Spelrum
| Giraffen | 37 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 52 |
Mobilspel
| Pågående | 19 357 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| SashaLuna | 2008-12-17 19:24 | |
![]() | Onyttigt Hej, jag har funderat på en sak. Varför känns saker mer onyttiga när de är flytande? Är de det eller är det bara något man fått för sig? Till ex käns en sked nutella mycket onyttigare än ett par chokladbitar. Eller en varm macka känns flottigare än en vanlig ost macka. Hmm. | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-12-17 19:25 | |
![]() | Så är det inte. Stäng tråden. | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-12-17 19:25 | |
![]() | Missade första frågan ser jag: Vet ej. | |
| swempa | 2008-12-17 19:26 | |
![]() | ren inbillning. lika onyttigt | |
| Dalkullan | 2008-12-17 19:30 | |
![]() | Haha...just det där med ostmackan tänkte jag på igår inbillning eller inte...varma mackan med smält ost och smör känns 10 gånger onyttigare än den vanliga ostmackan | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-12-17 19:47 | |
![]() | Ber retroaktivt om ursäkt för mitt föregående lite snäva uppträdande. Vad jag egentligen sade var att en sked Nutella kontra chokladbitar klart kan vara onyttigare beroende på vad för chokladbitar det rör sig om, hur stor skeden är, osv. Din jämförelse var lite för diffus för att svara på, men om man jämför samma innehåll och mängd i flytande vs. fast form är det inte onyttigare (beroende på hur man vill definiera onyttigt, antar du menar fettbildande?) med varken eller. Detta påstående baserar jag på svaret från en till synes påläst och kunnig medverkande i "Bostan Tea Party's" panel, när han svarade på en fråga om just deta fenomen. Han visste inte heller riktigt varför man uppfattar flytande föda som mer "onyttigt". | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-12-17 19:47 | |
![]() | Kram. | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-12-17 19:48 | |
![]() | deta ._. | |
| Palini | 2008-12-17 19:51 | |
![]() | Tja, jag antar att det handlar om att Nutella är mer likt smör i konsistensen än t.ex. chokladbitar. Och när det gäller ostmackan så är det säkert samma sak där. Fettet blir ju mer påtaligt när man ser det flyta omkring på mackan, än om det göms under och i osten. | |
| kaai - Ej medlem längre | 2008-12-17 19:53 | |
![]() | varför är många så jävla på att säga "stäng tråden" stäng era käftar istället,,, men fett i flytande form känns mer onyttigt ,, just för tankens skull,... | |
| SashaLuna | 2008-12-17 19:53 | |
![]() | Ahh kul med ett längre inlägg från dig nattravn med en bra förklaring! Och kul att det är någon mer som känner igen sig i mina funderingar. Fick för mig att det va fler mättade fetter i varm ost eller nått sånt (är inte så påläst men det ska väl vara onyttigare med mättade fetter??) | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-12-17 19:53 | |
![]() | kaai: Håll truten! | |
| kaai - Ej medlem längre | 2008-12-17 19:54 | |
![]() | det säger du , | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-12-17 19:56 | |
![]() | kaai: Japp. | |
| mrperfect | 2008-12-17 19:58 | |
![]() | Mättade hit eller dit , huvudsaken jag blir mätt, och att Nattravn fortsätter at tvara den charmpojke han är innerst inne, "håll käften på er" aaahh . härligt :) | |
| SashaLuna | 2008-12-17 19:59 | |
![]() | Men om smält ost inte är onyttigare än hård ost så borde det inte vara onyttigare att äta en liten pizza än fyra stora mackor med pålägg? | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-12-17 20:00 | |
![]() | SashaLuna: Precis. Pizza är inte onyttigare än en macka, om den är i samma storlek som mackan och inte neddränkt i sås. | |
| Åskmoln - Ej medlem längre | 2008-12-17 20:02 | |
![]() | smält ost är detsamma som hård ost, under förutsättning att det är likadan ost som är hård respektive smält. | |
| Lättlurad - Ej medlem längre | 2008-12-17 20:04 | |
![]() | Det är inte så att man råkar lägga på lite fler ostskivor på den blivande varma mackan än på den "vanliga"..? :) | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-12-17 20:06 | |
![]() | Fast angående pizza så är det ju återigen "beror på" som gäller. Det beror ju på vad det är för macka, och pizza. En köpt pizza är ju inte lika näringsrik som en hembakad, troligtvis, osv. blablabla. | |