Spelrum
| Giraffen | 12 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 13 |
Mobilspel
| Pågående | 19 250 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Fånmåne - Ej medlem längre | 2008-12-10 01:55 | |
![]() | Klockan två på natten blues (Jag har av en händelse ett stort behov av att skriva av mig inatt, och allt jag säger skall icket tas på för stort allvar. Fast inte heller med för lite allvar.) Jag är oerhört trött. Ändå kan jag inte sova. Varit trött i många timmar nu, gick och la mig vid kvart i tolv (eller nåt sånt), utan framgång. Slötittade på telefunken en stund, vilket gjorde mig desto tröttare. Så slog jag av telefunken, och försökte återigen somna. Utan resultat. Så, efter ett tag hamnade jag här. Borde egentligen läsa, eller nåt, men det är mer eller mindre uteslutet då jag inte har ro nog i kroppen att läsa, eller sitta still överhuvudtaget. Jag är oerhört spattig inatt, har varit det hela kvällen egentligen. Svårt att sitta still, svårt att fokusera, att koncentrera mig. Vill bara dansa och skutta och yla - vilket är uteslutet då jag har grannar som säkert inte uppskattat det. En promenad skulle man iofs kunna gå, men termometern visade -20 grader Celsius senaste gången jag tittade på den. Då är det säkert -25 ute nu, hur som helst är det inte behagligt eller rogivande att knata omkring i sådana temperaturer. Ja, egentligen började nog det hela efter en tämligen misslyckad inspelningssession. Misslyckad och misslyckad... beror på hur man ser på saken, men något inspelat fick jag i vart fall inte. Däremot lyckades jag bearbeta låten lite mer, så den förhoppningsvis blir lite hittigare och hippare än vad den var tidigare. Fast den är ju fortfarande inte på något sätt nyskapande eller banbrytande, något som är genomgående för alla mina sånger. Å andra sidan går det inte att vara banbrytande när man gör musik idag, allt har redan gjorts... man får försöka göra det igen, på sitt sätt. Se det ur sin synvinkel. Äh, vem fan försöker jag egentligen lura? Spattig har jag vart hela dagen, ingenting har fungerat, vare sig hjärna eller kropp eller matlagning. Ingen ro, helt enkelt. Så mycket inom mig som vill ut. Så lite inom mig som faktiskt kommer ut. Ändå vet jag inte riktigt vad som vill komma ut, jag bara vet att jag har något inom mig som har ett skrikande behov av att få bryta sig ur mitt bröst och leva. Kanske är det kärlek. Kanske är det konst. Kanske är det något helt annat, jag vet inte. Kanske kärleken till konsten? Eller konsten till kärleken? Nä, that really made no sense. Något är det i varje fall. Något som är fångat där någonstans djupt inom mig. Eller kanske inte så djupt ändå, kanske är alldeles vid ytan nu, spattig som jag vart de senaste dagarna. Kanske är det oron över hur det blir med jobbet som gnager? Upp till arton personer kan vara tvungna att gå inom de närmsta 1,5 månaderna. Är jag en av dem? Lika bra att vara inställd på det, så blir man åtminstone inte blir besviken om man får gå. Men man hoppas på att få stanna, inte för själva jobbets skull, utan för min ekonomis skull. Pengar är inte så viktigt, men de är ändå en förutsättning för att man ska kunna leva ett någotsånär normalt liv. Om man vill ha tak över huvudet, och mat på bordet. Men man ska försöka att inte tänka på det, jobbet. Det som händer, det händer. Bara göra det bästa tänkbara av de situationer som man serveras. Vad det nu innebär för en arbetslös stackare. Men vad fan, ska vi tro på Johan Staël von Holstein är jag inget annat än en överbetald fabriksarbetare, kineserna gör ju för fan mitt jobb betydligt billigare, och de jobbar tre gånger så mycket mig. Då kan jag gott och väl jobba gratis några år för att kompensera de löner jag hittills fått... eller inte, för jag torkar mig i röven med hans krönikor och hans åsikter. (Huruvida det blir rent eller ej, vågar jag inte svara på...) Nu bär det dock av till sängen, ännu en gång. Kanske med ett mer framgångsrikt resultat denna gång, än föregående gånger. Börjar faktiskt bli jävligt trött nu, och jävligt trött brukar vara en bra förutsättning för att somna. | |
| söt i basker - Ej medlem längre | 2008-12-10 06:04 | |
![]() | Man tänker lite på Alban i Sydafrika | |