Spelrum
| Giraffen | 35 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 25 |
| Inloggade | 60 |
Mobilspel
| Pågående | 19 193 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| formulaW - Ej medlem längre | 2008-12-03 23:47 | |
![]() | Att säga eller inte säga.... Frihet. Inte Frihet. Falsk Frihet. Talförhet. Kommunikation. Empati. Kärlek. Hat. Trygghet. Rädsla. Reformer. Uppgång. Nedgång. Distanstagande. Närmande. Förärmande. Kulturell Diversitet. Unilateralitet. Plattityd. Alla intressanta ämnen. För alla som distansierat sig så fritt från mig för att jag är för legalisering av Cannabis. (en politisk åsikt, som lär låsa tråden) så behöver ni inte bemöda er att ens läsa trådar med mitt alias då. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-12-03 23:52 | |
![]() | folk är rädda för droger, och "knark" brukar hamna på topp-fem över vad svenska folket är som räddast för... ganska konstant över tid, medan nya faror naturligtvis kommer och går lite mer beroende på vad som är på tapeten (pedofiler, krig, terrorism, naturkatastrofer, känvapenkrig, kärnkraftsolyckor) Så, din öppenhet både kring ditt liv och vad du tycker om cannabis distanserar antagligen en del. De tror naturligtvis att du försöker sprida din ideologi och därför utgör du ett hot mot deras världsbild. Jag skulle inte bry mig så mycket om jag var du, och än mindre ta åt mig av människors fördomsfullhet och småaktighet. Livet är betydligt större än ett forum på betabet. Respect, dudeniro | |
| formulaW - Ej medlem längre | 2008-12-03 23:54 | |
![]() | dudeniro, visst och tack och jag instämmer... allt går i faser. Men jag tycker iofs att Åsiktsfriheten är hotad på fotnivå; och det är rätt allvarligt. | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-12-03 23:54 | |
![]() | Som jag fattar det är det inte tillåtet att skriva om härliga trippar eller lära ut hur man framställer illegala substanser. Eftersom det är olagligt helt enkelt. Däremot får man uttrycka åsikter om legalisering om man anser att nuvarande lagstiftning för med sig negativa konsekvenser, så länge man lägger fram argument i den linjen och inte hyllar droger. Vet ej vad du har skrivit, FormulaW, men en värd förklarade det där rätt nyligen i en annan tråd, svåra gränsdragningar som måste göras från fall till fall. Drinkrecept, någon? | |
| formulaW - Ej medlem längre | 2008-12-03 23:57 | |
![]() | Budalv, jag har två drinkrecept faktiskt; två téer; en på psilocybin och en på thc. té-recept är väll ok? | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-12-03 23:58 | |
![]() | Är ämnet att få in Frihet. Inte Frihet. Falsk Frihet. Talförhet. Kommunikation. Empati. Kärlek. Hat. Trygghet. Rädsla. Reformer. Uppgång. Nedgång. Distanstagande. Närmande. Förärmande. Kulturell Diversitet. Unilateralitet. Plattityd. i allt man skriver? | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-12-03 23:59 | |
![]() | Om man inte får uttala sig om olagliga saker, så tycker jag forumvärdarna skall göra en genomgång av trådarna. Det är uppenbarligen helt ok att föreslå att både döda människor (om än lite så där i förbifarten bara och inte som ett direkt hot mot någon), det är okej att skriva om prostitution, om att man hatar andra länder (usa t.ex.) vilket iofs inte är olagligt att göra men vilket implicit handlar om bristande takt och sans ;) Det är skillnad på att berätta om sina erfarenheter (om än olagliga) och att propagarera för ett olagligt beteende. De sista kan väl vi kanske undslippa här, det har jag inget emot. | |
| Apan Bollo - Ej medlem längre | 2008-12-04 00:00 | |
![]() | Håller återigen med dudeniro. Det är lika omöjligt att diskutera droger i Sverige som det är att diskutera och ifrågasätta amerikansk patriotism i usa. Båda idéerna har blivit absoluta normer och kan inte ifrågasättas. Oavsett vad det handlar om tror jag att det är nyttigt att i alla fall tillåta en debatt och låta normen ifrågasättas, | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-12-04 00:01 | |
![]() | Haha, dudeniro :) | |
| malekhamoves | 2008-12-04 00:02 | |
![]() | Bra iakttagelse dude... :) | |
| formulaW - Ej medlem längre | 2008-12-04 00:03 | |
![]() | Lådvinsnormen som ligger därmed basta. Systembolaget 4 life bro | |
| Annacondan | 2008-12-04 00:04 | |
![]() | "döda någon så där bara lite i förbifarten" - hihi | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-12-04 00:05 | |
![]() | Så länge mamma pimplar röd vin och diskuterar "sexigast på beta" eller hur man lämpligast hänger ut pedofiler så är det väl inget som upprör någon. Fan ta henne om hon tappar omdömet och börjar skriva om erfarenheter av att ha provat cannabis på sitt utbytesår i usa i sin ungdom... | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-12-04 00:06 | |
![]() | tack skall ni ha föresten. Ja, det är ju helt okej att skriva saker som "rada upp och skjut dem bara", inte då som en uppmaning ens till brott utan som ett sätt att hantera brott! Maken till dubbelmoral som seglar upp till ytan om värdarna skall försöka hitta rätsida på detta. | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-12-04 00:07 | |
![]() | Jag gissar att man får skriva så här: "Det vore egentligen mindre riskfyllt att bjuda sina barn på en smula ecstacy när de tar studenten än att korka upp öl och cider, om man skall se till vad senare undersökningar säger om drogernas skadlighet" men inte: "Ecstasy är bättre än alkohol, bjud barnen på det när de tar studenten, vetja!" | |
| formulaW - Ej medlem längre | 2008-12-04 00:07 | |
![]() | gud förbjude. själv så röstar jag fortfarande på Sarah Palin for President, miljonkavajer och lyckats fånga sig själv på video där hon säger "The Iraq War is a Task from God" ... | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-12-04 00:07 | |
![]() | Vari ligger nyheten? | |
| formulaW - Ej medlem längre | 2008-12-04 00:09 | |
![]() | Även om an inte får diskutera exstacy och sånt här... så är det ju iaf OK för Associated Press att skriva om det: FDA OKs Clinical Testing of Ecstasy By Christopher Newton Associated Press Writer Tuesday, Nov. 6, 2001; 9:52 p.m. EST WASHINGTON –– Researchers have gained government approval to test the drug "Ecstasy" as a treatment of post-traumatic stress disorder for the first time since the drug was criminalized in 1985. The decision was made this week by the Food and Drug Administration and marks a shift for the agency, which has virtually banned the drug from researchers for more than a decade. The trial has not yet been approved by a review board at the Medical University of South Carolina, the proposed site for the research. If the university accepts the plan, the test will be supervised by the husband and wife team of Dr. Michael Mithoefer, a psychiatrist, and Annie Mithoefer, a psychiatric nurse in Charleston. Michael Mithoefer said the fact that Ecstasy is a hot commodity among some teen-agers should not impede research. "It's ironic that when these drugs become illegal, the legitimate research goes to zero and the illegal and recreational use goes way up," Mithoefer said. "It seems foolish to me to have a situation where millions are using the drug in an uncontrolled way and yet physicians who want to do careful research are not allowed." The FDA would not comment on the test. If the study proceeds, 12 people will be given Ecstasy, also known as MDMA, as they go through therapy for post-traumatic stress disorder. Eight people will be given a placebo. Each person will also undergo 16 hours of therapy without drugs. Post-traumatic stress disorder, a mental problem for millions of Americans, is caused by a fixation with an emotionally charged event. Victims often experience bad dreams and have trouble with relationships – essentially becoming stuck in the moment of crisis. In the 1970s, MDMA was used by many psychiatrists to treat the disorder. Some psychiatrists believe the drug can allow victims to have a cathartic moment, releasing their emotional stress over an incident. Treatment using MDMA stopped as the federal government began to crack down on the drug for its recreational use. The study is being funded by the Multidisciplinary Association for Psychedelic Studies, a group that advocates the use of psychedelic drugs for therapy. Rick Doblin, the founder and director of the group, said researchers have fought for years to overcome propaganda about the drug. "The way things work in the drug war is, if a drug is criminalized, it is bad or evil," Doblin said. "There is an effort to produce science to mislead people about the drug. This is a big step away from that for the FDA." The plans for the test are producing strong skepticism from those fighting the drug war. "I know of no evidence in the scientific literature that demonstrates the efficacy of Ecstasy for any clinical indication," said Alan Leshner, director of the government's National Institute on Drug Abuse, in an interview with the Wall Street Journal. "We don't give drugs of abuse to naive subjects except under extraordinary circumstance." © Copyright 2001 The Associated Press | |
| Stormvind_66 - Ej medlem längre | 2008-12-04 00:14 | |
![]() | Vill man ha tanke- och åsiktsfrihet kan jag rekommendera att gå med i valfri sekt istället. Här spelar vi bara Betapet och sjunger Halleluja. | |
| malekhamoves | 2008-12-04 00:16 | |
![]() | Haha :D stormvind <3 | |