Spelrum
| Giraffen | 6 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 6 |
Mobilspel
| Pågående | 19 230 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Metalnymf - Ej medlem längre | 2008-12-05 21:58 | |
![]() | Juletid - paniktid! Snart är det jul... en av mina favorithögtider. Men icke detta år... Efter många avhoppade/avslutade utbildningar och vikariat har jag äntligen hittat ett arbete där jag trivs. Trivs är ett riktigt svagt ord.... älskar! Jag älskar mitt jobb och mina arbetskamrater. I över 1,5 år har jag vistats på denna plats och det har blivit en del av mig. Lägenhet, ekonomi och allt går runt tack vare detta arbete och jag har aldrig mått så bra. Får uppskattning och stöttning varje dag och även om jag kommer med deprimerad uppsyn på morgonen, går jag oftast därifrån med ett leende och en känsla av hopp... Den 15 januari går mitt långa vikariat ut och ångesten stegrar för varje dag... Mina arbetskamrater säger hela tiden att "Nej men klart du kommer få stanna"... Jag är högst tveksam till detta. Min chef, som dessutom är en riktig kossa, har bestämt sig för att hon inte tycker om mig. Hennes motivering; Min attityd och mitt utseende "passar" inte för detta arbete... (Jag arbetar i äldreomsorgen) Får man verkligen använda det som argument? Hon påstår att jag skrämmer de äldre med mina tatueringar men jag vet att det i själva verket handlar om att jag vågar säga ifrån... Jag håller inte käften när något enligt mig är fel... För övrigt vet jag att mina tatueringar kan göra en del äldre osäkra när de inte känner mig men nu har jag varit där i 1,5 år och har ALDRIG upplevt att jag skulle vara ett hot mot någon. Facket säger, "vi kan inget göra"... Så vad ska jag göra, bita i det sura äpplet och söka nytt, eller fjäska som f*n för min chef? Det är ett j*vla dilemma... I'm a mess... | |
| Suddhodana - Ej medlem längre | 2008-12-05 22:58 | |
![]() | Äldreomsorgen är inte någon karriärmöjlighet. Fjäska för nån rik kille istället, det är dessutom bättre arbetstider. | |
| Caligatia | 2008-12-05 23:02 | |
![]() | Kontakta pressen, då brukar det bli liv i luckan... :) Nu senast var det väl insider som tog upp liknande fall? | |
| Metalnymf - Ej medlem längre | 2008-12-05 23:12 | |
![]() | Caligatia - Känns lite väl drastiskt... men med tanke på hur gärna jag vill detta så... Karriärmöjlighet? Haha, man ska väl vara glad att NÅN vill arbeta där överhuvudtaget... | |
| Sotfinger | 2008-12-05 23:16 | |
![]() | Finns det inte någon chef "över" kossan? För hon kan väl inte vara allsmäktig när det gäller tjänstetillsättningar? Kommer alltså den ordinarie tillbaka nu, så det du kan hoppas på är kortare sjukvik och liknande? | |
| Caligatia | 2008-12-05 23:19 | |
![]() | Pressen behöver kanske inte vara första steget. :) Kan du kanske prata med chefen? Kanske bli uppbackad av kollegorna? (och ha aftonplaskets löpsedel som en nödlösning ^^) | |
| Mormor Ulla | 2008-12-05 23:27 | |
![]() | Är det ett vikariat du har nu också? Då behöver du jobbarkompisarnas fulla stöd! Kossan kan annars hävda "samarbetssvårigheter! Kram och lycka till. | |
| Metalnymf - Ej medlem längre | 2008-12-05 23:29 | |
![]() | Sotfinger - Nej det fattas en ordinarie personal och det är den tjänst jag är ute efter... dock nöjer jag mig med vikariat tills efter sommaren men det är NU jag har panik. Och mjo klart hon har en chef över sig... problemet är bara att de är bästa vänner... Åh, jag hatar kommunen! | |
| Metalnymf - Ej medlem längre | 2008-12-05 23:32 | |
![]() | Caligatia - Mjo men det är ju problemet, mina kollegor har redan framfört sin önskan att jag ska vara kvar men hon bryr sig inte. Har redan försökt prata med henne men det är lönlöst. Mormor Ulla - Ja ett vikariat nu också men med "chans" till förlängning... Och ja, det behöver jag och det får jag men det hjälper inte. Sist mitt vikariat gick ut fick jag reda på att jag skulle stanna dagen innan jag blev "uppsagd"... så är inte läget nu för jag kan känna hennes illvilja. Men tack för vänliga ord. =) | |
| lehena | 2008-12-06 00:11 | |
![]() | Jisses Metalnymf, jobbar vi på samma ställe eller?? Låter precis som på vår arb.plats. Chefens chef är hennes kompis, hon plockar in vad "skit" som helst och så fort något går fel så måste vi vara proffs på det vi gör, så att ingen "utomstående" fattar att det är problem. Lycka till tjejen, go for it!!! =) | |
| Metalnymf - Ej medlem längre | 2008-12-06 00:17 | |
![]() | lehena - Ja jag försöker, men det är inte så lätt. Grejen är att jag alltid snackar för mig... Jag har den här s.k mundiarrén och eftersom jag vill stanna krävs det en del av mig för att vara tyst. Men det är jag. Och jag vill verkligen stanna! | |
| doktordog | 2008-12-06 00:17 | |
![]() | Man får hoppas att kossan till chef inte läser på betapets forum för då lär du inte få fast arbete i alla fall... | |
| supersnygg87 - Ej medlem längre | 2008-12-06 00:18 | |
![]() | själv har jag tyvärr ingen panik alls inför julen. jag kommer nämligen att bli tvungen att fira den i min ensamhet här nere i hedemora, meddans min familj och alla mina vänner ska fira den hemma i luleå.. fan det är helt värdelöst att flytta till ett ställe där man inte känner en själ, utan hela ens fritid tillbringas framför datorn.. JAG LÄNGTAR HEM | |
| Metalnymf - Ej medlem längre | 2008-12-06 00:22 | |
![]() | doktordog - Haha funderade också på det, men nej.... jag tvivlar. Starkt. | |
| mrperfect | 2008-12-06 02:08 | |
![]() | Ta bort i-et, juletid- panktid | |