Spelrum
Giraffen44
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
25
Inloggade70
Mobilspel
Pågående19 387

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Malla132008-12-11 19:58
Antal inlägg: 1810

Att börja rida
Hej hej...

Jag är bara lite nyfiken på om det finns någon här inne på beta som rider... som kanske eventuellt har börjat rida som vuxen? Jag har under ett bra tag varit sugen på att börja rida., men är så himla feg...=) Vi har egen häst som dottern rider...så möjligheten finns .. Ville bara höra om någon börjat rida som vuxen och om ni hade någon rädsla innan ni började i så fall... och hur det sedan utvecklades...?

krill_master - Ej medlem längre2008-12-11 20:09
Antal inlägg: 1576

japp, jag är fan fortfarande skiträdd :) !!!!!!

men det är en mäktig känsla. mycket större och mer upplevelse än jag anade.
var 40 när jag satte mig på en häst första gången. men har bara ridit ett par gånger. tänker varje vecka att nu jävlar, men hittar alltid undanflykter :( vi har 5 egna och bor 50 meter från dem så egentligen borde jag inte kunna komma med undanflykter.

men kör på, GÖR DET!! skitspännande

Saberhagen2008-12-11 20:16
Antal inlägg: 208

Hästar är så otroligt vackra djur. De flesta gör adrig något mot dig om inte du beter dig fel.
Om det finns en häst stor nog (ta det inte på fel sätt :) ) som kan ta din storlek så är det bara att hoppa upp. men börja med att borsta lite och bekanta er. ha sen med någon som hästen litar på,
Malla 13 som din dotters häst litar på henne.¨

att rida är underbart.

Malla132008-12-11 20:35
Antal inlägg: 1810

Hej...Tack för era svar...Ni e toppen... Låter underbart att rida... och jag vill verkligen..men man är inte 15 år längre o så vig....skulle man trilla av bryter man väl vartenda ben man har i kroppen...=)

Krill....wooow... 5 egna hästar låter som en fullspäckad dag... Hjälper du till med skötsel o så och låter någon annan rida eller någon annan gör kanske jobbet med hästarna med.. ?

Saberhagen...tack för peppningen...jag ska verkligen försöka ta mod till mig och svinga mig upp och rida lite... Der ser otroligt roligt ut..Jag red som barn/tidiga tånår men sedan har det vänt till en rädsla i stället... jag hade otroligt rädsla för att gå in i hagen till hästar men den har jag lyckats ta mig förbi...=) Men mitt mål är att försöka komma upp på hästen..=)

Kram!!

söt i basker - Ej medlem längre2008-12-11 21:28
Antal inlägg: 81

Jag fick en häst av mina morföräldrar när jag fyllde 25. I början var jag inte särskilt sugen alls på att bestiga den där besten, så han fick mest stå i garaget och äta rester. Men efter rätt mycket påtryckningar så tog jag steget och trotsade min rädsla. Nu är jag fast, rider honom varje dag till jobbet och även ibland när jag ska uträtta småärenden.

Ablativ - Ej medlem längre2008-12-11 21:31
Antal inlägg: 14

Har du ridit förr så lovar jag att det mesta sitter kvar så snart du bara kommit på upp på hästen även om man naturligtvis är ringrostig. Efter ett litet uppehåll på sisådär 17 år har jag börjat rida igen och det går bra. Och jag har även överlevt att ramla av nu "på äldre dar"... :D

gladur2008-12-11 21:45
Antal inlägg: 4

Ja, jag började rida på äldre dar. Har nu haft egen häst i tio år, de senaste sju ett islandssto. Helt underbart att rida, bra motion och träning är det också. Åkt av några gånger också, men upp igen! Börja rid du kommer inte att ångra dig!

trashone - Ej medlem längre2008-12-11 21:48
Antal inlägg: 18678

Lycka till, börja rida eller ta upp en vilande hobby som ridning är ju suveränt. Enda råd jag kan ge är att var kritisk i prissättning och vad du får. Är ridlärarna korrekt utbildade (troligen inte), är hästarnas grundutbildning något att ha?

De flesta ridskolor fungerar bra om man bara vill gunga med 40 min i veckan. Vill man ha mer för pengarna så får man våga kräva det.

krill_master - Ej medlem längre2008-12-11 22:22
Antal inlägg: 1576

hej malla.

det är min sambo som jobbar proffissionellt med hästar och vi driver hästverksamhet. men jag snickrar mest.....

men in / ut släpp och fodring sköter jag de gånger hon inte har tid eller möjlighet så jag känner ju alla djuren :)

ewaleena - Ej medlem längre2008-12-11 22:28
Antal inlägg: 1977

Visst är det läskigt att ramla av nu när man är kärring!!! Men känslan när du sitter där i sadeln och skrittar fram i skogen en tidig vårmorgon uppväger det :D
Började igen när jag var 35 och ångrar det inte. Hade egen häst i början med tiden räckte inte till för det så nu är det bara dottern som har egen, som tur är en viktbärande D-ponny!! ;D

Lill-Lurv2008-12-11 22:35
Antal inlägg: 13

Hej!
Att rida är en underbar känsla :) Jag har ridit sedan jag var 11 år, jag är 22 år nu.. Jag minns att jag var jätte rädd i början, en känsla som har försvunnit.. På ridskolorna finns det alltid vänligt folk med hästvana som hjälper till med allt vad det gäller att utrusta hästen till att gå med vid sidan av på lektionen om man så önskar, alla har vi varit nybörjare i början ;) Så om du är sugen på att börja rida så tycker jag absolut att du ska prova på det Malla13 ;)

trashone - Ej medlem längre2008-12-11 22:37

Slog mig nu, ridning är en av få sporter där man aldrig/extremt sällan ser någon stretcha... varken innan eller efter. Sicken idioti

-Lala-la2008-12-11 22:39
Antal inlägg: 1825

Trashone, jag är säker på att du stretchar innan du tar en ridtur.

vita_syrener - Ej medlem längre2008-12-11 22:41
Antal inlägg: 22144

Snart spårar ridningen ur.

trashone - Ej medlem längre2008-12-11 22:43

-Lala-la: alltid ;)

-Lala-la2008-12-11 23:20
Antal inlägg: 1825

man ska vara mjuk som ett gummiband innan man sätter igång har jag hört.

vita_syrener - Ej medlem längre2008-12-11 23:23

*som en gummiboll kommer jag tillbaks till dig...lalllalalalala....* MA Numiminen;)

dudeniro - Ej medlem längre2008-12-11 23:23
Antal inlägg: 6214

Jag tror du blandar ihop ridning med något annat lalala. Man skall vara spikrak i ryggen. Vet jag för jag har ridit islandshäst.

vita_syrener - Ej medlem längre2008-12-11 23:25

tänker inte tala om vad jag ridit....vad jag kan komma ihåg så inte var det en islandshäst.

dudeniro - Ej medlem längre2008-12-11 23:27
Antal inlägg: 6214

Nä, kärt barn har många namn vita... kanske var det en avelshingst du red? En stallion med blond man?

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?