Spelrum
| Giraffen | 5 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 6 |
Mobilspel
| Pågående | 19 227 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| mipmip_ | 2008-12-08 18:47 | |
![]() | Något för vuxna? När folk runt omkring mig får höra att jag älskar klassisk musik, så höjer en hel del, jämngamla som äldre, oftast på ögonbrynen. Är klassisk musik något som är mest för vuxna? Är det typisk 'vuxenmusik'? | |
| hannaroman - Ej medlem längre | 2008-12-08 18:49 | |
![]() | Jag det tycker jag nog :P | |
| mipmip_ | 2008-12-08 18:49 | |
![]() | Hur resonerar du då? :P alltid intressant att höra. | |
| Piaree | 2008-12-08 18:51 | |
![]() | Tror snarare klassisk musik är för alla åldrar. Det handlar ju bara om att "upptäcka" den. Precis som med all annan musik. | |
| hannaroman - Ej medlem längre | 2008-12-08 18:51 | |
![]() | Eller vuxenmusik o vuxenmusik, men majoriteten som lyssnar på klassigt är ju äldre människor. Klart dem blir förvånade om det är någon ung som gör det | |
| _abc_ | 2008-12-08 18:54 | |
![]() | Klart de blir förvånade, ungdomar lyssnar ju bara på sån där skränig dunka-dunka MTV-musik. | |
| klätterrmus | 2008-12-08 18:55 | |
![]() | Jag tycker om mycket klassisk musik, dock inte allt jag hört hitills. | |
| _abc_ | 2008-12-08 19:04 | |
![]() | Men vadå, blir inte folk intresserade om 50-60-åirngar kan texterna på Britney Spears nyaste låt? | |
| alexon | 2008-12-08 19:15 | |
![]() | det är väl inte många vuxna som gillar klassisk musik heller? själv gillar jag mest senromantisk och impressionistisk musik. | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-12-08 19:50 | |
![]() | Klassiskt musik är ju underbar, det tycker jag nu och tyckte även när jag var 14:) Men kanske ingenting jag sätter på en fredagskväll:) | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-12-08 19:52 | |
![]() | Vill också tilägga att jag gillar all musik:) och eftersom jag egentligen fortfarande är "25" går jag gärna ut på nattklubbar och lyssnar på den musiken som är inne nu, eller ja..spelas nu. Man blir inte äldre än vad man gör sig:D | |
| LaFinDuTemps | 2008-12-08 23:58 | |
![]() | Jag vill slå ett slag för mer modern "klassisk" musik. Som Oliver Messiaens Quatuor pour la fin du temps t.ex. Det känns inte som det finns nån ålderrelaterad publik till den lite nyare konstmusiken. Det är nog mest så att nästan ingen lyssnar på den. Tyvärr. Det finns mycket som folk går miste om. | |
| alexon | 2008-12-09 00:03 | |
![]() | jag har hört talas en del om den där messaiens, hur är hans musik? | |
| LaFinDuTemps | 2008-12-09 00:05 | |
![]() | Jazz då? Är det också bara för äldre? Vet folk vad som görs inom den så kallade jazz-genren idag? Jag som själv lyssnar och utövar en hel del tycker helt klart att den improvisationsmusik som utövas av det "unga gardet" idag knappast görs för de äldre. Snarare tvärt om. Men tvärr är det få unga människor (eller människor över huvudtaget) som ens har hört det som görs. Eller har jag fel? | |
| LaFinDuTemps | 2008-12-09 00:06 | |
![]() | Man måste nog höra Messiaens musik för att förstå vad det är. :) | |
| mrperfect | 2008-12-09 01:58 | |
![]() | jag har alltid varit intresserad av klassisk musik, intresset har dessutom utvidgats med åldern ( nu 53) , jag är en ivrig amatörpianist och det var jag redan då, jag lyssnade mycket på sådant som ung. det finns en del communities för pianonördar som jag brukar ta del av | |
| mrperfect | 2008-12-09 01:59 | |
![]() | Lyssna på Utube på Messaiens.......... | |
| Yonderboy - Ej medlem längre | 2008-12-09 02:03 | |
![]() | Harry Partch kan man lyssna på, de är mycket modernt. Då kan John Cage slänga sig i väggen. | |
| sakoline | 2008-12-09 02:19 | |
![]() | Man lyssnar på det som man får goda minnen av och uppskattar. Dansade man till en viss musik som ung har man minnen av glädje och känslor. Unga kanske dansar, och dras till image, stil och utseende. Man söker förebilder. Äldre uppskattar kanske lugnare musik, har inte samma behov av att titta på kläder och dans som yngre tilltalas av. Samt generationsfråga. På radion för 70 år sen gick klassisk musik. Några år senare slagdängor och visor. Om 30 år är det få som från barndomen har ljusa stunder av klassisk musik.... Å andra sidan är den tidlös till skillnad från många popband. | |
| alexon | 2008-12-09 02:22 | |
![]() | vet inte om jag håller med om att klassisk musik skulle vara mer tidlös än pop. hur menar du? | |