Spelrum
| Giraffen | 44 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 69 |
Mobilspel
| Pågående | 19 093 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Carolajnen | 2008-11-25 02:05 | |
![]() | Bibliotekarie Hej! Jag känner till hur man blir bibliotekarie och så och var det finns utbildningar. De ordinarie utbildningarna menar jag. Men jag undrar om det finns andra utbildningar, intensivutbildningar eller nåt annat? Jag menar, är det inte väldigt lång tid med 3-4 år för att bli bibliotekarie? Jag har egentligen en utbildning i informationsdesign redan, som jag läst i tre år, och så har jag läst lite litteraturvetenskap och lite annat som sommarkurser. Kan man inte lägga till kurser som har med biblioteksutbildning att göra? Eller är det så att man verkligen måste läsa de 3-4 åren? | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-11-25 02:13 | |
![]() | Det finns yrkesvägledare. Provat fråga någon sådan? | |
| SämstpåBeta | 2008-11-25 02:42 | |
![]() | Jisses, Högskolekatalog, Goooooooogla, De har säkert någon hemsida kanske Svenska bibliotekarieförbundet... ...GÅ TILL NÄRMASTE BIBLIOTEK OCH FRÅGA, får du inget svar kan du i alla fall ställa dig på fjärrlån och bli irriterad på att boken inte kommer i tid till tentan. | |
| Tess 08 | 2008-11-25 08:02 | |
![]() | De kurser du läst som är samma eller likvärdiga med en biblotekarieutbildningsku rs behöver du inte gå, va? Men det klart då får du ju i stället en lucka unde de veckor de andra går den. Flera utbildningar kan man ju läsa kursvis och på så sätt "sätta ihop" en utbildning... | |
| mörsarn | 2008-11-25 08:09 | |
![]() | En mastersexamen som biblioteks- och informationsvetare är på sammanlagt 5 år, varken mer eller mindre. Däremot finns det utbildningar som är på 2 år, som man kan läsa om man redan har en fil. kand. i valfria ämnen. Du som har läst i mer än 3 år kan alltså söka till den 2-åriga utbildningen. Den sammanlagda tiden blir alltså även då 5 år, eftersom man inkluderar det du läst i utbildningen. | |
| mörsarn | 2008-11-25 08:11 | |
![]() | Däremot är det inte så att man kan exkludera kurser som man redan läst, eftersom de kurser du läser inom ramen för biblioteks- och informationsvetenskap inte finns någon annanstans. | |
| PowerYoga | 2008-11-25 09:09 | |
![]() | Carolajnen; gå in på studera.se och sök på bibliotekarie så hittar du alla utbildningar i biblioteks- och informationsvetenskap och vid vilka lärosäten de ges. Du kan ju även läsa utbildningen på distans. Jag länkar en prognos om tillgång och efterfrågan. www.studera.nu/stude.../1 075.html | |