Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade2
Mobilspel
Pågående18 983

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Cement - Ej medlem längre2008-11-26 19:35
Antal inlägg: 710

Svara! :)
Jag tänkte utföra ett experiment på er. Det är enkelt.

Vilken av dessa 7 alternativ passar in bäst på dig?
(välj det alternativ som stämmer in bäst på dig, spelar ingen roll om inte allt stämmer in)

1. Du har inte något som helst ansvar för någonting alls i livet. Du har kastats in i denna värld utan att ha valt det(uppenbarligen) och därmed är du fri från ansvar.

2. Du anser att du har ett ansvar här i livet, och det är för ditt eget liv. Den människa det går illa för får skylla sig själv. Only The Strong Survive!

3. Du har inte bara ett ansvar för ditt eget liv utan också för dina närmaste(familj och vänner). Andra människor får klara sig bäst dom kan. Däremot har du inget emot att underkasta dig ett arbete, och därigenom eventuellt bidra med tjänster som möjligen är till gynning för människor, djur och natur. Men bara om det är ett avlönat arbete.

4. Du har ett ansvar för dig själv, dina närmaste och resten av Svenska folket. Det är viktigt för dig att det går bra för Sverige. Du är stolt över ditt fosterland och bidrar så gott du kan för dess intresse.
Övriga världen upptar inte så mycket av ditt intresse eller fokus, men du försöker titta på kvällsnyheterna innan du ska gå och sova eller knulla.

5. Du känner att du har ett ansvar för alla utom kriminella människor. Våldtäcktsmän, pedofiler, terrorister och andra grova brottslingar gör dig väldigt upprörd. Du anser att straffen är alldeles för låga och möjligen tycker du att dödsstraff vore motiverat för vissa typer av brott. Men det räcker naturligtvis inte. Vi behöver bekämpa ungdomsbrottslighet på ett mycket bättre sätt. Du anser att det daltas alldeles för mycket med ungdomar. Hårt mot hårt är det som gäller!

6. Du känner ett allmänt ansvar för allt levande.
Eftersom du anser att köttätandet är ett naturligt inslag så har du ingen moralisk åsikt för eller emot. Däremot tycker du att onödigt lidande är just onödigt så därför förespråkar du att djur ska uppfödas under drägliga förhållanden innan dom dödas och slaktas.
Du kanske är oroad över växthuseffekten och källsorterar därför samt drar ner på bilkörandet om möjligt.
Du kanske skänker pengar till välgörenhet, bemöter människor respektfullt(om dom förtjänar det), bidrar till samhället genom arbetet, röstar och försöker vara påläst i allmänhet. Du kanske också avstår konsumera viss typ av tjänster eller varor av moraliska skäl.

7. Ditt ansvarsområde är universum.
Allt som existerar är ett och ingen är mer eller mindre värd än den andra.
Jesus sa att du ska älska din fiende, vilket du också gör, men inte av religiösa skäl.
En fiende kan vara vem/vad som helst beroende på vem du är.
Din kärlek är ditt vapen.
Några exempel på hur kärleken till din fiende kan manifestera sig:
Du dödar inte din fiende. Du är inte den som spottar på honom, slår ner honom, låter honom ruttna bort, ger honom en giftinjektion, spränger sönder honom eller beslutar att någon annan ska göra det.
Du är den som ser honom, förstår honom, välkomnar honom och bereder plats för honom.

hannaroman - Ej medlem längre2008-11-26 19:37
Antal inlägg: 3306

3. Du har inte bara ett ansvar för ditt eget liv utan också för dina närmaste(familj och vänner). Andra människor får klara sig bäst dom kan. Däremot har du inget emot att underkasta dig ett arbete, och därigenom eventuellt bidra med tjänster som möjligen är till gynning för människor, djur och natur. Men bara om det är ett avlönat arbete.

Den passar bäst på mig :)

Amöban2008-11-26 19:38
Antal inlägg: 116

3.

hannaroman - Ej medlem längre2008-11-26 19:38

Får man fråga vart detta kommer leda sen? ;P Vad du ska göra med svaren?

malekhamoves2008-11-26 19:39
Antal inlägg: 903

6:an.. Känner mig oerhört genomskinlig just nu :P

bove2008-11-26 19:40
Antal inlägg: 1333

Alternativ 6, stämmer inte helt men är nog klart närmast ändå.

Schäferhatt - Ej medlem längre2008-11-26 19:40
Antal inlägg: 215

6:an

Cement - Ej medlem längre2008-11-26 19:41

Hej hannaroman, jag har faktiskt inte funderat på det. Litar på känslan, tror åtminstone jag kan få ut något bra av detta :)

Malla132008-11-26 19:41
Antal inlägg: 1810

Nummer 3 stämmer bäst för mig.

Grodhelvete2008-11-26 19:41
Antal inlägg: 159

Kanske lite egoistiskt, men:
"2. Du anser att du har ett ansvar här i livet, och det är för ditt eget liv. Den människa det går illa för får skylla sig själv. Only The Strong Survive!"

hemliga anna2008-11-26 19:42
Antal inlägg: 626

6

Dr_Martini2008-11-26 19:42
Antal inlägg: 103

7an

hannaroman - Ej medlem längre2008-11-26 19:43

Aha oki, meddela oss när du vet då ;P

Fast nu kom jag på att jag är en blandning mellan 2 och 3.
Mest lik 3an dock :)

Cement - Ej medlem längre2008-11-26 19:43

Jag borde ha lagt till en till fråga kom jag just på.

Vilket av alternativen känner du igen dig mest i ?

och sen nästa fråga

Vilket av alternativen skulle du helst vilja leva upp till

Cement - Ej medlem längre2008-11-26 19:45

Jag tänker ge min syn på svaren sen när det har kommit tillräckligt många svar för att jag ska kunna dra en någorlunda rättvis slutsats :)

Skugga2008-11-26 19:45
Antal inlägg: 6559

5. Du känner att du har ett ansvar för alla utom kriminella människor. Våldtäcktsmän, pedofiler, terrorister och andra grova brottslingar gör dig väldigt upprörd. Du anser att straffen är alldeles för låga och möjligen tycker du att dödsstraff vore motiverat för vissa typer av brott. Men det räcker naturligtvis inte. Vi behöver bekämpa ungdomsbrottslighet på ett mycket bättre sätt. Du anser att det daltas alldeles för mycket med ungdomar. Hårt mot hårt är det som gäller!

sally93 - Ej medlem längre2008-11-26 20:03
Antal inlägg: 1032

nr 6 känns närmast. nr 4 är oxå aktuellt vissa dagar;-)

sally93 - Ej medlem längre2008-11-26 20:05
Antal inlägg: 1032

ag tänker ge min syn på svaren sen när det har kommit tillräckligt många svar för att jag ska kunna dra en någorlunda rättvis slutsats :)

Aha...vinner man något? En egen ponny?:-)

Cement - Ej medlem längre2008-11-26 20:09

Inga vinster tyvärr eftersom det inte kommer finnas några vinnare :)

Margana2008-11-26 20:17
Antal inlägg: 826

Trean mest men delar av sexan tilltalar mig också.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?