jobb där du kontinuerligt kan lära känna människor? Du kan ju pröva att lite försiktigt föra in samtalet på lite viktigare ämnen. Folk är ofta ovana vid det, men generellt brukar det bli uppskattat. | |
| twinklestar - Ej medlem längre | 2008-11-22 20:10 | |
![]() | du har personligt meddelande i inkorgen sylvia!! | |
| Snurt | 2008-11-23 01:33 | |
![]() | Finns det inte en sajt typ nyinflyttad.se, avvikelse från ämnet..sorry. | |