Spelrum
| Giraffen | 12 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 13 |
Mobilspel
| Pågående | 19 250 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| katten1972 | 2008-12-09 02:49 | |
![]() | handikappad Vad vet ni alla om att vara handikappad, hur det är att vara utanför samhället att vara någon som alla tittar på pekar på. | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-12-09 02:58 | |
![]() | Jag hoppas du förstog att mitt inägg i förra tråden var välmenad:) Jag har själv ett handikapp, dock inte ett sådant handikapp.Men när det gäller Förståndshandikappade anser jag dom är underbara människor och har mycket att ge. Jag har sett folks blickar på handikappade och jag tycker det är för jävligt | |
| katten1972 | 2008-12-09 02:59 | |
![]() | Tack för de orden de värmde | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-12-09 03:01 | |
![]() | Om fler människor umgicks med handikappade skulle dom bli lugnare samt få en helt annan syn på mycket tror jag:) | |
| katten1972 | 2008-12-09 03:03 | |
![]() | Du har helt rätt.............. | |
| Nephelia - Ej medlem längre | 2008-12-09 03:05 | |
![]() | Jag har en hel del insyn i hur det kan vara, men tror att mycket grundar sig på att folk inte vet hur de ska bete sig inför någon som har ett funktionshinder, de känner sig osäkra, dessutom är de kanske nyfikna, och kan inte låta bli att stirra, fast de flesta nog skulle hålla med om att det är dumt att stirra, fast egentligen har de inte något emot funktionshindrade. | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-12-09 03:05 | |
![]() | Jag skrev en förklaring i den andra tråden när du skrev det där med föräldrar, jag hoppas du förstog hur jag menade:) | |
| katten1972 | 2008-12-09 03:06 | |
![]() | TACK OCH GOD NATT ALLA UNDERBARA MÄNNISKOR I SVERIGE SOM BRYR SIG OM SINA MEDMÄNNISKOR OAVSETT URSPRUNG/HANDIKAPP ETC ETC ETC. | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-12-09 03:06 | |
![]() | Varför då inte gå fram till personen och kanske prata lite med den, det uppskattar nog handikappade mycket mer än när folk glor | |
| Annorlunda | 2008-12-09 03:09 | |
![]() | jag vet vad det innebär för jag har Autistiskt Syndrom, det är alltså Autism. | |
| Amiable | 2008-12-09 08:37 | |
![]() | Att det finns synliga och osynliga handikapp t ex.. | |
| Tess 08 | 2008-12-09 08:41 | |
![]() | Har en dotter med ett sk handikapp, men det är inget som syns eller märks. Det är få som förstår vad det innebär att leva med det och då menar jag även mina kompisar och så. Jag har ständigt uppsikt och koll på min dotter och även om det ser ut som hon klarar allt så gör hon inte det... Hon använder rullstol ibland och jag märker hur människor har olika attityd och synsätt på henne om hon går eller åker rulle. | |
| Amiable | 2008-12-09 08:45 | |
![]() | tess : det är ofattbart att det är så... Jag lever med värk, ett dolt handikapp, som inte går att mäta... men det mäts ofta genom hur man ser ut, är man för fräsch så 'kan man inte va sjuk' | |
| Tess 08 | 2008-12-09 08:48 | |
![]() | Det är nog lite så med min dotter också... Det syns inte på utsidan och 'hon kan ju faktistk springa' så då kan det ju inte vara något fel på henne.... Det roliga med rullstolåkandet är att de flesta börjar 'gulla' med henne och verkar tro att hon inte fattar vad man säger... Börjar nästan prata baby-språk Och många tittar ilsket på mig om jag blir arg på henne (för det blir jag) och säger åt henne... Får man tydligen inte göra med 'såna' personer ;-) | |
| malekhamoves | 2008-12-09 08:52 | |
![]() | Är handikappade verkligen EN grupp människor? Det finns väl för många variationer och grader för att bunta ihop det på det sättet... Vidare så är det enligt mig underbegåvade människor som just "tittar och pekar". Tror att diskriminering av vissa med handikapp är mer subtil än så i allmänhet. | |
| malekhamoves | 2008-12-09 08:53 | |
![]() | "Det roliga med rullstolåkandet är att de flesta börjar 'gulla' med henne och verkar tro att hon inte fattar vad man säger... Börjar nästan prata baby-språk" - Usch Tess, låter ganska jobbigt faktiskt :S | |
| Tess 08 | 2008-12-09 08:56 | |
![]() | Hahahaha, ja och hon verkar verkligen inte fatta vad det handlar om (hon åker inte rullstol så ofta) och tycker att de flesta blir så märkliga ;-) Det är mest när vi ska gå långt eller mycket vi tar med den (och ofta åker även lillasyster i den) och hon är ju 'samma människa' oavsett om hon sitter eller går... | |
| malekhamoves | 2008-12-09 09:02 | |
![]() | Man får väl tänka på att det inte är elakt menat iaf, folk försöker ju bara vara "lite extra snälla", även fast det blir helt fel. Grundar sig nog i människors osäkerhet också. | |
| Tess 08 | 2008-12-09 09:17 | |
![]() | Skulle tro det.. Ja, ingen var elak eller så, men jag blir ju så full i skratt när de börjar... Och sen de onda blickar jag får när jag säger åt henne 'på skarpen'. | |
| dr indianJAN - Ej medlem längre | 2008-12-09 09:18 | |
![]() | Tyvärr så kan jag inte skriva vad jag tycker om handikappade då blir jag väl avstängde. | |