Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade2
Mobilspel
Pågående18 983

Forumkategorier

Användare Inlägg  
megasen2008-11-29 10:18
Antal inlägg: 450

Julhysterin står för dörren!!
Jag vet att jag kanske är lite anti nu men vill bara snacka lite. Varje år inför jul känner jag samma hysteri...där julpynt och stress infaller tidigare och tidigare,,,,,herregud var på IKEA i början på oktober och då hade man där försäljning av julpynt...hhmmm..jaaa hur tidigt ska julen in i våra hem.

Jag tycker om julen, det är mysigt,familjen träffas, äter gott och "Byter" pengar ..eller sorry..byter julklappar...helt ok...

Jag ´kan visst titta bort när alla stressar...köper julklappar i juni...köper julpapper och pynt i oktober..men herregud varför stressa....´julen ska ju vara en tid då man träffas...ska man då vara helt slut...Eller är det bara jag som känner så här.....jajaj det kommer säkertvarade som här blir arga på mig...men snälla människor....vad är det som händer vid jul.??

Nephelia - Ej medlem längre2008-11-29 10:22
Antal inlägg: 677

Nej du är inte den enda som känner som du gör, jag har tagit steget fullt ut och skippar julen helt, rakt av, med allt vad det innebär. Som om julen inte fanns.

Bitte - Administratör2008-11-29 10:23
Antal inlägg: 24224

Har inte mycket att tillägga Megasen , håller med dig i allt du skrivit,, kan man kanske få gå i idé under denna hysteriska månad..

Bitte

Miss_jk2008-11-29 10:23
Antal inlägg: 8941

Skriver en tredje gång: Stressen och kraven skapar man helt själv. Det är väl kanon om man kan börja handla julklappar redan i september-oktober, då kan man väl verkligen inte snacka om stress, eller? Tvärtom, då har man ju all tid i världen på sig att fixa och slipper vara helt slut på julen.

Bitte - Administratör2008-11-29 10:28

Nä Miss_jk , stressen finns bara jag går på Ica för att köpa mjölk.. alla andra stressar som tok ,, så det är INGET man själv skapar..

och det ör hysteri över allt som heter jul, människor skuldsätter sig , alkoholen förstör för många familjer. det bråkas.. mm ,mm

Bitte

Miss_jk2008-11-29 10:32

Men varför måste du stressa upp dig för att folk på ICA är stressade? Ta sakerna i din egen takt och skit i andra. Vi är så j-a måna om vad andra tycker jämt. Skit i det och tänk på dig själv!

Nephelia - Ej medlem längre2008-11-29 10:32

Jo, men julen skapar stress, man bara MÅSTE köpa julklappar, man MÅSTE ha en gran, glögg, must, julmat, pynt, stake you name it. Annars anses man inte normal. Och ungar jämför julklappar, vem fick de finaste sakerna osv osv föräldrar köper och köper för att deras barn inte ska bli utskrattade för att de inte fick de finaste julklapparna.. mja jag vet inte, men julen i sig är ett stort stressmoment, tycker jag.

Miss_jk2008-11-29 10:32

Ledsen om det lät argt...

megasen2008-11-29 10:33

MMm Bitte...precis....man blir påmind hur tidigt som helst...det är väl dit jag vill komma....hur kul är det att ligga flera månader iförväg...häää ska man lägga så mycket tid på julen...men vad står julen för...undrar.......i bibeln...står det.....köp klappar för tusentalskronor.....?!?!? fattar inte...men det är min peronliga åsikt...allafår ju göra som de vill..men blir lite "arg" när julhysterin knackar på dörren så himla tidigt..hmm.....

Okreh2008-11-29 10:33
Antal inlägg: 193

Jag håller med dig Miss_jk.

Tycker folk stressar upp sig i onödan. Exempelvis när jag är i Sthlm så ser jag personer som springer till tuben, även om nästa avgång innebär fem minuters väntetid. Helt sanslöst. Folk stressar upp sig i onödan och oftast av ingen som helst anledning.

Miss_jk2008-11-29 10:33

Nephelia: Där sa du precis det jag skrev. Vi tänker alldeles för mycket på vad andra tycker och tänker. Vill du inte ha en gran så skit i det då. Säg det rätt ut om någon frågar. Inte konstigare än så.

kaparen - Ej medlem längre2008-11-29 10:35
Antal inlägg: 4805

Hysteri, sa Bull

Jag har börjat ta det ganska lugnt med julen. Kanske kommer det opp nån sjuarmad nu i helgen, kanske inte. Några större mängder julklappar tillåter inte ekonomin. Lite god mat o trevlig samvaro ska vi dock unna oss. Om barnen vill får de klä granen till jul, annars klarar vi oss utan den också

megasen2008-11-29 10:35

Tror inte det handlar om vadandra tycker vad det gälelr mig i allafall....utan det handlar om förmig att jag inte vill ha julen uppstoppad i ansiktet så himla tidigt..hmm...jajaj ja...så är det för m,ig.
J

Miss_jk2008-11-29 10:37

Men det är väl ett ganska litet problem? Du behöver ju inte handla julklappar och pynt i oktober bara för att det säljs. Stressa med allt sådant i december i stället...

Bitte - Administratör2008-11-29 10:39

Kan andra acceptera att de finns de som hatar julen eller måste vi få det oxå skrivet på näsan gör si gör så,, låt oss bara ogilla den i fred..

Bitte

Nephelia - Ej medlem längre2008-11-29 10:39

Miss_jk: Ja, just det, och det är därför som julen blir ett stressigt tvång, det är också jobbigt att strunta i julen, för då ska man hålla på och förklara varför man gör det, så folk väljer att fira jul ändå i många fall. Jag personligen ser ingen anledning alls till att fira jul över huvud taget. Det funkar bra för mig. Trots att jag fortfarande tycker att det är jobbigt att julen kastar sig över en ändå, det går inte att undvika här i Sverige.

Miss_jk2008-11-29 10:40

Ni får ogilla den hur mycket som helst, men då får ni nog låta oss som gillar den gilla den med allt vad det innebär i butiker och fönster.

Nephelia - Ej medlem längre2008-11-29 10:42

Men klart man ska ha mysig samvaro, de flesta är ju lediga över jul och nyår, då har man tid att träffas och umgås. Men att koppla ihop den ledigheten med just julen, mja, det hoppar jag över.

kissed - Ej medlem längre2008-11-29 10:43
Antal inlägg: 3037

Håller med miss_jk!!
Julen blir vad man gör den till. Och för mej är den en skön samvaro med mina barn.

Nephelia - Ej medlem längre2008-11-29 10:44

Ja, den som gillar julen får göra det. Det respekterar jag. Men svårt att undvika julhysterin, även om man försöker ställa sig utanför den.

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?