Spelrum
| Giraffen | 39 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 26 |
| Inloggade | 65 |
Mobilspel
| Pågående | 19 364 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| klobba2 - Ej medlem längre | 2008-12-14 16:35 | |
![]() | Tv -sport. Okej, Time-out nu räcker det alltså. Att det varje år visas "anrik" vintersport såsom Skidskytte på tv det har man vant sig vid. Men att slå på tv:n för att upptäcka att det visas (Bara det!) innebandy i nån form av Landskamp är bara för mycket. Bryr mig inte vad nån annan säger det är en lek, ingen sport. Kanske i nåns hjärna tankebubblan -Jag får betalt, så det gör mig till proffs! dyker upp. Vad blir nästa TV-craze?? Vm i minigolf.......... varför slog jag på tv:n mffhh?????? ZZZZZZZZZZZZ | |
| Åskmoln - Ej medlem längre | 2008-12-14 16:37 | |
![]() | Jag håller med dig om att innebandy inte är någon sport. I alla fall inte i mina ögon. Men och andra sidan, vad klassas egentligen som sport? | |
| annelille | 2008-12-14 16:39 | |
![]() | "Sport är ett samlingsbegrepp för olika aktiviteter med tävlingsmoment. Sport kan utövas individuellt eller i lag. Den sport som antingen är störst i antalet utövare eller drar mest publik brukar kallas nationalsport. Nästan varje större sport har ett eget förbund. I de flesta sporter tävlar damer och herrar i olika indelningsklasser. För att det ska klassas som sport så måste det fnnas en fysisk aktivitet. Finns inte det så är det spel man talar om alltså, som schack t.ex." ... wikipedia har allt.... =) | |
| Trukkadero - Ej medlem längre | 2008-12-14 16:41 | |
![]() | Innebandy är roligt att spela - i en svettig gympasal nånstans. Sport? Nja, mer lek. | |
| Åskmoln - Ej medlem längre | 2008-12-14 16:41 | |
![]() | Tack annelille. Jag var nog otydlig. Menade så klart i var och ens ögon. Vad man anser som sport rent generellt är jag helt med på. Däremot har jag svårt att hålla med om att vissa sporter kallas sport. | |
| Pococurante | 2008-12-14 16:45 | |
![]() | Själv anser jag att det är en sport, precis lika mycket som hockey eller fotboll, även om den inte är lika internationell och stor som de andra. Men en VM-final där Sverige är med tycker jag ska visas, nästan oavsett vilken sport det handlar om. | |
| Åskmoln - Ej medlem längre | 2008-12-14 17:04 | |
![]() | Nästan oavsett Pococurante? Vilka sporter anser du ska uteslutas ur tv-tablån då? Jag kan tycka att det är okej att visa sport på tv, men inte för att utesluta andra. Alla sporter förtjänar väl då att visas på tv? Om de inte uppmärksammas, kan de inte heller få tittarsiffror. Och jag vidhåller fortfarande att innebandy inte är en sport enligt mig, men det kan ju bero på att jag aldrig tyckt att innebandy är roligt, så det får stå för mig det. | |
| Lättlurad - Ej medlem längre | 2008-12-14 17:06 | |
![]() | Så länge man blir svettig och anfådd så är det väl att räknas som sport. Sen att man inte gillar alla, det är väl inte så förvånande!? Jag skulle gladeligen stryka vissa ur TV-tablån, men nöjer mig med att helt enkelt låta bli att titta på dem. | |
| Åskmoln - Ej medlem längre | 2008-12-14 17:08 | |
![]() | Så länge man blir svettig och andfådd? Nja, jag vet inte om jag kan kalla det en bra anledning att kalla något för sport. Finns mycket som gör att man blir svettig och andfådd, men en del är så långt i från en sport man kan komma. | |
| Lättlurad - Ej medlem längre | 2008-12-14 17:09 | |
![]() | Jag tänkte givetvis på det som anses vara sporter. Doh. | |
| kaparen - Ej medlem längre | 2008-12-14 17:10 | |
![]() | Vi snackar om näst största bollsporten i Sverige, sett till antalet utövare och "nån form av landskamp" var en match i det i Tjeckien pågående världsmästerskapet. | |
| Åskmoln - Ej medlem längre | 2008-12-14 17:12 | |
![]() | Tack för upplysningen kaparen. Se man behöver inte se det på tv, finns nog alltid någon som har koll ändå. Men som sagt, jag avstår att titta då jag aldrig förstått poängen. Fast, det finns ju många sporter som liksom saknar poäng. Det handlar om att ha roligt, alltså att leka. Sen att det gått inflation i löner och dylikt är ju en annan femma. | |
| Trukkadero - Ej medlem längre | 2008-12-14 17:13 | |
![]() | Vanlig bandy är inte så sexigt heller. Sverige-Ryssland i varje VM-final. :-D | |
| Åskmoln - Ej medlem längre | 2008-12-14 17:14 | |
![]() | Ja, Bandy. Vad är det för sport. Totalt utan motstånd. Jisses. | |
| kaparen - Ej medlem längre | 2008-12-14 17:16 | |
![]() | Poängen är att göra fler mål än motståndarlaget :) | |
| Åskmoln - Ej medlem längre | 2008-12-14 17:17 | |
![]() | Precis som lekarna på idrotten i skolan. | |
| Trukkadero - Ej medlem längre | 2008-12-14 17:17 | |
![]() | Men det är klart... handboll och ishockey är också ganska små sporter internationellt. Ändå skriker vi struparna ur led när vi vinner VM. :-) | |
| annelille | 2008-12-14 17:17 | |
![]() | .... man kan ju tycka att definitionen på sport är lite knepig... "För att det ska klassas som sport så måste det fnnas en fysisk aktivitet.".... där tycker inte jag att skytte passar in riktigt... men det är en sport... eller...?.... | |
| Åskmoln - Ej medlem längre | 2008-12-14 17:19 | |
![]() | Jag instämmer med dig annelille. För att skytte ska bli en sport, krävs ju mer fysisk aktivitet - skidskytte. Handboll är grejor det, men anledningen till att jag tycker det är väl för att jag spelat själv. | |
| Trukkadero - Ej medlem längre | 2008-12-14 17:19 | |
![]() | Är schack en sport, eller scrabble? Fysisk aktivitet ingår ju onekligen. :-) | |