Spelrum
Giraffen36
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
10
Inloggade46
Mobilspel
Pågående19 357

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Amiable2008-12-16 11:56
Antal inlägg: 1365

Hårförlägning
Dottern köpte hårförlägning och satte i det. Håret började trilla av(från hårförlägningen).

Vi tog bort det nu i helgen.

Ringde till försäljaren(internet), vägrar ta tbx det och menar att det beror helt o hållet på att det är påsatt fel och av den anledningen lossnar det. Men jag menar att det är kvaliteén på själva håret.

Nu undrar jag om det är flera som har råkat ut för nåt liknande?

_OM_ isf hur har Du gått tillväga?
Har Du fått tbx några pengar???

Jag tänker vända mig till konsumentvägledaren givetvis.

neali2008-12-16 12:23
Antal inlägg: 79

vad var det för fästen??

dahlgren_2008-12-16 12:40
Antal inlägg: 733

Jag köpte en gång löshår från en sida som hette... Ja nu minns jag inte ens. Dom hade i alla fall inget telefonnummer upptäckte jag senare. Efter en vecka med håret i hade jag haft då mycket problem så jag var tvungen att ta ut det. I slutet av veckan var det bara några hårstrån kvar av förlängningen, så att den knappt syntes. Den gjorde ont och när vi tog ut den försvann stora tussar av mitt eget hår.

Jag försökte få tag i dem men de hade inget telefonnr så jag mailade men fick aldrig några svar. Skickade två mail där jag bad dem höra av sig och om de inte gjorde det skulle jag vända mig till ARN. Det gjorde jag också men svaret jag fick därifrån var så krångligt att jag inte orkade ta mig an allting, så jag släppte det. Synd. La ut ungefär 1000 spänn på det där håret.

Men, jag har lärt mig att man aldrig ska köpa löshår från internet om man inte vet vilka försäljarna är och att det är god kvalite.

neali2008-12-16 13:08
Antal inlägg: 79

finns ju en del ....T ex fannyhair.se , hairdoo.se , happyhair.se och hairextencions.se är ju bara några...

dahlgren_2008-12-16 13:10

Fannyhair var det :) Skitställe :P

Pocaloca2008-12-16 13:12
Antal inlägg: 2156

så sant...men det är VIKTIGT att det sätts i o att det sköts om på rätt sätt...
och...jaa....Fannyhair borde bannlysas...lol

Amiable2008-12-16 13:13

neali : det ser ut som att vara maskinellt sytt. Bitarna är ca 10-12 cm breda.

dahlgren : - detta kommer från ett företag som kallar sig för Afro- Care

Vi har gett 923.- med frakt o dyl.
Vi(jag) ska med vända mig dit. Det dotterns pengar som hon sparat och det är mycket, så som jag det.

Det du beskriver låter precis som hur hon har haft det.
- att det har gjort ont.
- eget hår har tappats.
- plockade bort massor av hår varje dag.
- har haft det sen sista helgen i november till nu, 3veckor.

- de beskriver även att det ska vara riktigt hår men jag är oerhört tveksam till det....

Amiable2008-12-16 13:15

Pocaloca : även om det skötts och satss i på rätt sätt(som i det här fallet) så har det mest bara fallit sönder... s.a.s :((

Jesper M2008-12-16 13:15
Antal inlägg: 1332

verkligen hårresande läsning :)

dahlgren_2008-12-16 13:19

Mmm.. Mitt hår skulle man enligt sidan inte kunna fönblåsa men riktigt hår ska man kunna det med. Hade en kund en gång också som ville sätta i slingor av vad hon sa var äkta hår, men när vi skulle styla det med plattången smälte det. Så det finns många lurendrejare där ute..!

Det bästa att fästa med, tycker jag, är antingen att fläta in, att använda keratinlim i små ploppar eller tejpa in det. Det sitter bäst. Jag har provat limma in och det löshåret som föll bort fästes med microringar. Inget att rekommendera till någon någonsin.

Men, det finns seriösa ställen som säljer bra hår :) Det är ju viktigt att man flätar det på natten, använder värmeskydd om man ska styla det och allt sånt där för att det ska hålla bra, men det blir ju alltid lite risigt i topparna efter några veckor. Men gå till ARN, och jag hoppas att ni kommer få rätt! :)

DixieChick2008-12-16 13:26
Antal inlägg: 25

Men hur han ni satt in håret då? Var det förlängning som sys in, dvs håret sitter som på en lång remsa?

Klart man tappar hår, det sliter på håret, särskilt om förlängningen är för tung för ditt riktiga hår. Dessutom tappar man mågna hårstrån varje dag som ej kan tappas när man har förlängning i- alltså verkar det som att man tappar jättemkt hår när man tar bort det. Fast det kanske ni är bekanta med.

Har själv aldrig haft förlängning i mitt hår men brukar göra på andra, flätar små vågräta flätor och syr sedan fast remsorna. Men visst kliar det, man måste sköta det bra och ta hand om sin hårbotten. Och som sagt inte ha för tunga extensions.

Trist om dom säljer med dålig kvalite om hårstråna lossnar från remsan liksom.. Så ska det ju ej vara.

Amiable2008-12-16 13:42

- detta håret har sytts in i en fin fläta längs med skallen s.a.s
Har med varit svårt att föna, som ett riktigt hår.
Hon hade det flätat varje natt - även vid tvätt.

Amiable2008-12-16 13:44

- jo men det visste vi ju att man tappar normalt med hår med, det gör man ju alltid!
Dixie : precis en sån du beskriver var det.

Hellie2008-12-16 14:18
Antal inlägg: 3

Vad trakigt for din dotter, jag skulle rekomendera att kopa sma har spannen ( kan kopas pa dom flesta web sites ) och sy fast dom pa har trensarna . Minimalt slitage pa sitt eget har och definitivt lattare att skota om sitt eget har, varje kvall ar det bara att ta ut dom . Manga kandisar och modeller anvander sig av denna metod .

Myspruppen - Ej medlem längre2008-12-16 16:03
Antal inlägg: 5000

www.rapunzel.nu !!!!;)

fuego2008-12-16 16:55
Antal inlägg: 171

Hårförlängning? Jag låter det växa om jag vill ha längre hår

deathinvegas - Ej medlem längre2008-12-16 17:13
Antal inlägg: 713

ja, tur man inte har det problemet

man kan ju bränna lite i håret för att ta reda på om det är äkta eller ej.
tycker nog att det var en dum idé från början att ens beställa hårförlängning.
blir ju aldrig snyggt om man inte möjligen gör det hos en frisör.
ni vet ju att till och med victoria beckham fick klippa sig efter hårförlängning.

man kanske ska vara glad över det hår man har och låta pengarna växa inför framtiden ist.

Mimikryp2008-12-16 18:01
Antal inlägg: 9057

Vad är hårförlägning???

ANDERStG2008-12-16 18:18
Antal inlägg: 7560

Var kommer håret ifrån på fannyhair? Jag menar, ska man tolka "fanny" som britterna gör det eller som amerikanerna?

dahlgren_2008-12-16 18:20

Eh, de säger att håret är asiatiskt och äkta och allt men det är det inte.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?